Turbina nie daje pełnej mocy. Wilgoć na czujnikach? |
Autor |
Wiadomość |
luk94
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DID 2007r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2011 Posty: 46 Skąd: RSR
|
Wysłany: 25-09-2019, 08:31 Turbina nie daje pełnej mocy. Wilgoć na czujnikach?
|
|
|
Witajcie.
Taki mam temat z Outlanderem 2.0 DID BSY 140km
Robilem turbinę u jednego znachora. Okazało się naprawa turbiny była nieudolna. Warsztat zrobił tą Turbinę po raz drugi u innego specjalisty. W mojej ocenie była jakaś poprawa ale nie mam porówania do innego auta.
Z obserwacji wynika że przy wilgotnych dniach (deszcze mgły) auto jest strasznie zmulone. Jak jest z kolei ciepło to auto regauje na gaz inaczej.
Ktoś przerabiał coś podobnego? Jakiś czujnik zawilgocony? Komputer nic nie pokazuje- żadnych błędów. |
|
|
|
 |
potentator
Forumowicz
Auto: Mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2018 Posty: 249 Skąd: zw
|
Wysłany: 25-09-2019, 08:35
|
|
|
to nie czujnik zawilgocony a czujnik cisnie atmosferycznego wariuje, miałem to czasami u siebie, że w jarze potrafił wejść w tryb awaryjny... |
|
|
|
 |
luk94
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DID 2007r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2011 Posty: 46 Skąd: RSR
|
Wysłany: 25-09-2019, 08:50
|
|
|
potentator napisał/a: | to nie czujnik zawilgocony a czujnik cisnie atmosferycznego wariuje, miałem to czasami u siebie, że w jarze potrafił wejść w tryb awaryjny... |
Dobra to usciśle że turbina nie ładuje w dolnym zakresie obrotów, a powyżej 2000tyś dostaje dopiero kopa..
Mnie też czasem głowa boli jak ciśnienie niskie... |
|
|
|
 |
potentator
Forumowicz
Auto: Mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2018 Posty: 249 Skąd: zw
|
Wysłany: 25-09-2019, 10:26
|
|
|
Jak masz idiotycznie odpowiadać, to wciśnij sobie kompresor do kół i będzie git... |
|
|
|
 |
luk94
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DID 2007r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2011 Posty: 46 Skąd: RSR
|
Wysłany: 25-09-2019, 11:44
|
|
|
potentator napisał/a: | to nie czujnik zawilgocony a czujnik cisnie atmosferycznego wariuje, |
Gdzie ten czujnik jest powiedz proszę? |
|
|
|
 |
potentator
Forumowicz
Auto: Mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2018 Posty: 249 Skąd: zw
|
Wysłany: 25-09-2019, 12:49
|
|
|
W kolektorze |
|
|
|
 |
Moody
Forumowicz
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Kwi 2015 Posty: 403 Skąd: Wielkopolska, PNT
|
Wysłany: 25-09-2019, 19:38
|
|
|
luk94 napisał/a: | potentator napisał/a: | to nie czujnik zawilgocony a czujnik cisnie atmosferycznego wariuje, miałem to czasami u siebie, że w jarze potrafił wejść w tryb awaryjny... |
Dobra to usciśle że turbina nie ładuje w dolnym zakresie obrotów, a powyżej 2000tyś dostaje dopiero kopa..
Mnie też czasem głowa boli jak ciśnienie niskie... |
To mogą być problemy ze zmienną geometrią. Warto sprawdzić. |
|
|
|
 |
kajos
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 09 Mar 2017 Posty: 1090 Skąd: Chodziez
|
Wysłany: 25-09-2019, 20:14
|
|
|
Moody napisał/a: | luk94 napisał/a: | potentator napisał/a: | to nie czujnik zawilgocony a czujnik cisnie atmosferycznego wariuje, miałem to czasami u siebie, że w jarze potrafił wejść w tryb awaryjny... |
Dobra to usciśle że turbina nie ładuje w dolnym zakresie obrotów, a powyżej 2000tyś dostaje dopiero kopa..
Mnie też czasem głowa boli jak ciśnienie niskie... |
To mogą być problemy ze zmienną geometrią. Warto sprawdzić. |
albo gruszka nie pracuje |
|
|
|
 |
luk94
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DID 2007r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2011 Posty: 46 Skąd: RSR
|
Wysłany: 25-09-2019, 21:12
|
|
|
Gruszka nowa i łopatki też. Kupiłem czujnik doładowania wymienię i zobaczymy.
[ Dodano: 30-09-2019, 11:19 ]
Czujnik zmieniony, kupiłem na allegro za 45zł-jest poprawa. Ciężko tylko te wtyczki się rozpina i zapina. Ogólnie jest spora poprawa. Stary był zawalony olejem ale miał dobre rezytancje.
Myślę jeszcze o wymianę przepływomierza. Tak się zastanawiam czy mozna dać jakis inny niż oryginalny? Coś to może poprawić (mam na myśli osiągi)
Podkreslam to że nie było żadnych błędów na kompie.
Turbina na wykresie była przeładowana. Czuć to było pod nogą. Teraz auto żwasze. Będę obserwował.
Dzięki za pomoc! |
|
|
|
 |
szeryf85
Forumowicz
Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2018 Posty: 200 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 30-09-2019, 23:30
|
|
|
Coś musiałeś zdemontować do wymiany czujnika? |
|
|
|
 |
luk94
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DID 2007r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2011 Posty: 46 Skąd: RSR
|
Wysłany: 01-10-2019, 08:46
|
|
|
Nadkole od strony kierowcy. I tam dwie śruby która trzymają czujnik.
Nie trzeba ściągać całego nadkola wystarczy trochę odchylić po wyciągnięciu tych plastikowych bolców.
Sprawdziłem jak wygląda przepływomierz. Też zawalony sadzą, kupiłem już na ali express za 49zł. Zmieniam go profilaktycznie bo tez nie nie ma żadnych błędów.
Podaje numer czujnika.
F00C2G2055 0281002461 074906461B 0 281 002 461 |
|
|
|
 |
szeryf85
Forumowicz
Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2018 Posty: 200 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 01-10-2019, 08:56
|
|
|
Przepływomierz możesz umyć, są do tego środki w sprayu, albo zamoczyć w benzynie ekstrakcyjnej. Ale nie myj go mechanicznie, niech się tylko moczy. |
|
|
|
 |
luk94
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DID 2007r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2011 Posty: 46 Skąd: RSR
|
Wysłany: 01-10-2019, 10:53
|
|
|
A wiesz może czy ten ma czujnik temp czy nie? |
|
|
|
 |
kajos
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 09 Mar 2017 Posty: 1090 Skąd: Chodziez
|
Wysłany: 01-10-2019, 17:35
|
|
|
czujnik temp wlotu jest razem z czujnikiem cisnienia turbiny |
_________________ Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac |
|
|
|
 |
potentator
Forumowicz
Auto: Mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2018 Posty: 249 Skąd: zw
|
Wysłany: 04-10-2019, 08:16
|
|
|
A czy wyczyszczenie czujnika da coś? |
|
|
|
 |
|