Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
"Spejson" - Renault Espace IV 2.0dCi Privelage
Autor Wiadomość
mackbeth 
Mitsumaniak


Auto: JK04 M9R 2.0dCI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 686
Skąd: Wrocław/Łęknica
Wysłany: 18-07-2019, 13:33   

Jak widać to pasażera, na szczęście jechałem bez pasażerów...

Dzisiaj w CLIPIE w ASO sprawdzę, czy jest wystrzał zapisany w komputerze. Jak nei, to podejzrenie wiazki przetartej sie umocni... lub wadliwy sterownik że pojawiło się przebicie 12V an przewodzie detonacjnym.
_________________
三菱 ギャラント様式 スポーツエディション
 
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11137
Skąd: Radomsko
Wysłany: 18-07-2019, 15:05   

Ale jaja :shock:
_________________

 
 
 
lobuzek 
Forumowicz
lobuzek


Auto: Honda Accord Tourer 2,0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 576
Skąd: Tarnów
Wysłany: 18-07-2019, 16:44   

Jak dla mnie to auto powinno się nazywać Christine...
Masakra jakaś. Bałbym się dalej czymś takim jeździć.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24295
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 18-07-2019, 21:54   

miałem renówkę - wyłączały mi się zegary, opuszczała tylna szyba czy kierunek włączał samoczynnie...
wentylator chłodnicy też nie zawsze się wyłączał po wyjęciu kluczyka a wycieraczka tylna przez te 2 lata zadziałała 3 razy
tam mnie nic nie zaskoczy
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11137
Skąd: Radomsko
Wysłany: 19-07-2019, 02:33   

W Peugeocie 406 coupe mojego brata jest czasem problem z żyjącą swoim życiem szybą kierowcy. Zawsze myślałem, że to wina panela....., ale widzę, że to kropla w morzu ....
_________________

 
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10684
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 19-07-2019, 08:59   

Krzyzak napisał/a:
wentylator chłodnicy też nie zawsze się wyłączał po wyjęciu kluczyka

Jak silnik gorocy to tak ma być zeby schłodzić plyn w chłodnicy.
Ja tam na mojego byłego 307sw złego słowa nie powiem.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
mackbeth 
Mitsumaniak


Auto: JK04 M9R 2.0dCI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 686
Skąd: Wrocław/Łęknica
Wysłany: 19-07-2019, 09:09   

Krzyżak, akurat w moim aucie z elektryki to miałem bład poduszki zaśniedziałą kostkę tylnej lampy, wszystko inne przez dwa lata działało .Wiem że jesteś uprzedzony, ale może kiedyś będziesz miał szczęści kupić sprawny i zadbany samochód z Francji. A Galant średnio raz w miesiącu musiał być na warsztacie, bo w koło hamulce, łożyska i wahacze wymieniałem. Więc jak do tej pory nie mogłem narzekać.


Wczoraj wizyta w ASO.. no i jest ciekawie.
Komp AIRBAG ma zapisane uderzenie w auto.. ale nie ma zapisanego żadnego sygnału z sensorów.
Generalnie to co jest zapisane w komputerze jest dziwne i niejednoznaczne. Dzisiaj Serwis bezie zgłaszało to do producenta.

Po drugie doradca wyjaśnił mi jak jest zrobiony pomiar rezystancji przez komputer - bo przecież żeby sprawdzić czy jest poduszka trzeba to zmierzyć, ale podanie prąu na poduszkęmoże powodować detonację.
Zastosowany jest na wyjściu mostek Wiena
https://pl.wikipedia.org/wiki/Mostek_(elektronika)

Dzięki temu przy bardzo bardzo małym prądzie można uzyskać wiarygodny pomiar. Jeśli by mostek nie zadziałał, to teoretycznie jest szansa podania dużego prądu.. a u mnie wystrzeliło dokładnie w momencie włączenia zapłonu...

Zobaczymy co centrala powie, pewnie będą kazali wyjąć sterownik.
Btw. czy mogę domagać się auta zastępczego? koswie co i jak?
_________________
三菱 ギャラント様式 スポーツエディション
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24295
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 19-07-2019, 17:34   

Marcino napisał/a:
Jak silnik gorocy to tak ma być zeby schłodzić plyn w chłodnicy.
nie tutaj - przekaźnik nie rozłączał...
mackbeth napisał/a:
akurat w moim aucie z elektryki to miałem bład poduszki zaśniedziałą kostkę tylnej lampy
do tylnych lamp to prowadziłem osobno masę, żeby w ogóle działały... inaczej żarówki ledwo się żarzyły a przeciwmgłowe wcale...
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 19-07-2019, 18:05   

mackbeth napisał/a:
Komp AIRBAG ma zapisane uderzenie w auto.. ale nie ma zapisanego żadnego sygnału z sensorów.
Jedno wyklucza drugie, jezeli sensor nie "widzial" zdarzenia to komp airbag co najwyzej moze miec zapisana inicjacie airbag
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 21-07-2019, 00:15   

Naprawdę? Zawału bym dostał, jak może się w ogóle coś takiego wydarzyć...
 
 
mackbeth 
Mitsumaniak


Auto: JK04 M9R 2.0dCI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 686
Skąd: Wrocław/Łęknica
Wysłany: 22-07-2019, 06:52   

No właśnie u mnei tak jest jak napisałem.. Komp AIRBAG ma zapisane uderzenie w auto.. ale nie ma zapisanego żadnego sygnału z sensorów.

To oznacza że coś grubo w sofcie nawaliło raczej. Usterki tego typu to nie jest bułka z masłem. Dzisiaj dzwonię do ASO, dopytam co dalej z tym robimy:)
_________________
三菱 ギャラント様式 スポーツエディション
 
 
 
mackbeth 
Mitsumaniak


Auto: JK04 M9R 2.0dCI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 686
Skąd: Wrocław/Łęknica
Wysłany: 22-07-2019, 13:42   

He, Pomyłka.

Niestety ASO ma rację. Wy mieliście rację.

Mieliście rację :)

Kiedy błąd mi się zaświecił, myślałem że mam znowu problem z kostką. Nawet na CLIP'a nie pojechałem.
To był błąd.

Miałem usterki sterownika:



Odpowiedź ASO z którą niestety nie widzę szans na kłócenie się.. i wygląda sensownie:

Analiza przypadku wskazuję na usterkę wewnętrzną modułu elektronicznego. Zapalona lampka usterki nie była należycie sprawdzona. Podczas kontroli należało opracować usterki zapisane w pamięci modułu i wymienić zepsuty moduł zanim jego awaria doprowadziła do wysterowania linii jednego z zapalników (w tym przypadku poduszki pasażera). Zapamiętany defekt (załącznik) DF102 i DF118 wskazuje na prawidłową autodiagnostykę systemu. Zabrakło tylko czasu, aby wymienić zepsuty sterownik.
_________________
三菱 ギャラント様式 スポーツエディション
 
 
 
mackbeth 
Mitsumaniak


Auto: JK04 M9R 2.0dCI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 686
Skąd: Wrocław/Łęknica
Wysłany: 22-07-2019, 14:05   

Mam też kosztorys.. Moduł 867 netto, robocizna 748 netto.
Deska używka bo nowa w ASO to 3097 netto ! :) Poduszka 1067 netto.
Więc.. będę głupi ale poduszka i deska używka, w 3tyś zamknie sie to :(
_________________
三菱 ギャラント様式 スポーツエディション
 
 
 
mackbeth 
Mitsumaniak


Auto: JK04 M9R 2.0dCI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 686
Skąd: Wrocław/Łęknica
Wysłany: 30-09-2019, 10:25   

Hej,
Update.

Spejson dostał poduszkę, nowy sterownik i wymieniony kawałek deski rozdzielczej. Majstry z ASO nie ściągali deski, podobno "podważyli jakoś"... żeby wykręcić stary fragment. Dodatkowo okazało się, że do wyjęcia sterownika airbag brakuje 3mm... wiec trzeba było tunel środkowy poluzować i też podważyć... wrr...
Oczywiście to sprawiło, że moje wcześniejsze patenty na pozbycie się trzeszczenia i skrzypienia trzeba ponowić, bo teraz wsio zaczęło jak na początku hałasować.

Spejson ma 11 lat i 280 000 km na liczniku.. .wiec nie mogło być za pięknie. Przy maksymalnym skręcie kół pojawił się piękny komunikat "Sprawdź ABS Sprawdź ESP". Szybka diagnoza na CLIPie - lewy przedni czujnik przerwa w obwodzie.
Nowy czujnik, szybka wymiana:











NO i już myślałem że to na razie wszystko.... Ale kilka dni później, otwieram drzwi.... a radio nie zgasło:)
No tak, krańcówka (a w zasadzie mini krańcóweczka) powoli pada. Czasem łapało po stuknięciu w zamek:)

No i oczywiście żeby to gówienko za 7pln wymienić trochę ciepłych słów poszło:) Najgorzej wyjąć zamek, bo ciasno i jest połączony z klamką... nie da się rozpiąć w drzwiach, trzeba razem z wewnętrzną częścią klamki wyjąć. Po drugie nie przeżyła żadna spinka.. po latach jest tak krucha i sztywna że od razu pęka, a resztki z drzwi nie mogłem nawet kombinerkami wyszarpać łatwo z drzwi...

Ale nie maco, wymienione. co najlepsze, nie zauważyłem żadnej różnicy czy tapicerka trzyma się na 8 spinkach i 3 wkrętach cz ytylko na wkrętach.. tak samo dobrze przylega :)

























A co najlepsze? następnego dnia o 5:00 jadę na ryby, chwytam za klamkę kierowcy.. i auto sienie otwiera. Szlag. Zapomniałem podłączyć wtyczki do diód IR ... damn. Dobrze że już spinek nie ma, wiec 10min i podłączone.
_________________
三菱 ギャラント様式 スポーツエディション
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 30-09-2019, 10:31   

Spinki od galanta powinny pasować.

To samo miałem w C5, łamie się połowa spinek... W galancie zdejmowane kilka razy i wszystkie całe... Znalazłem jakieś zapasy i założyłem galantowe :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.