Regulacja hamulca ręcznego |
Autor |
Wiadomość |
kamilox4
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer Invite 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 61 Skąd: Krzemień
|
Wysłany: 10-01-2019, 15:29 Regulacja hamulca ręcznego
|
|
|
Chciałbym podciągnąć hamulec ręczny. Do tej pory regulowałem śrubką pod hamulcem ale gwint się skończył i nie da rady więcej. Pewnie trzeba wyregulować w tylnym kole. Jest to jakaś skomplikowana operacja? Posiada ktoś instrukcję jak to zrobić? |
|
|
|
 |
miśko1977
Forumowicz

Auto: Lancer X 1.8 143KM SB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Gru 2015 Posty: 100 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 11-01-2019, 01:22
|
|
|
Zdjąć tarcze tylne , sprawdzić grubość okładzin szczęk i jest tam regulator, którym możesz rozeprzeć szczęki kręcąc nim (numer na zdjęciu 52301)
 |
_________________
 |
|
|
|
 |
kamilox4
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer Invite 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 61 Skąd: Krzemień
|
Wysłany: 14-01-2019, 07:20
|
|
|
Wielkie dzięki |
|
|
|
 |
sdaro
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer VIII 1.8 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Maj 2015 Posty: 2 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 06-02-2019, 21:52
|
|
|
Witam.
A jak dostać się do tej śruby regulacyjnej w podłokietniku?
Auto kupiłem niedawno i już przy zakupie widziałem, że ręczny łapie bardzo wysoko.
Na początek chciałbym sprawdzić jak wygląda regulacja przy rączce ręcznego a dopiero potem wezmę się za tylne koła.
Odkręciłem dwie śruby w schowku podłokietnika ale co dalej? Jak pociągnąć, gdzie coś podważyć żeby jakoś to wszystko rozłożyć? Trochę się boję, że coś urwę |
|
|
|
 |
kamilox4
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer Invite 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 61 Skąd: Krzemień
|
Wysłany: 07-02-2019, 07:01
|
|
|
Śruba regulacyjna jest na dźwigni hamulca ręcznego nie w podłokietniku. Niepotrzebnie rozkręcałeś. Osłona wychodzi bez problemu, na zatrzaski jest. Delikatnie podciągnąć do góry i wyjdzie.
https://zapodaj.net/b64a23161c6e0.jpg.html |
|
|
|
 |
Robert_N
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sportback '09, 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 14 Gru 2011 Posty: 304 Skąd: Kraków
|
|
|
|
 |
sdaro
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer VIII 1.8 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Maj 2015 Posty: 2 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 08-02-2019, 20:36
|
|
|
Serdeczne dzięki. Teraz mi się sprawa rozjaśniła. Jutro biorę się za regulacje . |
|
|
|
 |
and482
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2018 Posty: 19 Skąd: Brać kasę na części ? SJZ
|
Wysłany: 07-10-2019, 17:42
|
|
|
Witam dzisiaj Lancek mial przeglad i slabo hamuje reczny na lewym tylnym kole ;/;/ jest mozliwosc podciagniecia jednego koła na lince ? pacjent 2013 rok 1.6
[ Dodano: 27-09-2020, 12:17 ]
Witam rozebrałem tylne koło tarcza sciagnieta ... pytanie jak stoje obok auta przodem to w ktora storne krecic tym regulatorem zeby zwiekszyc sile hamowania recznego ?? dokrecac w czy odkrecac to srubke (numer na zdjęciu 52301) |
|
|
|
 |
tyku
Mitsumaniak

Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 3004 Skąd: INTERNET
|
Wysłany: 27-09-2020, 13:17
|
|
|
and482, Przetłumaczone translatorem:
3. Zdjąć zaślepkę z otworu regulacyjnego tylnej tarczy hamulcowej. Następnie włóż śrubokręt z płaską końcówką, aby obrócić regulator w kierunku strzałki (aby rozszerzyć szczękę), aż szczęka hamulca postojowego zetknie się i nie będzie można już obracać tarczy. Cofnij regulator w przeciwnym kierunku o pięć nacięć.
4.
przestroga Należy uważać, aby liczba wycięć dźwigni hamulca postojowego mieściła się w standardowym zakresie. Jeśli liczba karbu jest zbyt niska, może to spowodować wciąganie tylnego hamulca.
Wyreguluj skok dźwigni hamulca postojowego do standardowej wartości, obracając nakrętkę regulacyjną. Po regulacji sprawdź, czy nie ma luzu między nakrętką regulacyjną a dźwignią hamulca postojowego.
5. Po wyregulowaniu skoku dźwigni hamulca postojowego, podnieś tył pojazdu. Zwolnij hamulec postojowy i obróć tylne koła, aby upewnić się, że tylne hamulce nie ciągną. |
_________________ MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 |
|
|
|
 |
and482
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2018 Posty: 19 Skąd: Brać kasę na części ? SJZ
|
Wysłany: 02-10-2020, 10:15
|
|
|
3. Zdjąć zaślepkę z otworu regulacyjnego tylnej tarczy hamulcowej. Następnie włóż śrubokręt z płaską końcówką, aby obrócić regulator w kierunku strzałki (aby rozszerzyć szczękę), aż szczęka hamulca postojowego zetknie się i nie będzie można już obracać tarczy. Cofnij regulator w przeciwnym kierunku o pięć nacięć. Żadnej strzałki tam nie widziałem |
|
|
|
 |
carlo72
Nowy Forumowicz
Auto: LANCER 2009 1.8 Benzyna
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sie 2020 Posty: 19 Skąd: Małopolskie
|
Wysłany: 08-11-2020, 19:06
|
|
|
Witam Panowie,
Zaciągając ręczny coś strzeliło pod podłokietnikiem jak nigdy
Dźwignia teraz lata jak bez linki.
Ktoś mi podpowie, jak dobrać się do dźwigni jak zdemontować tunel, plastiki itp.
Niestety linki wrzucone wyżej nie działają. |
|
|
|
 |
grzesiopol
Mitsumaniak prowadzący ;-)

Auto: CX4A, C51A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 76 razy Dołączył: 18 Lis 2006 Posty: 9239 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 09-11-2020, 12:31
|
|
|
Dział download, ściągnij sobie workshop manual. |
_________________ Pomogłem - wciśnij Pomógł , zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!!
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper i moje nieMiśki 00223/KMM
Poniżej moja trzodka:
2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
 |
|
|
|
 |
carlo72
Nowy Forumowicz
Auto: LANCER 2009 1.8 Benzyna
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sie 2020 Posty: 19 Skąd: Małopolskie
|
Wysłany: 11-11-2020, 10:19
|
|
|
[ Added: 11-11-2020, 09:25 ]
Temat ogarnięty.
Po rozebraniu tunelu ukazał mi się taki widok. Śruba regulacyjna odpadła z kawałkiem gwintu
Nie wiem czy ten model tak ma, ale pierwszy raz udało mi się urwać stalową linkę, jest moc
 |
Ostatnio zmieniony przez tyku 11-11-2020, 13:56, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
|