 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Spalanie ok 10l/100km, czyszczenie przepustnicy |
Autor |
Wiadomość |
marek025d
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI 125km 1997r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2019 Posty: 10 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 01-07-2019, 17:07
|
|
|
Okej dziękuję. Przyjrzę się temu, jutro powinna przyjść uszczelka przepustnicy, rozbiorę to wtedy, przejrzę czy nic nie pozatykałem, zobacze jak będzie wyglądać po wymianie. Zobaczę też te napięcie na pompie WC. Zrobię to i się odezwę, dzięki za pomoc chłopaki |
|
|
|
 |
czarter
Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lut 2019 Posty: 84 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 03-07-2019, 15:49
|
|
|
Cytat: | Myślę teraz kupić nową uszczelkę i nowy czujnik położenia przepustnicy |
Kolego najpierw sprawdzamy czy sensory działają, a dopiero potem je wymieniamy
Pobierz sobie stąd manual: http://mmc-manuals.ru/Old_Mitsubishi_Cars
W sekcjach 13J-108 i 13J-94 masz procedury sprawdzania tych czuników, a szczegółowy diagram naprawy znajdziesz w sekcji 13J-15
Jeżeli umiesz się połączyć przez OBD2 z samochodem, to jest jeszcze łatwiej, bo możesz podglądać bieżące parametry pracy i tam sobie odczytasz wartość wychodzącą z czujnika przepustnicy. Jakie wartości są odpowiednie? Znajdziesz je również w manualu, sekcja 13J-70. Czujnik przepustnicy pracuje jako dzielnik napięcia, więc rezystancję badasz bezpośrednio na czujniku, a woltaż w komputerze.
Dodam tylko, że też miałem ten błąd i okazało się że przy mocno naciśniętym pedale gazu czujnik wariował. Kupiłem używaną przepustnicę za niecałe 100zł i wszystko hula. Moim zdaniem nie warto kupować czujnika, bo trochę trudno go założyć, a kosztuje tyle co używana przepustnica. |
|
|
|
 |
marek025d
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI 125km 1997r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2019 Posty: 10 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 03-07-2019, 23:12
|
|
|
A więc tak, znalazłem te strony, sprawdzę oporność i napięcie jutro jak wstanę.
Uszczelkę i tak musowo muszę zmienić bo zanim zdjąłem przepustnicę to sama nie nabierała obrotów carisma. A też uszczelka była w fatalnym stanie, jak na moje to moze być lewe powietrze gdzieś przez nią. Mam kabel OBD2 z usb kupowałem kiedyś do Volksvagena Bory 1999r., nie wiem czy podejdzie ale mogę spróbować. Moja carisma z 1997r. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 04-07-2019, 06:58
|
|
|
Jak ten in jest na czipie FTDI232 to zadziała tylko aby zadziałał trzeba zrobić zworkę po między pinami 1 i 4 jak do sprawdzania błędów. Uszczelkę możesz też wyciąć, w każdym sklepie z częściami do aut powinieneś dostać materiał na uszczelki. |
|
|
|
 |
czarter
Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lut 2019 Posty: 84 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 04-07-2019, 07:17
|
|
|
Gdyby było lewe powietrze, to raczej miałbyś błąd przepływomierza albo czujnika temperatury powietrza dolotowego. |
|
|
|
 |
marek025d
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI 125km 1997r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2019 Posty: 10 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 12-07-2019, 11:55
|
|
|
Wymieniłem uszczelkę , niestety bardzo długo zajęło mi bo przez przypadek zamówiłem złą i musiałem domawiać drugą. Jest lepiej, na obrotach po nauce skacze mniej ale potrafi trzymać 900obr a raz 1500obr stabilnie. Wygląda na ten walnięty czujnik.... Będę próbował zamawiać nowy i wymieniać, albo całą przepustnicę. Nie wiem jak lepiej |
|
|
|
 |
czarter
Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lut 2019 Posty: 84 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 15-07-2019, 14:27
|
|
|
Cytat: | Wygląda na ten walnięty czujnik.... |
Jak może "wyglądać"? Albo działa, albo nie działa
Badałeś rezystancję? Co Ci wyszło?
CE świeci?
Koniecznie podłącz komputer pod ten samochód, sprawdź parametry i błędy. |
|
|
|
 |
|
|