Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA2A/W 2.0] Problem z odpalaniem bez względu na to czy zimn
Autor Wiadomość
fdzika 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.0 kombi EA2W 4G63
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 18 Lis 2019
Posty: 13
Skąd: Sieradz
Wysłany: 18-11-2019, 09:54   [EA2A/W 2.0] Problem z odpalaniem bez względu na to czy zimn

Dzień dobry,
Piszę z bezradności. Tyle co ja mechaników i elektryków przeszłam to koszmar. Wiecie jak się traktuje babę?
No właśnie, tylko, że ja nie z tych nie kumatych.
Galanta w kombi 2.0 z LPG posiadam od 5 lat, po tym jak pijany facet skasował mojego wcześniejszego galanta, tyle że w sedanie. I tak się jakoś okazało, że ten mój cudowny, wymarzony i nie puknięty galant oberwał w ciągu roku 3 razy....żeby nie było, nie z mojej winy! Ostatni paprok co go spawał był na tyle bystry, że nie odłączył klem...efekt? ....spalona cała elektryka...to było półtora roku temu....
Do dziś się baruje, mechanicy i elektrycy rozkładają już ręce, że mi się wydaje....tylko, że znam to auto jak własną kieszeń....dbam o niego bardziej niż nie jeden facet....ostatnio ma problem z odpalaniem. Męczy rozrusznik po czym po ok 8 s odpala, jest po wymianie przewodów zapłonowych NGK RC-ME 96, nowe świece NGK, różnica taka, że nie szarpie w ogóle na żadnym paliwie, wręcz śmiga pięknie. Czujnik położenia wału bez uwag, kable sprawdzone, bez przetarc, u gazownia jak byłam przed wymianą kabli ( wymiana 16.11) wskazał wyraźnie na kable....problem szarpania zniknął, praca równa, silnik pracuje cudnie...tylko to palenie....alternator ok, ładuje poprawnie, akumulator ok...a ja nadal mam wrażenie, jakby prądu mu brakowało.... jakieś pomysły?
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21000
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 18-11-2019, 10:00   

Ja bym zaczął od zakręcenia lpg na zbiorniku i zobaczył jak to wygląda na samej benzynie.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10705
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 18-11-2019, 10:57   

Moze puszczać wtrysk LPG gaz i wtedy silnik jest zalany.
Zakręć zawór na bulti wyjezdzij resztke LPG i wtedy sprawdz.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
fdzika 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.0 kombi EA2W 4G63
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 18 Lis 2019
Posty: 13
Skąd: Sieradz
Wysłany: 18-11-2019, 11:05   

Ok, dziś zakręcę, wyjdzie w praniu. Póki co dzięki za odpowiedzi

[ Dodano: 18-11-2019, 15:37 ]
Robi się ciekawiej, gaz odłączony, przejechane na benzynie 25km, w tym 1 postój, po przejechaniu, zaparkowaniu i ponownemu odpaleniu, obroty na benzynie spadły prawie, że do zera, zapalił się cheek....i co teraz? Pomysły? Zaraz oszaleję
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11156
Skąd: Radomsko
Wysłany: 18-11-2019, 15:52   

fdzika, Pojeździj trochę na samej benzynie. Może jakiś specyfik do czyszczenia wtrysków należałoby wlać. Tylko nie taki najtańszy.
Druga sprawa, to kiedy była czyszczona przepustnica ?
_________________

 
 
 
fdzika 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.0 kombi EA2W 4G63
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 18 Lis 2019
Posty: 13
Skąd: Sieradz
Wysłany: 18-11-2019, 17:31   

Jutro wprowadzam do mechanika, chyba przejadę 50 km.... co do przepustnicy, to nie pamiętam, żeby była kiedykolwiek ruszana. Póki co serdeczne dzięki za konstruktywną pomoc, a nie udawadnianie babie, że jest babą
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24313
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 18-11-2019, 18:13   

Masz to szczęście, że możesz za pomocą softu do LPG włączać i wyłączać pojedyncze wtryski jednej i drugiej instalacji. Wyjdzie łatwo, który wtrysk niedomaga. Zapewne te benzynowe się zabrudziły - Galant ma niestety wadę zwaną rdzą, w baku też :) Paliwo też się starzeje itd.
Ja w powyższy sposób wykryłem, że padł mi wtrysk nr 1 w V6 - po wymianie praca idealna :) a całą listwę z 6 wtryskami kupiłem za 50zł.
 
 
fdzika 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.0 kombi EA2W 4G63
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 18 Lis 2019
Posty: 13
Skąd: Sieradz
Wysłany: 22-11-2019, 06:35   

Witam ponownie,
Głównym bohaterem zamieszania okazała się cewka zapłonowa. Po wymianie obu, podłączeniu pod komputer i skasowania błędu, praca silnika wróciła do normy. Żeby nie było różowo, nagle potrzebował wymiany simmeringu skrzyni i parownika, gdyż się rozszczelnił. Przy okazji pobytu u gazownia, sprawdzone wszystkie wtryski, kalibracja, wymiana przewodu z filtrem i w końcu chodzi jak ta lala. ...
Dzięki serdeczne za pomoc, za pewne jeszcze tu wrócę :D

[ Dodano: 22-11-2019, 08:12 ]
Oczywiście problem odpalania pozostał..... może wina rozrusznika? Będę szukać do bólu
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11156
Skąd: Radomsko
Wysłany: 22-11-2019, 17:18   

Na benzynie również chodzi prawidłowo ?
_________________

 
 
 
fdzika 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.0 kombi EA2W 4G63
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 18 Lis 2019
Posty: 13
Skąd: Sieradz
Wysłany: 22-11-2019, 17:24   

Chodzi prawidłowo, jedynie problem z paleniem. Zaskakuje po ok 5-8 sek
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24313
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 22-11-2019, 21:16   

fdzika napisał/a:
może wina rozrusznika?
to łatwo wyeliminować - jak go słychać, to znaczy, że działa
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11156
Skąd: Radomsko
Wysłany: 22-11-2019, 22:47   

A jak zgasisz silnik, i chcesz go zapalić np. 5 sekund po zgaszeniu, to też musisz tak długo kręcić rozrusznikiem ?
_________________

 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 22-11-2019, 23:10   

Krzyzak napisał/a:
fdzika napisał/a:
może wina rozrusznika?
to łatwo wyeliminować - jak go słychać, to znaczy, że działa

Działajacy rozrusznik nie zawsze znaczy sprawny rozrusznik, w automacie rozrusznika wypalaja sie styki przez co powstaja znaczne spadki napiecia podczas rozruchu.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.