Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana uszczelki pod głowicą carisma 1.6
Autor Wiadomość
koniszua 
Forumowicz
koniszua

Auto: mitsubishi carisma 1.6 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Gru 2017
Posty: 40
Skąd: Kamienna
  Wysłany: 24-07-2019, 12:28   Wymiana uszczelki pod głowicą carisma 1.6

Witam
Prawdopodobnie uszczelka pod głowica mi poszła :( :/
Objawy:
Wczoraj na rozgrzanym silniku po powrocie do domu patrzyłem co się dzieje z klimą ze przestała chłodzić, usłyszałem bulgotanie w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego z wężyka wydostawał się gaz, sprawdziłem wskazania temperatury była w normie - lekko za połową wskaźnik stał, byłem po trasie około 50-60km temperatura jakieś 31C na zewnątrz. Uzupełniłem w zbiorniczku płyn bo było malutko. Dziś rano sprawdzałem poziom płynu w chłodnicy brakowało około 150-200ml bo tyle mi zostało a dolałem do pełna. Jednak zauważyłem że coś mi kapie w okolicy paska rozrządu z miski olejowej, okazało się ze to płyn, i to szybko leci gdy jest otwarta chłodnica. Po jej zamknięci już mało.
Sprawdziłem wczoraj bagnet i był czysty czyli tylko olej na nim dziś po odpaleniu na chwilę ponownie, na bagnecie zauważyłem drobniutkie kropeczki, czyli do oleju dostał się płyn chłodniczy.
A wczoraj po zgaszeniu auta z silnika w okolicy paska rozrządu słychać było jakby bulgotanie. Z uwagi na fakt iż prawdopodobnie po ostygnięciu i skurczeniu się bloku wraz z głowicą nieszczelność się powiększyła i płyn dostał się do układu smarowania olejem, autem nie mogę już podjechać do znajomego mechanika, jakieś 17km, bo mogę wykończyć silnik zacierając go. Pozostaje tylko holowanie a to bez wspomagania układu kierowniczego i hamulcowego jest trochę ryzykowne, mieszkam w rejonie górzystym, a do niego dużo z góry mam.
Dlatego najprawdopodobniej będę sam musiał rozebrać głowicę.
Potrzebuję manuala szczególnie ważna kolejność odkręcania śrub, oraz kolejność dokręcania i z jakimi momentami, aby nie uwalić głowicy jak jest jeszcze dobra!
Co prawda montaż to już będzie robił znajomy mechanik ale dobrze było by znać parametry prawidłowe.
Auto:
Carisma 1.6 66kW z 98r z instalacją LPG.
Mogę jak potrzebne było by podać win

I z góry dziękuje wszystkim za pomoc wszelka w temacie ;)

PS.
Użyłem szukajki ale podaje setki wyników, przez które przekopać się to czysta masakra :|
Jak ktoś zna watek to poproszę o linka do niego.
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 24-07-2019, 12:55   

Instrukcja serwisowa ENG
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3448
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
koniszua 
Forumowicz
koniszua

Auto: mitsubishi carisma 1.6 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Gru 2017
Posty: 40
Skąd: Kamienna
Wysłany: 24-07-2019, 19:35   

Aktualizacja
Łebski koleś od silników po opisaniu co i jak się dzieje postawił że padło uszczelnienie pompy.
Po otwarciu zaworu chłodnicy cieknie mocno na zamkniętym nie, czyli nie uszczelka pod głowicą! :D
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 25-07-2019, 16:42   

Dokładnie, rozszczelniła się pompa wody. Głowica czy jej uszczelka nie musiały dostać. Wymień tylko pompę wody i zobacz czy będzie OK. Wydaje mi się, że nic poza pompą wody nie oberwało.
 
 
koniszua 
Forumowicz
koniszua

Auto: mitsubishi carisma 1.6 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Gru 2017
Posty: 40
Skąd: Kamienna
Wysłany: 25-07-2019, 18:09   

Pytanie techniczne jak pada pompa czyli się rozszczelni, możliwy jest przeciek płynu chłodniczego do układu smarowania olejowego?
Czy również jest smarowana z silnika olejem, czy lata tylko na łożyskach?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 30-07-2019, 22:10   

koniszua napisał/a:
jak pada pompa czyli się rozszczelni, możliwy jest przeciek płynu chłodniczego do układu smarowania olejowego?
Nie ma takiej możliwości.
 
 
koniszua 
Forumowicz
koniszua

Auto: mitsubishi carisma 1.6 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Gru 2017
Posty: 40
Skąd: Kamienna
Wysłany: 03-08-2019, 17:33   

W którą stronę odkręca się śrubę koła paska rozrządu tego na wale?
Bo jest z nią problem, nie idzie ruszyć :|

Edit:
Poszła :)

Edit2
Mam zlokalizowaną usterkę. Zaślepka poszła w bloku, i z niej cieknie.

Aktualizacja:
Po wymianie zaślepki dalej był problem z gazowaniem w chłodnicy, okazało się że sam chłodnica była nieszczelna, założona nowa wszystko od wymiany jest ok ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.