Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[II 2.4 MIVEC] Regeneracja zacisków
Autor Wiadomość
Raiz3n89 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.4 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Wrz 2019
Posty: 157
Skąd: Polwysep
Wysłany: 21-10-2019, 12:15   [II 2.4 MIVEC] Regeneracja zacisków

Cześć Panowie, czy ktoś dysponuje numerami zestawów naprawczych do zacisków przednich i tylnich? Czy hamulce w outku są takie same niezależnie od silnika? Do wymiany mam wszystkie prowadnice i gumki uszczelniające w jednym zacisku z przodu. To samo tyczy sie tarcz, wszystkie wersje silnikowe miały te same?
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21022
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 21-10-2019, 16:25   

Przednie były 1 lub 2 tłoczkowe, z tyłu też różne.
Numery najlepiej sprawdzić po vinie auta.

[ Dodano: 21-10-2019, 16:37 ]
Wg vinu z przodu masz dwu tłoczkowe MB857837 czyli 42.8mm.
Zestaw gumek coś różne wychodzą ale chyba MB857840.
Z tyłu tłoczek MB857613 czyli śr. 38mm.
Zestaw gumek też coś różnie podaje ale chyba MR955067.
Prowadnice z tyłu: 4605A211 i 4605A212.
Na przód też różnie podają jak gumki.

Co do gumek i przednich prowadnic to najlepiej do ASO podjechać niech podadzą dokładniej.
Ja tego nie ogarniam.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Raiz3n89 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.4 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Wrz 2019
Posty: 157
Skąd: Polwysep
Wysłany: 21-10-2019, 16:52   

O boziuuu ciężko coś z tego wywnioskować, zaciski z przodu mam napewno dwutłoczkowe ale pani z serwisu twierdzi że mam 57mm. Do aso nie pojade bo mam 70km do najbliższego, jutro podniose auto i sobie pomierze, tak chyba bedzie najłatwiej i najszybciej. Wielkie dzięki za pomoc :)
 
 
m4rud3r 
Forumowicz


Auto: Outlander II 2.4 Mivec 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 31 Sty 2009
Posty: 444
Skąd: Suwałki
Wysłany: 21-10-2019, 17:02   

A nie możesz wziąć po prostu sobie obu opcji i zwrócić tej co nie użyjesz ?
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21022
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 21-10-2019, 17:23   

Większy tłoczek 57mm stosowany jest przy zacisku jedno tłoczkowym, a przynajmniej tak mi się wydaje.
Tak jak napisałem co do gumek, ich numerów nie mam pewności.
Możliwe, że jutro będę w okolicy ASO to mogę podpytać 8) .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Raiz3n89 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.4 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Wrz 2019
Posty: 157
Skąd: Polwysep
Wysłany: 21-10-2019, 17:51   

Sprawa wygląda tak że już zamówiłem prowadnice i zestaw naprawczy i zapłacilem za to, zadzwoniła Pani i mówi że zestaw naprawczy jest przewidziany do auta po 2012 roku (outlander II chyba do tego roku był tylko produkowany, co?) i ze powinienem miec gumki 57mm (musiałbym zamówić 2 zestawy bo są tylko pojedyncze gumki). Jutro podniose auto, wypchne troche tłoczek i zmierze, prowadnice i tak bede musiał wykrecic to też sprawdze. Wszystko mialem 2 dni temu rozkręcane wiec roboty powinno byc na 0,5 h. W odsyłanie nie chce sie bawić bo bym musiał wyłożyć większy hajs, zapłacić za odsyłke i czekać na zwrot. Jak rozebrałem zacisk to wszystko wygladało ok ale tłoczki bardzo ciezko chodzą, w drugim zacisku moge je wyciągać reką a z tego, nawet po nasmarowaniu musiałem wybijać śrubokrętem i młotkiem, tak jakby gumki spuchły albo ktoś wstawił nie te co powinny być. Jeszcze mam jedno pytanko, w każym zacisku jest prowadnica z gumką, ona ma być na dole czy górze? Jak będę składał to jaka jest procedura? Bo na forum wyczytalem ze sa dwie:
1. Nałożyć gumke na prowadnice, posmarować, wcisnąć prowadnice.
2. Włożyć gumkę w jarzmo, posmarować prowadnice, wcisnąć.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21022
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 21-10-2019, 20:33   

Raiz3n89 napisał/a:
Jeszcze mam jedno pytanko, w każym zacisku jest prowadnica z gumką, ona ma być na dole czy górze?

Wg katalogu przód gumka na dole a tył gumka u góry.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Raiz3n89 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.4 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Wrz 2019
Posty: 157
Skąd: Polwysep
Wysłany: 29-10-2019, 11:10   

No to uporałem sie z hamulcami, przynajmniej taką mam nadzieje. Roboty było od groma. A więc tak, większość prowadnic była zapieczona, na tyle że musialem ściągać całe zaciski i odkręcać na imadle albo spawać nakrętki. W lewym przednim zacisku zapieczone tłoczki, gumki uszczelniające były spuchnięte i trzebabyło wymienić. Tarcza w lewym przednim lewym kole od strony tłoczka zjechana prawie do 0 (grubość miała 20,5mm a minimum to 22,4) także tarcze na przód były konieczne. Cały dzień siedziałem na necie w poszukiwaniu części bo szczerze mówiąc po kupnie auta nie śmierdze groszem. Udało mi sie kupić tarcze na przód TEXTARA z rozwalonym kartonem za 63zł/szt (szok). Tylne tarcze również kwalifikują się do wymiany ale z racji tego że nie mam kasy a jest jeszcze MIKRO zapas do grubości min, tylko je oczyściłem. Wszystkie piasty były strasznie pordzewiałe, myślałem że tego nie doczyszcze. Całe szczęście że klocki i ręczny sie nadawały do użytku. Wiem że powinienem kupić nowe no ale cóż... W tylnych zaciskach musiałem włożyć prowadnice bez gumek bo b.ciężko chodziły, już tak robiłem w mondeo więc nie powinno sie nic dziać. Jakby ktoś szukał to wrzuce numery części jakie zamawiałem, starałem sie wybierać najtańsze ale co najważniejsze wszystko pasuje, zobaczymy czy troche pojeździ. Do tego kilka fotek, piasty są po pierwszym czyszczeniu, potem jeszcze poprawiałem.
Prowadnice tył: QBR113-1423X
Prowadnice przód: QBR113-1424X
Reperaturka zacisku przód: AUTD4296
Tarcze: TX92135203
https://drive.google.com/open?id=14_Gph4OI-pJwGEt9SMQK3Dls24hjUP9Y
https://drive.google.com/open?id=1vXQS7HWQjSPf30yXoHp6OjeYk4K2tuKY
https://drive.google.com/open?id=19_ywxKkWi37DJ4NZackFSmTznV75vNyN
https://drive.google.com/open?id=16H6Twb9ZC4qn3bw-4KdA93BN7G1qossX
https://drive.google.com/open?id=1AMBufctIwO39evRfqZ6KpnNVc9I_z1QQ
https://drive.google.com/open?id=1JM2Oil9jrDQfynr9HJxVtUEpOGacqqtE
https://drive.google.com/open?id=1uzOvjulxTDAsslkaKAgY89QCCdBSVyqA

Aha przypomniało mi się że mialem zapytać, czy to normalne że tył w outku dużo gorzej hamuje niż przód? Widziałem że przednie tarcze są dużo gorętsze niż tylne po przejechaniu kilku km, teraz widze to samo przy docieraniu tarcz. Zauważyłem też że, przy odpowietrzaniu hamulców z przodu ładnie bije ciśnienie a z tyłu leci jak krew z nosa. Przewody elastyczne wyglądają w porządku poza tym na obu kołach jest to samo.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.