Drgania kierownicy 110-140 km/h |
Autor |
Wiadomość |
traqu
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Cze 2017 Posty: 12 Skąd: Stamtąd
|
Wysłany: 25-09-2019, 09:56 Drgania kierownicy 110-140 km/h
|
|
|
Witam, mam problem ze swoim Outlanderem II 2.0 did - manual, przebieg 180 tys. Mianowicie drga mi kierownica między prędkościami 110-140 km/h.
Na oryginalnych felgach 18-opony letnie, drganie jest mocniej wyczuwalne (ciężko się z tym jedzi), niż na felgacj żeliwnych-opony zimowe (jest to mniej wyczuwalne i aktualnie jestem zmuszony na nich jezdzic ).
Dodatkowo np gdy siedzę na miejscu pasażera to czuć przy tych prędkościach pod nogami takie jakby wibracje.
Sprawdzone zostało zawieszenie 2x na szarpakach itp. Do felg 18 zakupione nowe opony, felgi spradzone proste. Przekładanie felg, opon miejscami nic nie daje. we wszystkich przypadkach jest to samo, w tym samym przedziale prędkości. Wymieniłem tarcze hamulcowe i klocki bo drgania były też przy hamowaniu, ustały przy hamowaniu ale przy jedzie dalej są.
Auto mam od nowości, nigdy nie miału stłuczki ani nigdzie nie było jakiegoś uderzenia w kraweznik itp.Wibracje są wyczuwalne tylko tak jakby przy wolnym przyśpieszaniu takim zwykłym i przy jezdzie ze stala predkoscia. Jak sie szybko chce przyspieszyc drgań nie ma do momentu odpuszczenia gazu. Wrzucanie na luz itp nic nie zmienia.
Przeguby na pół osiach nie maja zadnych wyczuwalnych luzow, kola tak samo po podniesieniu ruszajac nimi lewo prawo,gora dol.
Ma ktoś jakies pomysly ? |
|
|
|
 |
Luki1981
Nowy Forumowicz
Auto: C-crosser
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sie 2019 Posty: 15 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 27-09-2019, 14:22
|
|
|
A gumy na wachaczach sprawdzali, czy tylko szarpaki, czasem trzeba sprawdzić luz Góra dół |
|
|
|
 |
traqu
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Cze 2017 Posty: 12 Skąd: Stamtąd
|
Wysłany: 27-09-2019, 14:30
|
|
|
Sprawdzali, wszystko sztywne i sie trzyma kupy jesli chodzi o zawieszenie typu drazki, wahacze, gumy itp. Mnie zastanawiaja te polosie, nie maja luzow itp i niestety bez demontazu raczej nie idzie ich srawdzic ? Luzow na przegubach nie ma ruszajac gora dol. z drugiej strony podobno trzepalo by przy przyspieszaniu dynamicznym a tu jest spokoj dopiero jak sie odpusci... lub wolno przyspiesza... |
|
|
|
 |
kajos
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 09 Mar 2017 Posty: 1090 Skąd: Chodziez
|
Wysłany: 27-09-2019, 18:27
|
|
|
opony podmien i zobacz
kiedys tez tak mialem ale w innym aucie |
_________________ Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac |
|
|
|
 |
traqu
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Cze 2017 Posty: 12 Skąd: Stamtąd
|
Wysłany: 27-09-2019, 18:39
|
|
|
No wlasnie z oponami juz robilem wszystko, mialem stare na 18 felgach, myslalem ze one, kupilem nowe, to samo. Wkoncu zalozylem zimowki na felgach 16 bo na nich czuc to na tyle lzej ze da sie jezdzic |
|
|
|
 |
Molo
Forumowicz
Auto: outlander 2.0 did
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 31 Sie 2016 Posty: 182 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 27-09-2019, 21:52
|
|
|
Mam podobnie (przebieg 215k). Jak mocno przyspieszam to wibracje słabe - jak odpuszczę to wibruje - ale tylko przy jeździe na wprost. Na łuku autostrady (lekki skręt) jest cisza. Po zebraniu tych objawów nie pasują one do zawieszenia - skupiłem się na wirujących elementach. koła poprzekładałem z letnich 18 na zimowe 16 i bez zmian. tarcze zdjąłem do przetoczenia i dalej brak efektu. Piasty pomierzyłem bicie i są OK. pozostały już tylko... przeguby na półosiach - to by tłumaczyło dlaczego inaczej zachowuje się przy naprężeniu a inaczej przy swobodnym obracaniu, inaczej na prostych przegubach a inaczej na skręconych.
Ktoś wymieniał przeguby lub półosie ? dużo roboty ?
pozdro. |
|
|
|
 |
Consiglio
Nowy Forumowicz
Auto: Citroen C-Crosser 2.2 HDI, DCS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lip 2019 Posty: 27 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: 03-10-2019, 11:32
|
|
|
Maglownica powoduje też drgania kierownicy. Ten element też należy sprawdzić, czy nie ma za dużego luzu. |
|
|
|
 |
spirosun
Forumowicz
Auto: Outlander III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lip 2017 Posty: 145 Skąd: Warszawa, Mazowieckie
|
Wysłany: 09-10-2019, 15:47
|
|
|
temat jest dosyć zagmatwany bo jeżeli to nie są opony i felgi to trzeba by sprawdzić czy nie ma bicia na tarczach (trzeba sprawdzić przyrządem), krzywa powierzchnia piasty, czy nawet krzywa półoś.
Ostateczne rozwiązanie to doważanie kół na samochodzi, nie będzie bicia ale przyczyna pozostanie. |
|
|
|
 |
traqu
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Cze 2017 Posty: 12 Skąd: Stamtąd
|
Wysłany: 09-10-2019, 21:38
|
|
|
Tarcze wymienione na nowe, piasty nie sprawdzane ale jakby byly to raczej caly czas a nie w danym zakresie predkosci no a polosie zeby sprawdzic to trzeba sciagnac co wiaze sie z kosztami ale chyba nie pozostaje nic innego |
|
|
|
 |
Molo
Forumowicz
Auto: outlander 2.0 did
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 31 Sie 2016 Posty: 182 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 28-10-2019, 20:12
|
|
|
U mni problem rozwiązany !
Kupilem cale polosie (uzywki w dobrym stanie). Podczas montazu wyszlo ze najwiekszy luz byl na przegubie kola prawego. Mimo to przelozone cale polosie i wkoncu lokcie nie są wyrywane ze stawów w czasie jazdy >100km/h |
|
|
|
 |
|