Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[II 2.0 DID] Wymiana/regeneracja rozrusznika 2.0 D
Autor Wiadomość
DarioFo 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 16
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 19-01-2018, 10:36   [II 2.0 DID] Wymiana/regeneracja rozrusznika 2.0 D

Witam. Dziś rano żona próbując zapalić Outka usłyszała jedynie ślizganie się rozrusznika. Awantura z rana... :finga:
Dodam, ze zaniedbałem temat bo od tygodnia przy zapalaniu na końcówce procesu było słychcać zgrzyt.. Myślałem że spokojnie pojadę w sobotę do mechanika i wyjmie, zregeneruje i wstawi. A teraz to po herbacie. Podpowiedzcie jak sie do niego dobrać i wymontować z auta. Od góry czy od dołu (trzeba zdjąć osłonę)? Ile to roboty?
_________________
Dario
 
 
MarcinLal 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2007 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2017
Posty: 16
Skąd: Młochów
Wysłany: 19-01-2018, 12:32   

Spokojnie od dołu się do niego dostaniesz.
Musisz zdjąć dolną osłonę.
Jak dobrze pamiętam to trzyma się na 3 śrubach (rozrusznik).
 
 
DarioFo 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 16
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 19-01-2018, 15:38   

OK. To już dużo. Od spodu przy zderzaku czy raczej od szyby, postroni kierowcy czy pasażera. Sory nie mam kanału i ciężko generalnie pod spodem, ciasno. Nie mam pełnego przeglądu. :(
_________________
Dario
 
 
MarcinLal 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2007 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2017
Posty: 16
Skąd: Młochów
Wysłany: 19-01-2018, 20:05   

od strony zderzaka po stronie kierowcy.
kanał albo podnośnik by się przydał. ;)
 
 
Grzesiek_o 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2010
Posty: 52
Skąd: Łódź
Wysłany: 12-06-2019, 23:09   

Do rozrusznika można dostać się od góry. Trzeba zdemontować podstawkę akumulatora (4 śruby)

[ Dodano: 12-06-2019, 23:29 ]
Ale proszę o pomoc!

W listopadzie problem - rozrusznik kręci, silnik nie. Jadę do serwisu (nieautoryzowanego). Panie rozrusznik w ruinie (prawie jak nasz kraj). Trzeba nowy! 700 zł + 250 za wymianę. Skoro w ruinie - to kupiłem po regeneracji za 290 zł. Zamontowali, ale miłe nie było. Łatwo się wydaje pieniądze klienta - kupić nowe i zero odpowiedzialności za robotę.

Ale w kwietniu - rozrusznik kręci, silnik nie. Wziąłem sprawy w swoje rece - złapałem ten rozrusznik w ruinie i zawiozłem do firmy od rozruszników i alternatorów. Wyczyścili, wymienili automat, bendiks i szczotkotrzymacz. Założyłem. Tydzień spokoju. Rozrusznik kręci, silnik nie. Wracam do firmy. Dali inny bendiks.

Znów tydzień spokoju. Rozrusznik kręci, silnik nie. Znów wracam do firmy. Po debacie dali inny bendiks innei firmy HdCargo. Podobno jakość zgodna z oryginałem. Wymieniłem, a po dwóch tygodniach - rozrusznik kręci, silnik nie.

I ręce mi opadły. i tak się bujamy - po 30-40 uruchomieniach nagle rozrusznik kręci, silnik nie. Po 10-15 zakręceniach odpala od pyknięcia i kolejne 30-40 razy jest OK

Pomóżcie proszę bo nie wiem co robić. Wieniec wygląda dobrze.

Pozdrawiam Grzesiek
 
 
jurellas 
Forumowicz


Auto: outlander 2008 2.0DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Paź 2015
Posty: 100
Skąd: SBL
Wysłany: 18-06-2019, 21:00   

Ja kręciłem rozrusznikiem aż do zniszczenia,nie wyznałem się że się kończy i nadaje do regeneracji. Bardzo głośno rzęził podczas odpalania,szczotki się skończyły i łuk elektryczny czyli zwarcie wypalił blaszki wirnika. Kupiłem zamiennik chiński za 500 zeta samodzielnie wymieniłem i kręci aż miło już z dwa lata. Mam inną bolączkę,mam wyrypane ząbki na kole zamachowym w jednym miejscu,jak prawie zatrzyma się koło z tymi zniszczonymi zębami to jest tylko zgrzyt zębów,wtedy daję 5 bieg lekko przesuwam miśka z parę cm i już podchodzą dobre zęby pod bendiks - automat.
_________________
126p,Zastava,126p,Golf,126p,Wartburg,125p,Polonez,Taunus,Punto,Croma,Vectra,Astra,Frontera,Audi,Jimny,Outlander :) 1986-20015 Zabudowa miśka - http://forum.karawaning.p...-nasza-salonka/
 
 
Grzesiek_o 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2010
Posty: 52
Skąd: Łódź
Wysłany: 27-06-2019, 23:36   

Jasne. Mam to samo - jakby wiertarką ktoś jeździł... Chętnie podłączyłbym dźwięk, ale nie wiem jak.

Czyli wieniec. Mówią, że silnik zatrzymuje się w dwóch pozycjach (sprężanie na którymś z cylindrów). Gdyby dało się zdjąć wieniec z koła zamachowego (czy tam dwu-masy) i obrócić (przesunąć) wytarte miejsca o jakieś 90 stopni to powinno to pomóc. A może da się go zdjąć i założyć od drugiej strony.

Wiecie czy on jest trwale związany z kołem zamachowym? Co o tym myślicie? Czy od razu nowa dwumasa?

Pozdrawiam Grzesiek
 
 
Wagabunda 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Outlander 2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Maj 2018
Posty: 23
Skąd: Świdnica
Wysłany: 05-07-2019, 23:23   

Cześć, wieniec i dwumasa to jest jedna część, przerabiałem to. Wymieniałem całe sprzęgło z dwumasą. Też miałem połamane zęby. Co do zatrzymywania się koła zamachowego w dwóch miejscach to nie wiem, u mnie wieniec był poszczerbiony prawie na całym obwodzie. Ten wieniec słabiutki jest, bendix cały a zęby na kole zamachowym powybijane ;-)
_________________
Od 21.05.2018 posiadacz w/w Miśka
 
 
Grzesiek_o 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2010
Posty: 52
Skąd: Łódź
Wysłany: 10-07-2019, 14:34   

Oddałem do serwisu. Nowa dwumasa, sprzęgło i inne pierdoły. Ale poprzednia dwumasa przejechała 170 tys km, a sprzęgło 240 tys. km

Podobno są to wyniki do pochwały...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.