Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Przegub zewnętrzny
Autor Wiadomość
bebob 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 v6 Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Sty 2017
Posty: 70
Skąd: Strzelce Op.
Wysłany: 07-11-2019, 11:46   

Odpuściłem z tym ściągaczem.Przegub chciałem ściągnąć aby go wyczyścić i dac nowy smar , bałem się ze mogę go uszkodzić.Myślałem że łatwiej przeskoczy pierścień.Mnustwo roboty z wyczyszczeniem go z półosią.
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11171
Skąd: Radomsko
Wysłany: 07-11-2019, 20:09   

bebob, zawsze możesz go wymyć ropownicą, jeśli masz dostęp. Tylko później trzeba porządnie wydmuchać resztki ropy co by się ze smarem nie zmieszała.
_________________

 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk

Wysłany: 07-11-2019, 20:14   

Miałem właśnie raz taką sytuację z przegubem - nie dało się zbić za nic w świecie.
Pytałem kolegi japaneze czy były przeguby niezbijalne i powiedział, że nie było, ale jak się nie udało zbić to się nie uda i osłonę można wymienić właśnie przez wewnętrzny ściągając wszystko po drodze.
Więc podejrzewam, że Hugo ma rację, że prędzej się ściągacz połamie...
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 08-11-2019, 11:47   

Każdy ściągacz się połamie na tych przegubach w Galancie. Tam jest jakaś wada typu za gruba zawleczka itp. Jak się zaciągnie w rowku to koniec.

Przy okazji wymieniałem niedawno osłony przegubów zewnętrznych w vw caddy z 2004 r. Po odchyleniu osłony gumowej przegubu lewą ręką chwyciłem za przegub, a prawą 1 lekkie uderzenie od tyłu w przegub z młotka 1 kg i przegub od razu zeskoczył z półosi. A zabezpieczany jest identycznie jak w Galancie, czyli pierścieniem sprężystym...
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk

Wysłany: 08-11-2019, 17:39   

Hugo napisał/a:
Jak się zaciągnie w rowku to koniec.
za dobra stal :) - pamiętam jak raz mi wyskoczyła półoś u kolegi Lipa, to zawleczka wyglądała jakby ją ktoś na każdym wpuście przeszlifował. Założyłem nową zawleczkę odpowiedniej średnicy i już nie wyskakiwało ale wybić dawało się bez problemu. Może ta stal się nie ścina i tyle bo od zewnątrz przegub ma stożek a w środku nie i zbijając powinna się zawleczka na wypustach zedrzeć, bo ścisnąć się to nie bardzo może jak jest zbyt sprężysta.
Ja zbijałem w E32 też bez żadnego problemu, więcej siły w renówce musiałem dać, ale w rekinie to raz mi poszło a raz nie...
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 09-11-2019, 11:04   

Cytat:
A zabezpieczany jest identycznie jak w Galancie, czyli pierścieniem sprężystym...
Jako nazwa i zasada dzialania jest to samo, jako wykonanie całkiem co innego i tu jest problem, pierscien jest dużo cieńszy niż te z Passata, audi, etc przez co silniej klinuje
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Pieraś 
Mitsumaniak


Auto: Kombi Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lip 2010
Posty: 1203
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 25-08-2021, 14:11   

A ma ktoś jakieś foto, w który miejscu jest zawleczka o której piszecie?

[ Added: 25-08-2021, 17:53 ]
Czy polos od strony skrzyni jest tylko wsunieta, czy ma jakies zabezpieczenie?
No i wybaczcie ale nie mam wiedzy.. wyjmując polos ze skrzyni nie cieonie nic?
Czy w skrocie wystarczy odpiac wahacze, odkrecic przy piascie i jesli nie zapieczone to powinna wysjc z wieloklinu przy piascie i tak samo skrzyni? Mowa o polosi lewej w 2.0, rok 2000
_________________
Szybki Lopez.
 
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11171
Skąd: Radomsko
Wysłany: 25-08-2021, 19:57   

Jak wyjmiesz przegub wewnętrzny, to oczywiście wycieknie olej ze skrzyni.
_________________

 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk

Wysłany: 25-08-2021, 21:13   

do skrzyni jest wsunięta, zabezpiecza ją zawleczka
od strony piasty jest przykręcona, duża nakrętka koronkowa na klucz 32mm
przegub zewnętrzny też jest na zawleczce spięty z półosią, ale tam trzeba dużo siły użyć by to rozpiąć
 
 
Pieraś 
Mitsumaniak


Auto: Kombi Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lip 2010
Posty: 1203
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 26-08-2021, 09:41   

dziękuję panowie za wiedzę
_________________
Szybki Lopez.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.