Niebieska Korweta C4 :) |
Autor |
Wiadomość |
Wojciech Bogacz
Mitsumaniak

Auto: Lancer C66A, Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009 Posty: 1716 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 22-10-2019, 10:01 Niebieska Korweta C4 :)
|
|
|
Nie chwaliłem się bo nie było wiadomo ale auto już zapłacone i za kilka dni płynie do kraju
Rocznik 1984 czyli jeden z pierwszych tej generacji (taki jak miał Buźka w drużynia A ), reszta jak na zdjęciach
Czy orientuje się ktoś co dokładnie muszę zmienić w oświetleniu żeby spełniało wymagania w PL ? Prędkościomierz na szczęście jest wyskalowany też w Km/h
 |
_________________ Lancer 1,6 C66A
Nasza Sigma Kombi |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 821 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20979 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 22-10-2019, 10:18
|
|
|
Gratki, widzę że stajenka się powiększa .
Wojciech Bogacz napisał/a: | Czy orientuje się ktoś co dokładnie muszę zmienić w oświetleniu żeby spełniało wymagania w PL ? |
Pewnie kolory kierunkowskazów, brak wstecznego i przeciwmgłowego tył.
Dodatkowo nie wiem jak to będzie z lampami przednimi, dodatkowo chyba palą się z lampami kierunki. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11135 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 22-10-2019, 18:41
|
|
|
Fantastyczna Jaki motor tam siedzi ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10682 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 22-10-2019, 22:59
|
|
|
Popsuta czy na chodzie .... |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Wojciech Bogacz
Mitsumaniak

Auto: Lancer C66A, Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009 Posty: 1716 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 23-10-2019, 09:35
|
|
|
jacek11 napisał/a: | Fantastyczna Jaki motor tam siedzi ? |
Najsłabszy 205 km - ale za to 5,7L V8 więc będzie fajnie brzmiało Możliwe, że da się tam coś "pomodzić" i będzie z niego więcej koniów
Marcino napisał/a: | Popsuta czy na chodzie .... |
Wg. opisu z licytacji jest "run and drive" więc odpala i toczy się w obie strony. Żadnych uszkodzeń mechanicznych ani blacharskich więc liczę, że będzie OK.
Coś tam na pewno trzeba będzie dopieścić i wymienićale ogólnie jest spoko.
Znalazłem też elektryka, który ma warsztat blisko mnie i bardzo często przerabia oświetlenie w autach z USA - koszt do 500 zł jak twierdzi. Mam akurat już pewne zaufanie do gościa go szybko i fachowo zregenerował mi alternator w Sigmie. |
_________________ Lancer 1,6 C66A
Nasza Sigma Kombi |
|
|
|
 |
joujoujou
Forumowicz łysy i brzydki.

Auto: niebieskie
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 12 razy Dołączył: 29 Kwi 2017 Posty: 3418 Skąd: Skąd: Skąd:
|
Wysłany: 23-10-2019, 15:58
|
|
|
Aaaaaaaaaaaaaaaale cacko!
Nie mam pewności, może to nie w PL, ale czy nie jest tak, że klasyki nie muszą być przerabiane jeśli chodzi o oświetlenie? Bo może to wyszłoby lepiej? |
_________________ Pozdr,
jou
Gość, skomentuj niebieską corolkę.
Gość, skomentuj samochodzik na baterie! |
|
|
|
 |
empi
Forumowicz
Auto: Pajero Pinin 2,0 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2012 Posty: 36 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 23-10-2019, 16:37
|
|
|
Corvette to corvette. Gratulacje zakupu. Co do przeróbek: masz dwa wyjścia.
1. Rejestrujesz jako auto kolekcjonerskie na żółte blachy. Same zalety: jednorazowy przegląd, niskie OC (rzędu 300 PLN/rok) bez konieczności ciągłości opłat składek i zero przeróbek ! No i przede wszystkim kasa jaką oszczędzasz na starcie. Brak akcyzy (tu 18,6% wartości auta) i 8% VAT zamiast 19% jeśli ciągniesz do DE lub 23% jeśli wyładowujesz w PL.
2. Na białe blachy powinieneś doprowadzić przednie światła do asymetrycznych a z tyłu rozdzielić kierunkowskazy od STOP. Oczywiście kierunkowskaz barwy żółtej, załatwisz to ledami dwukolorowymi. Nic więcej. Wg. ustawy w autach rejestrowanych po raz pierwszy przed 1986 r nie wymaga się tylnych świateł p/mgielnych i cofania.
Na białych blachach po przeróbkach i tak będziesz mógł być ścigany przez służbistów z Policji bo i tak auto nie posiada homologacji.
Info nie z internetów lecz z własnych doświadczeń miłośnika amerykańskiej motoryzacji i wieloetniego posiadacza takich aut. |
Ostatnio zmieniony przez empi 23-10-2019, 20:52, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 821 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20979 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 23-10-2019, 17:30
|
|
|
Co do żółtych blach to problem jest taki, że nie możesz bez zgody konserwatora nim w 100% dysponować (sprzedać), no i jak uszkodzisz to musisz doprowadzić do stanu przed.
Tak mi się przynajmniej wydaje . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 23-10-2019, 20:11
|
|
|
Wojciech Bogacz, odważnie, odważnie...
Kiedy go będziesz miał? |
|
|
|
 |
empi
Forumowicz
Auto: Pajero Pinin 2,0 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2012 Posty: 36 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 23-10-2019, 20:38
|
|
|
Bizi78 napisał/a: | Co do żółtych blach to problem jest taki, że nie możesz bez zgody konserwatora nim w 100% dysponować (sprzedać), no i jak uszkodzisz to musisz doprowadzić do stanu przed.
Tak mi się przynajmniej wydaje . |
Powielasz obiegowy poglad, odnośnie sprzedaży takiego auta. Tego typu auto funkcjonuje na zasadzie wpisu do Ewidencji zabytków ruchomych. Ograniczenia (teoretycznie) są możliwe tylko w przypadku kiedy byłby to pojazd wpisany do Rejestru zabytków ruchomych. Ale wtedy powinien być ekspozycją w muzeum.
Co do zniszczeń auta. Standardowa naprawa auta. Masz tylko OC (AC jest horrendalnie drogie i tylko nieliczne firmy mają AC klasyków). Naprawiasz Ty lub z OC sprawcy. Części wbrew pozorom są w większości ogólno dostępne i najczęściej tańsze niż dla wielu współczesnych wynalazków.
Wszystkie ew. niedogodności rekompensuje fantastyczny, niepowtarzalny dźwięk amerykańskiej V8, słusznej pojemności.
Jeśli już idziemy w stronę zabezpieczeń od szkód to wbrew pozorom wcale nie jest łatwo znaleźć ubezpieczyciela chętnego do AC amerykańskich aut starszych niż 10 lat nawet na białych blachach. |
|
|
|
 |
Wojciech Bogacz
Mitsumaniak

Auto: Lancer C66A, Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009 Posty: 1716 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 24-10-2019, 16:04
|
|
|
empi napisał/a: | Wg. ustawy w autach rejestrowanych po raz pierwszy przed 1986 r nie wymaga się tylnych świateł p/mgielnych i cofania. |
Możesz podać dokładnie o jaką chodzi ?? empi napisał/a: | Na białych blachach po przeróbkach i tak będziesz mógł być ścigany przez służbistów z Policji bo i tak auto nie posiada homologacji.
Info nie z internetów lecz z własnych doświadczeń miłośnika amerykańskiej motoryzacji i wieloetniego posiadacza takich aut. |
Zawsze się jakiś znajdzie, ale jak przerobię co trzeba to niech się bujają
No właśnie - jak auto jest na żółtych blachach i jest wpisane do Ewidencji (nie Rejestru) - to czy mogę sprzedać za granicę tak po prostu ? Jest na to jakaś ustawa ?
mkm napisał/a: | Kiedy go będziesz miał? |
Nadal czekam za zaksięgowanie wpłaty - potem transport do portu, itd. Sądzę, że maks 6-7 tygodni będzie u mnie.
empi napisał/a: | Części wbrew pozorom są w większości ogólno dostępne i najczęściej tańsze niż dla wielu współczesnych wynalazków. |
Dlatego też Korweta - części jest do wyboru i w dodatku w rozsądną cenę.
Za kilka dni będę miałwięcej zdjęć to siępodzielę. |
_________________ Lancer 1,6 C66A
Nasza Sigma Kombi |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 24-10-2019, 17:26
|
|
|
Wojciech Bogacz napisał/a: | Dlatego też Korweta - części jest do wyboru i w dodatku w rozsądną cenę. |
Byle nie była wygnita.
Wojciech Bogacz napisał/a: |
No właśnie - jak auto jest na żółtych blachach i jest wpisane do Ewidencji (nie Rejestru) - to czy mogę sprzedać za granicę tak po prostu ? Jest na to jakaś ustawa ? |
Możesz. Musisz tylko zgłosić sprzedaż i jeżeli to nie jest dobro narodowe to większych problemów nie ma.
Ale prawda jest niestety taka, że co województwo to "swoje" własne rozporządzenia. |
|
|
|
 |
empi
Forumowicz
Auto: Pajero Pinin 2,0 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2012 Posty: 36 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 24-10-2019, 22:09
|
|
|
Wojciech Bogacz napisał/a: | empi napisał/a: | Wg. ustawy w autach rejestrowanych po raz pierwszy przed 1986 r nie wymaga się tylnych świateł p/mgielnych i cofania. |
Możesz podać dokładnie o jaką chodzi ??
Dz.U. 2015 z 05 marca 2015 poz. 305 http://prawo.sejm.gov.pl/...O/D20150305.pdf Rozdz.3 $12 pkt 1 , ust.2 ;
i Dział VI przepisy przejściowe i końcowe $57 ust.2
empi napisał/a: | Na białych blachach po przeróbkach i tak będziesz mógł być ścigany przez służbistów z Policji bo i tak auto nie posiada homologacji.
Info nie z internetów lecz z własnych doświadczeń miłośnika amerykańskiej motoryzacji i wieloetniego posiadacza takich aut. |
Zawsze się jakiś znajdzie, ale jak przerobię co trzeba to niech się bujają
No właśnie Ty możesz się bujać bo nic nie zrobisz ze stwierdzeniem przez "władze" braku symbolu homologacji na reflektorze lub szybie. Dowód "out" , wizyta na stacji diagnostycznej diagnosta stwierdza że światła są asymetryczne i świecą prawidłowo. Nie ma obowiązku sprawdzać homologacji. Przechodzisz przegląd, odbierasz dowód rej. I do następnego spotkania ze służbistą. Tracisz tylko czas i kasę.
No właśnie - jak auto jest na żółtych blachach i jest wpisane do Ewidencji (nie Rejestru) - to czy mogę sprzedać za granicę tak po prostu ? Jest na to jakaś ustawa ?
Jest. Nie ma przeszkód musisz tylko poinformować o tym fakcie woj. konserwatora zabytków.
mkm napisał/a: | Kiedy go będziesz miał? |
Nadal czekam za zaksięgowanie wpłaty - potem transport do portu, itd. Sądzę, że maks 6-7 tygodni będzie u mnie.
empi napisał/a: | Części wbrew pozorom są w większości ogólno dostępne i najczęściej tańsze niż dla wielu współczesnych wynalazków. |
Dlatego też Korweta - części jest do wyboru i w dodatku w rozsądną cenę.
Za kilka dni będę miałwięcej zdjęć to siępodzielę. |
|
Ostatnio zmieniony przez empi 31-10-2019, 08:37, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Wojciech Bogacz
Mitsumaniak

Auto: Lancer C66A, Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009 Posty: 1716 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 30-10-2019, 22:13
|
|
|
Auto już w porcie i czeka na statek
Ostatecznie zapadła też decyzja o zarejestrowaniu na zółte tablice - nie trzeba się będzie przejmować przeróbkami świateł itd. Minimalnie tylko je zmodyfikuję, żeby wyglądało trochę jak w EU i tyle
Jak dobrze pójdzie za miesiąc autko będzie już w Rotterdamie |
_________________ Lancer 1,6 C66A
Nasza Sigma Kombi |
|
|
|
 |
Bartekkita
Mitsumaniak
Auto: Galant 2.5 V6 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy Dołączył: 12 Lut 2013 Posty: 1190 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 01-11-2019, 01:01
|
|
|
Super gratuluję !! Sam ogarniałeś licytację czy przez jakąś fiirmę? |
_________________ Jest:
Citroen C4 Coupe VTS 2.0 177KM - Ryszard, 2017 - ???
Paulinowy - Saab 93 1.8t 01.2014r. - ???
Był:
Misiek - Galant, 1999 kombi, Avance, Nardi Torino. 05.2013 - 01.2018 |
|
|
|
 |
|