Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Galant VIII, "Wuzetka"
Autor Wiadomość
BartWiksa 
Forumowicz


Auto: Galant 2.4 GDI 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2018
Posty: 43
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 18-04-2019, 13:03   

Powodzenia z Galem. Powoli dochodzi do siebie. Widzę że zakup podobny do mojego z tym że ja przepłaciłem :) Jednak 2.4 GDI to często początek przygód z tym modelem i najlepszy nauczyciel. Jak mówi Kickster... prawdziwa kotwica...
 
 
BartWiksa 
Forumowicz


Auto: Galant 2.4 GDI 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2018
Posty: 43
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 18-04-2019, 13:07   

aha.. checkengine i falowanie przeistoczyło się u mnie w brak mocy powyżej 3k obrotów. Skończyło się wymianą 4x cewka zapłonowa, 4x świece, listwa wtryskowa z wtryskami, pompa paliwa z filtrem. Bolało :?
 
 
czemu 
Nowy Forumowicz

Auto: 4G64
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sty 2019
Posty: 18
Skąd: Chorzów
Wysłany: 19-04-2019, 10:01   

W sumie falowanie obrotów ustało po wyczyszczeniu przepustnicy - teraz jest efektem odpięcia klemy z akumulatora. Przepustnica musi się na nowo zaadaptować. Jako, że nie mam 30 minut na przeprowadzenie tego - po prostu odpalam i jadę dalej, a po paru km samo się normuje.

Z obrotami natomiast czasem mam problem przy odpalaniu. Jeśli po przekreceniu kluczyka wskakują powyżej 2k - wiem, że przy 1600 będzie "strzelał z wydechu", że tak powiem. Postaram się to nagrać następnym razem. W sytuacji gdy odpalam i obroty sięgną do 1800 - wiem, ze nic więcej się nie dzieje.

Ponadto po zrobieniu hamulców i łożysk nadal mam problem następujący: samochód po puszczeniu gazu sam przyhamowuje... Jeździłem wieloma samochodami, małymi, dużymi, benzynami, dieslami... i nie jest to po prostu wytracanie prędkości - tak jak to sie w różnym stopniu dzieje zależnie od samochodu. Samochód ewidentnie przyhamowuje - czuć wręcz takie lekkie szarpnięcie. Z tym, że nie dzieje się to każdorazowo.
_________________
Galant VIII 2.4 2019-? :D
Mondeo mk2 2.0 2016-2018 [*]
Golf mk2 1.3 2015-2016 [*]
 
 
czemu 
Nowy Forumowicz

Auto: 4G64
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sty 2019
Posty: 18
Skąd: Chorzów
Wysłany: 13-06-2019, 12:24   

Dawno mnie tu nie było...
Galant wciąż jeździ i nie zawodzi, mimo sporadycznie pojawiającego się check engine. Nawet przestał mi jakoś szczególnie przeszkadzać, zaczęliśmy się tolerować. Wystarczy na światłach zgasić silnik, jak wiem, że będzie zmiana - odpalić ponownie i już CE znika. A czasem w ogóle to olewam i na trybie serwisowym dojeżdzam tam gdzie potrzebuję. Jeżdżę w takich okolicach, że zawsze mogę awaryjnie auto gdzieś na chwilę postawić. A jak natężenie ruchu jest małe, to rozpędzam go do 80, gaszę silnik, jak zwolni do 40/50 zazwyczaj już można odpalać ponownie i jechać bez błędu.

Oczywiście to takie radzenie sobie bardzo doraźne i dobrze by było, żeby problem zniknął... Ale niestety drugi etat, przygotowania do ślubu, różne inne obowiązki skutecznie pochłaniają czas na działanie z samochodem. Jedyne co udało mi się zrobić - to wymrugać błędy. I niestety w niczym to nie pomogło - a wręcz przeciwnie - wprawiło mnie w konsternację. Wymrugało mi bowiem błąd 77 (7 długich, 7 krótkich), a takiego forum nie przewiduje. Niestety wymruguje tylko ten jeden i nic więcej, więc podejrzewam, że to kwestia pierścienia ABS na prawym przednim kole (jest pęknięty). Liczyłem na to, że dowiem się, skąd się bierze CE, bo powtarza się dość często i myślałem, że będzie w pamięci, ale niestety...

Co do poprzedniej mojej wiadomości - wciąż podtrzymuję, że samochód dużo szybciej wytraca prędkość niż inne samochody którymi dotychczas miałem okazję jeździć - ale nie aż tak drastycznie jak mi się wydawało. Po prostu efekt się potęguje przez (prawdopodobnie) poduchę silnika, która nadaje się do wymiany.


BartWiksa napisał/a:
Powodzenia z Galem. Powoli dochodzi do siebie. Widzę że zakup podobny do mojego z tym że ja przepłaciłem :) Jednak 2.4 GDI to często początek przygód z tym modelem i najlepszy nauczyciel. Jak mówi Kickster... prawdziwa kotwica...


To fakt. Na szczęście udało mi się włożyć w niego trochę mniejsze środki, więc jestem w lepszej sytuacji niż Ty. Ale w zasadzie wszystko na własne życzenie. Wszystkie problemy były jawne, tylko ja jestem dupa i nie zainteresowałem się wystarczająco. Plus zabrałem ze sobą na oględziny nieodpowiednią osobę.

Moje wydatki póki co prezentują się nienajgorzej. Spalanie również nieco spadło w stosunku do początku. Nauczyłem się nim jeździć :)




Obecnie zastanawiam się, czy robić w nim klimatyzację. 50zł sprawdzenie szczelności i 250zł nabicie. A potem dopiero się okaże, czy reszta działa... Chyba, że ktoś zna miejsce, gdzie będę w stanie sprawdzić, czy jakieś elementy działają przed nabiciem?
_________________
Galant VIII 2.4 2019-? :D
Mondeo mk2 2.0 2016-2018 [*]
Golf mk2 1.3 2015-2016 [*]
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.