| 
		"Spejson" - Renault Espace IV 2.0dCi Privelage | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 mackbeth  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: JK04 M9R 2.0dCI 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 6 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 686 Skąd: Wrocław/Łęknica 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18-07-2019, 12:33   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Jak widać to pasażera, na szczęście jechałem bez pasażerów...
 
 
Dzisiaj w CLIPIE w ASO sprawdzę, czy jest wystrzał zapisany w komputerze. Jak nei, to podejzrenie wiazki przetartej sie umocni... lub wadliwy sterownik że pojawiło się przebicie 12V an przewodzie detonacjnym. | 
             
						
				_________________ 三菱 ギャラント様式 スポーツエディション
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 jacek11  		  
		 
         Mitsumaniak Yatsu~eku
  
                  Auto: EA2W  Żółwik, Outlander CW8W 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11277 Skąd: Radomsko 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18-07-2019, 14:05   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Ale jaja     | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 lobuzek  		  
		 
         Forumowicz lobuzek
  
  
                  Auto: Honda Accord Tourer 2,0 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 11 razy Dołączył: 15 Mar 2014 Posty: 576 Skąd: Tarnów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18-07-2019, 15:44   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Jak dla mnie to auto powinno się nazywać Christine...
 
Masakra jakaś. Bałbym się dalej czymś takim jeździć. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Krzyzak  		  
		 
         moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
  
  
                  Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24487 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18-07-2019, 20:54   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               miałem renówkę - wyłączały mi się zegary, opuszczała tylna szyba czy kierunek włączał samoczynnie...
 
wentylator chłodnicy też nie zawsze się wyłączał po wyjęciu kluczyka a wycieraczka tylna przez te 2 lata zadziałała 3 razy
 
tam mnie nic nie zaskoczy | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 jacek11  		  
		 
         Mitsumaniak Yatsu~eku
  
                  Auto: EA2W  Żółwik, Outlander CW8W 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11277 Skąd: Radomsko 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19-07-2019, 01:33   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | W Peugeocie 406 coupe mojego brata jest czasem problem z żyjącą swoim życiem szybą kierowcy. Zawsze myślałem, że to wina panela....., ale widzę, że to kropla w morzu .... | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Marcino  		  
		 
         Mitsumaniak Góral niskopienny
  
  
                  Auto: Galant 2.5 V6 97r 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10816 Skąd: okolice Tczewa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19-07-2019, 07:59   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Krzyzak napisał/a: | 	 		  | wentylator chłodnicy też nie zawsze się wyłączał po wyjęciu kluczyka | 	  
 
Jak silnik gorocy to tak ma być zeby schłodzić plyn w chłodnicy. 
 
Ja tam na mojego byłego 307sw złego słowa nie powiem. | 
             
						
				_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
 
2006- .... -  Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
 
był - 2011 - 2019    - Pug 307sw 
 
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
 
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r   
 
 
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów    
 
Czyli w tym przypadku 6a13    " by tomchuck
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 mackbeth  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: JK04 M9R 2.0dCI 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 6 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 686 Skąd: Wrocław/Łęknica 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19-07-2019, 08:09   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Krzyżak, akurat w moim aucie z elektryki to miałem bład poduszki  zaśniedziałą kostkę tylnej lampy, wszystko inne przez dwa lata działało .Wiem że jesteś uprzedzony, ale może kiedyś będziesz miał szczęści kupić sprawny i zadbany samochód z Francji. A Galant średnio raz w miesiącu musiał być na warsztacie, bo w koło hamulce, łożyska i wahacze wymieniałem.  Więc jak do tej pory nie mogłem narzekać. 
 
 
 
Wczoraj wizyta w ASO.. no i jest ciekawie.
 
Komp AIRBAG ma zapisane uderzenie w auto.. ale nie ma zapisanego żadnego sygnału z sensorów. 
 
Generalnie to co jest zapisane w komputerze jest dziwne i niejednoznaczne. Dzisiaj Serwis bezie zgłaszało to do producenta.
 
 
Po drugie doradca wyjaśnił mi jak jest zrobiony pomiar rezystancji przez komputer - bo przecież żeby sprawdzić czy jest poduszka trzeba to zmierzyć, ale podanie prąu na poduszkęmoże powodować detonację. 
 
Zastosowany jest na wyjściu mostek Wiena 
 
https://pl.wikipedia.org/wiki/Mostek_(elektronika)  
 
 
Dzięki temu przy bardzo bardzo małym prądzie można uzyskać wiarygodny pomiar. Jeśli by mostek nie zadziałał, to teoretycznie jest szansa podania dużego prądu.. a u mnie wystrzeliło dokładnie w momencie włączenia zapłonu... 
 
 
Zobaczymy co centrala powie, pewnie będą kazali wyjąć sterownik. 
 
Btw. czy mogę domagać się auta zastępczego? koswie co i jak? | 
             
						
				_________________ 三菱 ギャラント様式 スポーツエディション
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Krzyzak  		  
		 
         moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
  
  
                  Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24487 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19-07-2019, 16:34   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Marcino napisał/a: | 	 		  | Jak silnik gorocy to tak ma być zeby schłodzić plyn w chłodnicy.  | 	  nie tutaj - przekaźnik nie rozłączał...
 
 	  | mackbeth napisał/a: | 	 		  | akurat w moim aucie z elektryki to miałem bład poduszki zaśniedziałą kostkę tylnej lampy | 	  do tylnych lamp to prowadziłem osobno masę, żeby w ogóle działały... inaczej żarówki ledwo się żarzyły a przeciwmgłowe wcale... | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 robertdg  		  
		 
         Mitsumaniak SnowWhite
  
  
                  Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V 
                  Zaproszone osoby: 1 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23650 Skąd: KSSE 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19-07-2019, 17:05   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | mackbeth napisał/a: | 	 		  | Komp AIRBAG ma zapisane uderzenie w auto.. ale nie ma zapisanego żadnego sygnału z sensorów.  | 	  Jedno wyklucza drugie, jezeli sensor nie "widzial" zdarzenia to komp airbag co najwyzej moze miec zapisana inicjacie airbag | 
             
						
				_________________ Gość zobacz mojego Galanta   
 
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Hugo  		  
		 
         Mitsumaniak srebrny szatan
  
  
                  Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 522 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21970 Skąd: Wolsztyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20-07-2019, 23:15   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Naprawdę? Zawału bym dostał, jak może się w ogóle coś takiego wydarzyć... | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 mackbeth  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: JK04 M9R 2.0dCI 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 6 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 686 Skąd: Wrocław/Łęknica 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22-07-2019, 05:52   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               No właśnie u mnei tak jest jak napisałem.. Komp AIRBAG ma zapisane uderzenie w auto.. ale nie ma zapisanego żadnego sygnału z sensorów.
 
 
To oznacza  że coś grubo w sofcie nawaliło raczej. Usterki tego typu to nie jest bułka z masłem. Dzisiaj dzwonię do ASO, dopytam co dalej z tym robimy:) | 
             
						
				_________________ 三菱 ギャラント様式 スポーツエディション
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 mackbeth  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: JK04 M9R 2.0dCI 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 6 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 686 Skąd: Wrocław/Łęknica 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22-07-2019, 12:42   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               He, Pomyłka.
 
 
Niestety ASO ma rację. Wy mieliście rację. 
 
 
Mieliście rację   
 
 
Kiedy błąd mi się zaświecił, myślałem że mam znowu problem z kostką. Nawet na CLIP'a nie pojechałem.
 
To był błąd.
 
 
Miałem usterki sterownika:
 
 
 
 
 
Odpowiedź ASO z którą niestety nie widzę szans na kłócenie się.. i wygląda sensownie:
 
 
Analiza przypadku wskazuję na usterkę wewnętrzną modułu elektronicznego. Zapalona lampka usterki nie była należycie sprawdzona. Podczas kontroli należało opracować usterki zapisane w pamięci modułu i wymienić zepsuty moduł zanim jego awaria doprowadziła do wysterowania linii jednego z zapalników (w tym przypadku poduszki pasażera). Zapamiętany defekt (załącznik) DF102 i DF118 wskazuje na prawidłową autodiagnostykę systemu. Zabrakło tylko czasu, aby wymienić zepsuty sterownik. | 
             
						
				_________________ 三菱 ギャラント様式 スポーツエディション
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 mackbeth  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: JK04 M9R 2.0dCI 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 6 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 686 Skąd: Wrocław/Łęknica 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22-07-2019, 13:05   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Mam też kosztorys.. Moduł 867 netto, robocizna 748 netto.
 
Deska używka bo nowa w ASO to 3097 netto !    Poduszka 1067 netto.
 
Więc.. będę głupi ale poduszka i deska używka, w 3tyś zamknie sie to    | 
             
						
				_________________ 三菱 ギャラント様式 スポーツエディション
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 mackbeth  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: JK04 M9R 2.0dCI 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 6 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 686 Skąd: Wrocław/Łęknica 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30-09-2019, 09:25   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Hej,
 
Update.
 
 
Spejson dostał poduszkę, nowy sterownik i wymieniony kawałek deski rozdzielczej. Majstry z ASO nie ściągali deski, podobno "podważyli jakoś"... żeby wykręcić stary fragment. Dodatkowo okazało się, że do wyjęcia sterownika airbag brakuje 3mm... wiec trzeba było tunel środkowy poluzować i też podważyć... wrr... 
 
Oczywiście to sprawiło, że moje wcześniejsze patenty na pozbycie się trzeszczenia i skrzypienia trzeba ponowić, bo teraz wsio zaczęło jak na początku hałasować.
 
 
Spejson ma 11 lat i 280 000 km na liczniku.. .wiec nie mogło być za pięknie. Przy maksymalnym skręcie kół pojawił się piękny komunikat "Sprawdź ABS Sprawdź ESP". Szybka diagnoza na CLIPie - lewy przedni czujnik przerwa w obwodzie. 
 
Nowy czujnik, szybka wymiana:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
NO i już myślałem że to na razie wszystko.... Ale kilka dni później, otwieram drzwi.... a radio nie zgasło:) 
 
No tak, krańcówka (a w zasadzie mini krańcóweczka) powoli pada. Czasem łapało po stuknięciu w zamek:)
 
 
No i oczywiście żeby to gówienko za 7pln wymienić trochę ciepłych słów poszło:) Najgorzej wyjąć zamek, bo ciasno i jest połączony z klamką... nie da się rozpiąć w drzwiach, trzeba razem z wewnętrzną częścią klamki wyjąć. Po drugie nie przeżyła żadna spinka.. po latach jest tak krucha i sztywna że od razu pęka, a resztki z drzwi nie mogłem nawet kombinerkami wyszarpać łatwo z drzwi...
 
 
Ale nie maco, wymienione. co najlepsze, nie zauważyłem żadnej różnicy czy tapicerka trzyma się na 8 spinkach i 3 wkrętach cz ytylko na wkrętach.. tak samo dobrze przylega    
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
A co najlepsze? następnego dnia o 5:00 jadę na ryby, chwytam za klamkę kierowcy.. i auto sienie otwiera. Szlag. Zapomniałem podłączyć wtyczki do diód IR ... damn. Dobrze że już spinek nie ma, wiec 10min i podłączone. | 
             
						
				_________________ 三菱 ギャラント様式 スポーツエディション
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Owczar  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: CLS 450 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14394 Skąd: Pruszków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30-09-2019, 09:31   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Spinki od galanta powinny pasować. 
 
 
To samo miałem w C5, łamie się połowa spinek... W galancie zdejmowane kilka razy i wszystkie całe... Znalazłem jakieś zapasy i założyłem galantowe    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |