wałki balansowe |
Autor |
Wiadomość |
tokyo
Forumowicz
Auto: evo 126p :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy Dołączył: 11 Kwi 2010 Posty: 1224 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 20-06-2019, 11:52
|
|
|
walki posiadaja silniki 2.0 2.4 oraz wszystkie hubrydy
sa szczegolnie stasowane w silnikach gdzie jest skrzynia automatyczna by ograniczyc drgania ukladu |
_________________ FB: Tokyo Dawid Mitlas
IG: tokyo.dawid
Nic nie jest wieczne moje evo 126p rowniez . |
|
|
|
 |
benicjusz
Forumowicz
Auto: O III 2.2 DiD AT AWD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2019 Posty: 113 Skąd: Warszawa/Kałuszyn
|
Wysłany: 23-06-2019, 18:55
|
|
|
Ten hałas przychodzi z dnia na dzień, czy są jakieś wcześniejsze symptomy owych wałków? |
|
|
|
 |
Brodzins
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2016 2.0 Pb CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 07 Sie 2018 Posty: 358 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 23-06-2019, 21:08
|
|
|
tokyo napisał/a: | walki posiadaja silniki 2.0 2.4 oraz wszystkie hubrydy
sa szczegolnie stasowane w silnikach gdzie jest skrzynia automatyczna by ograniczyc drgania ukladu |
Czyli co? wszystkie motory maja te felerne walki? I diesle i benzyniaki 2.0 i 2.4? |
_________________
 |
|
|
|
 |
lukkro7
Nowy Forumowicz
Auto: MITSUBISHI / GALANT VI (EA_) /
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Cze 2016 Posty: 3 Skąd: olszyna
|
Wysłany: 03-02-2021, 22:11
|
|
|
Witam czy wałki balansujace można odłączyć z zębatka napędzająca |
|
|
|
 |
Demsi13
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 2.2 mivec
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sty 2021 Posty: 16 Skąd: Gniewkowo
|
Wysłany: 21-03-2021, 19:47
|
|
|
Ja usunąłem łącznik balansow i jedyny minus to większe wibracje odczuwalne podczas przyspieszania tzn w pewnym przedziale obrotów. Trochę mnie to irytuje,ale jest do przyjęcia |
|
|
|
 |
benicjusz
Forumowicz
Auto: O III 2.2 DiD AT AWD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2019 Posty: 113 Skąd: Warszawa/Kałuszyn
|
Wysłany: 23-03-2021, 13:01
|
|
|
Demsi13 napisał/a: | Trochę mnie to irytuje,ale jest do przyjęcia |
lepsze to niż wymiana wszystkich bebechów, w tym pompy oleju ,
jeżdzę tak drugi rok, można się przyzwyczaić. Tylko ja mam automat. |
|
|
|
 |
Demsi13
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 2.2 mivec
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sty 2021 Posty: 16 Skąd: Gniewkowo
|
Wysłany: 24-03-2021, 22:22
|
|
|
benicjusz napisał/a: | Demsi13 napisał/a: | Trochę mnie to irytuje,ale jest do przyjęcia |
lepsze to niż wymiana wszystkich bebechów, w tym pompy oleju ,
jeżdzę tak drugi rok, można się przyzwyczaić. Tylko ja mam automat. | Czyli rozumiem pompa oleju też? Myślałem,że jakby wymieniać to tylko walki ten lacznik i ten napęd z zebatka. Jeśli coś źle napisałem to proszę mnie poprawić |
|
|
|
 |
Nalik
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 2.2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Kwi 2021 Posty: 1 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 17-04-2021, 11:42
|
|
|
Debordo, Cześć , Debordo, mam ten sam problem w 2.2 DID 4N14. Zaczęło się od ledwo słyszalnego klekotania na luzie, przede wszystkim w czasie mrozów, gdy podwyższone były obroty na zimnym silniku. Po kilku miesiącach klekotał już ciągle. Mój mechanik od razu podejrzewał wałki balansowe i faktycznie - napęd wałków miał wyłamane i starte zęby. Teraz moje pytanie - jak sprawuje się Twój silnik teraz - nadal nie ma różnicy, czy jednak trochę szarpie. Muszę podjąć decyzję, czy odpinam łącznik i tyle, czy wchodzę w koszty i regeneruję lub wymieniam na używkę, bo na 16 k to mnie nie stać. Poza tym masz rację, należałoby o tym poinformować UPOKIK ale najpierw napisać chyba do MMC do Japonii, czy oni mają na to jakiś program fabryczny? |
|
|
|
 |
siu lee
Nowy Forumowicz
Auto: outlander III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lis 2016 Posty: 27 Skąd: Pomorze
|
Wysłany: 30-04-2021, 14:36
|
|
|
Niestety naprawy gwarancyjne w Mitsubishi są do niczego. Nie wiem z czego to wynika. Autoryzowany warsztat broni się rękoma i nogami aby nie zająć się naprawą na gwarancji. Też miałem problem z wałkami. Podjechałem do serwisu przy przebiegu około 95tyś km. Zostawiłem auto na 3 dni. Po 3 dniach przyjeżdżam i pan z obsługi klienta informuje mnie, że tak ma być. Więc proszę żebyśmy posłuchali razem. Przyszedł jeszcze mechanik i słuchamy. Ja słyszę, a oni nie. Rozmowa przypominała kopanie się z koniem :-/ Dałem sobie spokój z wałkami. Pojeździłem jeszcze trochę i trafiłem na mechanika, który pracował z Mitsubishi. Wyciągnął cały moduł z wałkami, a kanały olejowe zaślepił. Jest lepiej na wolnych obrotach (nie grzechocze), a na wyższych tak jak koledzy piszą wyżej. Wchodzi więcej oleju ale może to i dobrze Kolejnym problemem w wielu silnikach 4N14, są pękające kolektory wydechowe. :-/ |
|
|
|
 |
Debordo
Forumowicz
Auto: Outlander III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 35 Skąd: Z. Górne
|
Wysłany: 06-05-2021, 23:07
|
|
|
Mam już 147 kkm czyli około 40 kkm po usunięciu łącznika, i jestem zadowolony nic się złego nie dzieje, a serwis MMC mam w tyle. |
|
|
|
 |
Snoopi_lubin
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Paź 2020 Posty: 27 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 24-01-2023, 11:36
|
|
|
Mam Phev z rocznika 2014. Też występują te wałki?
Lepiej je usunąć czy tylko wyciągnąć łącznik?
No i wystarczy miskę odkręcić czy trzeba pół silnika rozkręcać żeby mieć tam dostęp ?
I jak zaślepić/czym otwór smarujący w razie całkowitego usunięcia.
Może ktoś posiada fotki z całej operacji. |
|
|
|
 |
waran73
Forumowicz
Auto: m.space runner 93r. 1.8b
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 06 Mar 2010 Posty: 186 Skąd: przemysl
|
Wysłany: 24-01-2023, 14:23
|
|
|
Witam.z tego co mi wiadomo od czlowieka ktory codziennie grzebie w autach mitsubishi to epopeja z tymi walkami dotyczy tylko diesla 2.2.. |
|
|
|
 |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 555 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-01-2023, 14:58
|
|
|
Występują w silniku generującym większe drgania by je niwelować czyli w silniku diesla. |
|
|
|
 |
Jaras512
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander III 2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2024 Posty: 4 Skąd: Leszno
|
Wysłany: 11-10-2024, 16:57
|
|
|
Mam pytanie pękła mi obudowa przekładni balansujach ta z zebatkami, czy mam wymienić na inną, czy wogole nie zakładać?
Może nie znam się dobrze ale kwestia czy ona wogole musi być jak chciałbym odłączyć wogole wałki balansujace
[ Dodano: 11-10-2024, 17:20 ]
Mam dokładnie taka przypadłość
https://youtube.com/shorts/5Wp3qtPiVtM?si=MQz42pt6sYwDkp1d |
|
|
|
 |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 555 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-10-2024, 09:11
|
|
|
Sugeruję zlecić fachowcowi usunięcie całego mechanizmu wałków. |
|
|
|
|
 |
|