Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Olej silnikowy do Carismy GDI

Jakiego oleju używasz do silnika GDI?
0W40
0%
 0%  [ 0 ]
5W30
23%
 23%  [ 28 ]
5W40
13%
 13%  [ 16 ]
10W30
8%
 8%  [ 10 ]
10W40
41%
 41%  [ 50 ]
10W50
0%
 0%  [ 1 ]
15W40
2%
 2%  [ 3 ]
5W50
10%
 10%  [ 12 ]
Głosowań: 120
Wszystkich Głosów: 120

Autor Wiadomość
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 17-12-2018, 17:29   

Nie zawsze to się sprawdza :) Kiedyś miałem Carismę 1.8 GDI ściągniętą z Holandii i jak ja kupiłem to znalazłem karteczkę z napisem Castrol 10w40 taki więc wlałem. Po około 1000km zawory zaczęły strasznie klepać więc przejechałem na tym oleju jeszcze z dwa tysiące i zrobiłem płukankę silnika i zalałem Mobila 5w40 co trochę pomogło bo cykanie było już tylko na zimnym silniku. Następnie po około 8 tys km znów płukanka silnika i zalałem Valvoline 5w40 i cykanie praktycznie ustało, czasem tylko cyknęło na zimnym silniku zaraz po odpaleniu. Następnie miałem Carismę 1.6 tez z Holandii, nie wiedziałem jaki olej był poprzednio i tez na początku zrobiłem płukankę i zalałem tym razem Mobilem 0w40 i tez nic się nie stało, na tym oleju jeździłem już do sprzedaży auta wymieniając co 10 tys km. Przed miśkami miałem Astrę F 1.6 i Mazdę 626 i też jeździłem nimi na olejach Mobila 5w40 i też nie było żadnych problemów.
Wlanie tych olejów niczego nie rozszczelniło i nie spowodowało większego spożycia, są to przeważnie mity choć jak silnik będzie praktycznie dojechany to różnie może się zdarzyć ale takiego silnika nie naprawia się olejem czy jakimś motodoktorem tylko albo się naprawia albo wymienia.
 
 
adrian98 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2018
Posty: 17
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 17-12-2018, 19:02   

Z ciekawości przeczytałem całą lekture pt "Mitsubishi Carisma Ksiązka serwisowa" i w niemczech, w serwisie w Cottbus, od 2005 roku, kiedy to poprzedni właściciel kupił tą carisme, zaczęto zalewać "Motorenol 10W40" z dopiskiem że to olej rekomendowany i dedykowany i przez kolejne lata ten sam serwis lał ten sam olej, przez ten okres czasu nie ma żadnej wzmianki o jakiś awariach silnika, jedyne zabiegi to wymiana rozrządu, wymiana termostatu oraz wymiana świec czyli można wnioskowac że żadnych większych problemów nie było jak widac. Jednak ten cały wlewany olej marki "Motorenol" dalej mi nic nie mowi, dlaczego w 2005 całe to "ASO" postanowiło wlewać 10W40, chodzilo o to że wedlug nich taki olej był rekomendowany, czy juz w tamtym okresie cos sie z silnikiem mogło dziać ? Silnik na dzień dzisiejszy chodzi bez zarzutowo, ba, chwile temu było go nawet odpalić po tygodniowej przerwie, przy -6 stopniach, samochod odpalil jakby nigdy nic, brak dymienia tak naprawde, delikatny stukot popychaczy, stałe obroty oscylujące w 900-1000 RPM. Dla mnie wzorowo, tylko martwi mnie kurczę ten olej, nie jestem osobą którą żałuje na samochód, wszystko robie regularnie, jezeli wystąpi jakaś usterka to od razu ją eliminuje, na olej moge spokojnie przeznaczy nawet te 300 zl, tylko glowne pytanie, co wlać żeby nie pogorszyć a polepszyć sytuację ? Wiem że moze troszkę i nawet histeryzuję i tak rozpisuję wszystko dokładnie tylko to auto chciałbym żeby jeździło jak najdłużej gdyż w niedalekim czasie (myślę że około 2 lata może 3 choć to nic pewnego) będe chciał robić tutaj swapa, tylko tak jak mówię, to nic pewnego, więc wolę się ubezpieczyć i dbać o silnik od samego początku od kiedy go posiadam.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 17-12-2018, 19:16   

Jeśli kupisz u nas taki sam olej jak był wlewany w Niemczech to jeździj na nim dalej ale lepiej nie wlewaj żadnego Castrola 10w40 czy mu podobnych bo zasyfisz silnik bardzo szybko a ten silnik przez konstrukcję i specyfikę pracy (bezpośredni wtrysk) jest na to bardzo podatny. Pewnie i tak jest już zarośnięty w środku nagarem a stosowanie kiepskiego oleju przyspieszy problemy. Dodatkowo lanie 10w40 do tego silnika u nas może spowodować problemy z popychaczami w zimie bo magistrale olejowe mają małe średnice a olej taki przy -20 będzie jak glut więc zanim się nie rozgrzeje nie będzie dobrze docierał we wszystkie zakamarki. Jeśli olej będzie syntetyczny to będzie większa szansa że nie będzie zbyt gęsty przy niskich temperaturach ale traf teraz syntetyk 10w40 :)
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 17-12-2018, 20:17   

adrian98 napisał/a:
co wlać żeby nie pogorszyć a polepszyć sytuację ?

Zrób płukankę silnika, i wlej porządny, markowy, full syntetic olej - broń Boże żaden HC (hydrokrakowany)
Brednią do kwadratu jest stwierdzenia, że "olej syntetyczny może rozszczelnic silnik". Może co najwyżej porządnie wypłukać wszelkie zanieczyszczenia i nagary. Ale jeśli masz uszkodzoną uszczelkę, a ewentualna nieszczelność jest przytkana nagarem czy innym brudem, to po wypłukaniu wszelkiego syfu owszem, olej może zacząć wyciekać. Ale wtedy wymienia się uszczelkę czy oring, a nie wlewa dupiaty olej.
Z drugiej strony, wszystkie oleje, nawet mineralne, zawierają jako dodatki środki czyszczące, więc jest co najmniej dziwne, że minerał czy półsyntetyk silnika nie rozszczelni, ale syntetyk juz tak :P
Zauważ, że czysty (wewnątrz) silnik to zdrowy silnik.
Lektura do poduszki (pliki pdf) :
RODZAJE OLEJÓW
http://adwa.eu/wp-content...olej%C3%B3w.pdf
Olej i jego funkcje
http://adwa.eu/wp-content...ASTOSOWANIE.pdf
KLASYFIKACJE JAKOŚCIOWE WG ACEA
http://adwa.eu/wp-content...Bciowa-ACEA.pdf
KLASYFIKACJE JAKOŚCIOWE WG API
http://adwa.eu/wp-content...9Bciowa-API.pdf
Klasyfikacja lepkości wg SAE
http://adwa.eu/wp-content...pko%C5%9Bci.pdf
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
adrian98 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2018
Posty: 17
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 17-12-2018, 21:03   

Nie spodziewałem się tak szybkiej i konkretnej pomocy, dziękuje wam panowie, gdyż zdecydowanie ułatwiliście sytuację i się zdecyduje na Liqui Moly na pełnym syntetyku i po wykonaniu płukanki zaleję ten olej właśnie. Dziękuje jeszcze raz za pomoc i na pewno będe prosił pomoc jak Mitsu odmówi posłuszeństwa :P
 
 
Janq 
Forumowicz


Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Lis 2015
Posty: 384
Skąd: LU/DW
Wysłany: 17-12-2018, 21:32   

apg2312, aktualnie na rynku jest niewiele oliw pełnych syntetyków. Większość, ponad 90% to HC, ale dobre HC też jest OK
_________________
プリメーラ P11GT

_
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 17-12-2018, 21:51   

Janq napisał/a:
aktualnie na rynku jest niewiele oliw pełnych syntetyków

Jest sporo, tylko trzeba czytać karty produktów - zazwyczaj producenci udostepniają je na swoich stronach.
Można też poszukać na forach, nawet u nas jest taki temat (w dziale Galanta, ale oleje używamy przecież takie same) :
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=72313
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
Janq 
Forumowicz


Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Lis 2015
Posty: 384
Skąd: LU/DW
Wysłany: 17-12-2018, 22:11   

apg2312, to co jest napisane na etykiecie, a to co jest w rzeczywistości, to dwie różne rzeczy. U nas w kraju olej HC/SHC jest sprzedawany jako pełny syntetyk :] Z tego co wiem, to na pewno w Japonii i Niemczech jest prawo, że olejem syntetycznym można nazwać tylko olej, który jako oleje bazowe ma grupy IV i V. A poza tym to jest wolna amerykanka


_________________
プリメーラ P11GT

_
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 17-12-2018, 22:33   

Nie pisałem o etykietach, tylko o karcie produktu ;)
Przykładowo używany przeze mnie :
https://liquimoly.sklep.pl/pl/p/Synthoil-High-Tech-5W-40/52
Karta charakterystyki :
https://liquimoly.sklep.pl/pl/p/file/25e2b9c3d57a068694412360c82b15c8/1306-SynthoilHighTech5W-40-16.0-en.pdf
Karta produktu
https://liquimoly.sklep.pl/pl/p/file/9f76a02febf87aba32f7847622748b95/1856_0015_19-01-2017_PL.pdf
Jako, że to linki tymczasowe i pewnie dość szybko znikną, wrzucam screen z podanej wyżej strony LM, skąd są do samodzielnego pobrania :



Poza tym, zgadzam się z Tobą, i dlatego polecam z czystym sumieniem Liqui Moly - ten producent na swojej stronie rozróżnia oleje syntetyczne i w technologii syntetycznej
https://liquimoly.sklep.pl/pl/c/Oleje/89
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
Janq 
Forumowicz


Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Lis 2015
Posty: 384
Skąd: LU/DW
Wysłany: 17-12-2018, 23:01   

apg2312, co do LM, ok, ale ja bym patrzył na niemieckiej stronie :] W karcie też może być różnie, papier przyjmie wszystko :p
_________________
プリメーラ P11GT

_
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 18-12-2018, 01:26   

Janq napisał/a:
W karcie też może być różnie, papier przyjmie wszystko

Oczywiście, możesz zastosować spiskową teorię dziejów, ale to nie tak działa :P
W każdym razie, warto te karty produktów czytać. Np. dzięki temu wiem, że popularne oleje Motula 8100 X-cess 5W-40 opisany jako "100% syntetyczny olej silnikowy"
https://www.motul.com/pl/...100-x-cess-5w40
czy 8100 X-clean 5W-40 (tak samo opisany)
https://www.motul.com/pl/...00-x-clean-5w40
w rzeczywistości to oleje hydrokrakowane :D Karty charakterystyki dostępne dla każdego na w/wym stronach, trzeba wpisać nazwę pobierającego i maila.
Czyli pisząc w pewnym (dużym, przyznaję) uproszczeniu oleje HC to przerobione oleje mineralne. Sorry, jak płacę za syntetyk, to chcę dostać syntetyk, a nie minerał.
Wiem, że wbrew pozorom hydrokraking to bardzo skomplikowany proces ;) Ale oleje HC to nie są syntetyki, jak sobie specjaliści od reklamy i marketingu wymyślili :)
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
czarter 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lut 2019
Posty: 84
Skąd: Katowice
Wysłany: 26-06-2019, 13:43   [Cari 1.8 GDI] Zmiana oleju z 10w40 na 5w30

Ten silnik powinien jeździć na 5w30, natomiast jak kupowałem samochód ponad 2 lata temu, to gościu od którego go kupowałem zostawił mi trochę oleju Genuine 10w40 (zdjęcie) i mówił, że od zawsze go leje to i ja tak robiłem. Nie mam żadnych specjalnych problemów z tym samochodem, ale jednak chciałbym, żeby pracował na tym do czego został stworzony ;)
Czy zmiana na 5w30 (podobno są nawet jakieś dedykowane do GDI) jest wskazana w takim przypadku, czy lepiej zostać przy tym co było?

 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 26-06-2019, 19:44   

czarter, śmiało zmieniaj na olej, który został stworzony do tego silnika, czyli MOTOREX Profile GDI 10W30: https://allegro.pl/oferta/motorex-profile-g-di-gdi-10w30-olej-mitsubishi-7224172173

Tylko przed wymianą oleju zrób porządną płukankę silnika.
 
 
malina014 
Nowy Forumowicz
malina014

Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2018
Posty: 26
Skąd: Poznań
Wysłany: 06-08-2019, 23:23   

Witam, moja cari 1.8 gdi jest zalewana od kilku lat castrol magnatec 10W40 ostatnio strasznie głośno zaczęły chodzić popychacze dlatego zastanawiam się nad zmianą oleju. I teraz chciałbym zalać ten motorex specjalnie do gdi. I teraz pytanie czy muszę robić płukankę, olej był zmieniany 6 tyś km temu i wszystko jest ładnie czyściutkie.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 07-08-2019, 06:54   

Jak lałeś ten syfski Castrol to raczej czyściutkie nie jest. Raczej ciężko będzie teraz wypłukać to co on zostawił w silniku.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.