Wymiana uszczelki pod głowicą carisma 1.6 |
Autor |
Wiadomość |
koniszua
Forumowicz koniszua
Auto: mitsubishi carisma 1.6 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Gru 2017 Posty: 40 Skąd: Kamienna
|
Wysłany: 24-07-2019, 12:28 Wymiana uszczelki pod głowicą carisma 1.6
|
|
|
Witam
Prawdopodobnie uszczelka pod głowica mi poszła :/
Objawy:
Wczoraj na rozgrzanym silniku po powrocie do domu patrzyłem co się dzieje z klimą ze przestała chłodzić, usłyszałem bulgotanie w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego z wężyka wydostawał się gaz, sprawdziłem wskazania temperatury była w normie - lekko za połową wskaźnik stał, byłem po trasie około 50-60km temperatura jakieś 31C na zewnątrz. Uzupełniłem w zbiorniczku płyn bo było malutko. Dziś rano sprawdzałem poziom płynu w chłodnicy brakowało około 150-200ml bo tyle mi zostało a dolałem do pełna. Jednak zauważyłem że coś mi kapie w okolicy paska rozrządu z miski olejowej, okazało się ze to płyn, i to szybko leci gdy jest otwarta chłodnica. Po jej zamknięci już mało.
Sprawdziłem wczoraj bagnet i był czysty czyli tylko olej na nim dziś po odpaleniu na chwilę ponownie, na bagnecie zauważyłem drobniutkie kropeczki, czyli do oleju dostał się płyn chłodniczy.
A wczoraj po zgaszeniu auta z silnika w okolicy paska rozrządu słychać było jakby bulgotanie. Z uwagi na fakt iż prawdopodobnie po ostygnięciu i skurczeniu się bloku wraz z głowicą nieszczelność się powiększyła i płyn dostał się do układu smarowania olejem, autem nie mogę już podjechać do znajomego mechanika, jakieś 17km, bo mogę wykończyć silnik zacierając go. Pozostaje tylko holowanie a to bez wspomagania układu kierowniczego i hamulcowego jest trochę ryzykowne, mieszkam w rejonie górzystym, a do niego dużo z góry mam.
Dlatego najprawdopodobniej będę sam musiał rozebrać głowicę.
Potrzebuję manuala szczególnie ważna kolejność odkręcania śrub, oraz kolejność dokręcania i z jakimi momentami, aby nie uwalić głowicy jak jest jeszcze dobra!
Co prawda montaż to już będzie robił znajomy mechanik ale dobrze było by znać parametry prawidłowe.
Auto:
Carisma 1.6 66kW z 98r z instalacją LPG.
Mogę jak potrzebne było by podać win
I z góry dziękuje wszystkim za pomoc wszelka w temacie
PS.
Użyłem szukajki ale podaje setki wyników, przez które przekopać się to czysta masakra
Jak ktoś zna watek to poproszę o linka do niego. |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 24-07-2019, 12:55
|
|
|
Instrukcja serwisowa ENG
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3448 |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
koniszua
Forumowicz koniszua
Auto: mitsubishi carisma 1.6 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Gru 2017 Posty: 40 Skąd: Kamienna
|
Wysłany: 24-07-2019, 19:35
|
|
|
Aktualizacja
Łebski koleś od silników po opisaniu co i jak się dzieje postawił że padło uszczelnienie pompy.
Po otwarciu zaworu chłodnicy cieknie mocno na zamkniętym nie, czyli nie uszczelka pod głowicą! |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 25-07-2019, 16:42
|
|
|
Dokładnie, rozszczelniła się pompa wody. Głowica czy jej uszczelka nie musiały dostać. Wymień tylko pompę wody i zobacz czy będzie OK. Wydaje mi się, że nic poza pompą wody nie oberwało. |
|
|
|
 |
koniszua
Forumowicz koniszua
Auto: mitsubishi carisma 1.6 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Gru 2017 Posty: 40 Skąd: Kamienna
|
Wysłany: 25-07-2019, 18:09
|
|
|
Pytanie techniczne jak pada pompa czyli się rozszczelni, możliwy jest przeciek płynu chłodniczego do układu smarowania olejowego?
Czy również jest smarowana z silnika olejem, czy lata tylko na łożyskach? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 30-07-2019, 22:10
|
|
|
koniszua napisał/a: | jak pada pompa czyli się rozszczelni, możliwy jest przeciek płynu chłodniczego do układu smarowania olejowego? | Nie ma takiej możliwości. |
|
|
|
 |
koniszua
Forumowicz koniszua
Auto: mitsubishi carisma 1.6 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Gru 2017 Posty: 40 Skąd: Kamienna
|
Wysłany: 03-08-2019, 17:33
|
|
|
W którą stronę odkręca się śrubę koła paska rozrządu tego na wale?
Bo jest z nią problem, nie idzie ruszyć
Edit:
Poszła
Edit2
Mam zlokalizowaną usterkę. Zaślepka poszła w bloku, i z niej cieknie.
Aktualizacja:
Po wymianie zaślepki dalej był problem z gazowaniem w chłodnicy, okazało się że sam chłodnica była nieszczelna, założona nowa wszystko od wymiany jest ok |
|
|
|
 |
|