Zamknięty przez: Krzyzak 26-02-2024, 11:04		 | 
	
			Nasza Niebieska Sigma | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Marcino  		  
		 
         Mitsumaniak Góral niskopienny
  
  
                  Auto: Galant 2.5 V6 97r 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10816 Skąd: okolice Tczewa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22-10-2019, 12:35   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | U mnie w galancie ciekło z chłodnicy - międzu lamelkami na pionwej rurce była mała dziurka i ciekło tylko na gorącym jak zrobiło się wieksze ciśnienie i sikało międzu łopatkami wentylatora na skrzynie. Zauwazyłem raz zatrzymując się w trasie jak zaczeło kapać bo tak to ubywało niewiele zawsze do minimum i tak zostawał płyn a wentylator pewnie reszte rozganiał. | 
             
						
				_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
 
2006- .... -  Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
 
był - 2011 - 2019    - Pug 307sw 
 
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
 
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r   
 
 
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów    
 
Czyli w tym przypadku 6a13    " by tomchuck
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Wojciech Bogacz  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Lancer C66A 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 08 Lis 2009 Posty: 1724 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22-10-2019, 13:11   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Marcino napisał/a: | 	 		  | U mnie w galancie ciekło z chłodnicy | 	  
 
 
U mnie też cieknie wyłącznie na ciepłym - inaczej jest spoko. Muszę zrobić eksperyment jak wrócę do domu.
 
 
Aha - czasami jak przejechałem tak z 10km w korkach to jak zgisiłem auto to słyszałem bulgotanie i jeszcze wylatywało coś do zbiorniczka wyrównawczego... | 
             
						
				_________________    Lancer 1,6 C66A | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 jacek11  		  
		 
         Mitsumaniak Yatsu~eku
  
                  Auto: EA2W  Żółwik, Outlander CW8W 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11277 Skąd: Radomsko 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22-10-2019, 16:11   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Wojciech Bogacz napisał/a: | 	 		  
 
jacek11 napisał/a:
 
Może brok przegnił.
 
 
 
Chyba blok ?? | 	  
 
Nie. Chodzi o brok. Taki okrągły stalowy korek w bity w blok silnika. | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Wojciech Bogacz  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Lancer C66A 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 08 Lis 2009 Posty: 1724 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-10-2019, 08:04   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | jacek11 napisał/a: | 	 		  | Taki okrągły stalowy korek w bity w blok silnika. | 	  
 
 
Gdzie to siedzi ?? | 
             
						
				_________________    Lancer 1,6 C66A | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Marcino  		  
		 
         Mitsumaniak Góral niskopienny
  
  
                  Auto: Galant 2.5 V6 97r 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10816 Skąd: okolice Tczewa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-10-2019, 08:52   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Wojciech Bogacz napisał/a: | 	 		   	  | jacek11 napisał/a: | 	 		  | Taki okrągły stalowy korek w bity w blok silnika. | 	  
 
 
Gdzie to siedzi ?? | 	  
 
Pewnie z boku w bloku    | 
             
						
				_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
 
2006- .... -  Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
 
był - 2011 - 2019    - Pug 307sw 
 
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
 
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r   
 
 
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów    
 
Czyli w tym przypadku 6a13    " by tomchuck
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 jacek11  		  
		 
         Mitsumaniak Yatsu~eku
  
                  Auto: EA2W  Żółwik, Outlander CW8W 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11277 Skąd: Radomsko 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Wojciech Bogacz  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Lancer C66A 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 08 Lis 2009 Posty: 1724 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25-11-2019, 10:07   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Pozwolę sobie napisać co się z Sigmą dzieje - no więc w warsztacie zmienili obydwie piasty (całe) z łożyskami, koronkami itd, wpadły czujniki ABS z innego auta (całe działąjące) i ABS nadal się skubany świecił. Na razie problem odszedł na dalsze tory ale z racji ogromnego wycieku z układu chłodzenia wlewanie codzinnie 2L wody nie wchodziło w grę.
 
 
Zima idzie. Tak więc auto poszło do warsztatu. Z zaleceniem uszczelnienia wycieku.
 
 
Niestety problemem była pompa wody i wymagała wymiany. Skoro więc rozrząd zleciał to wleciał nowy...
 
 
Rachunek delikatnie ujmując wybił mnie z równowagi na resztę dnia ale przebolałem to jakoś.
 
 
Skoro więc wpakowałem tyle kasy a auto może mu olej zmienię wreszcie po prawie dwóch latach ?? Co wy na to ? Dać złomkowi jeszcze szansę ???? | 
             
						
				_________________    Lancer 1,6 C66A | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Marcino  		  
		 
         Mitsumaniak Góral niskopienny
  
  
                  Auto: Galant 2.5 V6 97r 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10816 Skąd: okolice Tczewa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25-11-2019, 11:19   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Wojciech Bogacz napisał/a: | 	 		  | Dać złomkowi jeszcze szansę ???? | 	  
 
Dej mu dej szanse, koniecznie!!..... tylko na zimnym teraz nie dawaj:) | 
             
						
				_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
 
2006- .... -  Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
 
był - 2011 - 2019    - Pug 307sw 
 
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
 
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r   
 
 
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów    
 
Czyli w tym przypadku 6a13    " by tomchuck
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Wojciech Bogacz  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Lancer C66A 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 08 Lis 2009 Posty: 1724 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25-11-2019, 11:56   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Marcino napisał/a: | 	 		  | Dej mu dej szanse, koniecznie!! | 	  
 
 
Okej... to chociaż sam filtr zmienię:P Tyle oleju żre, że i tak jest zawsze świeży.
 
 
 	  | Marcino napisał/a: | 	 		  | tylko na zimnym teraz nie dawaj:) | 	  
 
 
Nie daję bo wożę moją dwuletnią córcię do żlobka tym autem heh. 
 
 
Tak w ogóle to mam w garażu nowe opony (200 km przebiegu) po naszej maździe mx-6, która już została sprzedana chyba ze dwa lata temu i akurat nadadzą się na felgi do Sigmy więc powiedzmy, że może jeszcze trochęto auto pojeździ    | 
             
						
				_________________    Lancer 1,6 C66A | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 jacek11  		  
		 
         Mitsumaniak Yatsu~eku
  
                  Auto: EA2W  Żółwik, Outlander CW8W 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11277 Skąd: Radomsko 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25-11-2019, 16:49   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Wojciech Bogacz napisał/a: | 	 		  | Okej... to chociaż sam filtr zmienię:P Tyle oleju żre, że i tak jest zawsze świeży. | 	  
 
 
Nic bardziej mylnego.  Przed wymianą oleju polecam zalać cylindry naftą, bo jest szansa, że po tym zabiegu dolegliwość minie. Po dwie setki na cylinder, i poczekać aż wszystko zleci. 
 
I nie narzekać, bo auto fajne. | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Krzyzak  		  
		 
         moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
  
  
                  Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24487 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25-11-2019, 20:49   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Wojciech Bogacz napisał/a: | 	 		  | ABS nadal się skubany świecił | 	  ale pojeździli trochę czy tylko stacyjkę włączyli? - bo jak wszystko OK to lampka zgaśnie po min. 100 metrach jeśli dobrze pamiętam
 
masz w manualu do Sigmy dokładnie opisane jak sprawdzić wszystko na wtyczce do pompy ABS a skoro się świeci to błędy są i warto je wymrugać | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Wojciech Bogacz  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Lancer C66A 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 08 Lis 2009 Posty: 1724 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26-11-2019, 14:56   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Krzyzak napisał/a: | 	 		   	  | Wojciech Bogacz napisał/a: | 	 		  | ABS nadal się skubany świecił | 	  ale pojeździli trochę czy tylko stacyjkę włączyli? - bo jak wszystko OK to lampka zgaśnie po min. 100 metrach jeśli dobrze pamiętam
 
masz w manualu do Sigmy dokładnie opisane jak sprawdzić wszystko na wtyczce do pompy ABS a skoro się świeci to błędy są i warto je wymrugać | 	  
 
 
Gdzie by oni tam dokopali się w warsztacie do manuala Sigmy heh... Wiem jednak, że jeździli - czy 100m - pewnie tak - nieraz widzę jak na ulicy cośtestują... Ale zapytam   
 
 
Moja Agatka też twierdzi, że silnik ciut lepiej pracuje po założeniu rozrządu i ustawieniu go na nowo. A może to autosugestia ?
 
 
Czy jest możliwe, żeby ten silnik pracował jakby się gdzieś tam o jeden ząbek przesunęło ? A jeżeli tak to jakie mogły by być objawy ? | 
             
						
				_________________    Lancer 1,6 C66A | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Wojciech Bogacz  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Lancer C66A 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 08 Lis 2009 Posty: 1724 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17-12-2019, 11:45   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Jest zapotrzebowanie na tylny prawy chlapacz ? Nie ma ktoś ? Czy z sedana będzie pasował? | 
             
						
				_________________    Lancer 1,6 C66A | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Wojciech Bogacz  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Lancer C66A 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 08 Lis 2009 Posty: 1724 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13-01-2020, 11:38   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Części właśnie są w trakcie kompletowania przez zaprzyjaźnionego MitsuManiaka.
 
 
W międzyczasie z racji, że nic się w Sigmie nie zepsuło (poza tym co nadal nie działa heheh     ) wymieniłem olej - wprawdzie, żeby nie było to był na ostrej promocji w Auchan (Platinum 10W40). | 
             
						
				_________________    Lancer 1,6 C66A | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Marcino  		  
		 
         Mitsumaniak Góral niskopienny
  
  
                  Auto: Galant 2.5 V6 97r 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10816 Skąd: okolice Tczewa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13-01-2020, 14:26   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Wojciech Bogacz napisał/a: | 	 		  | wymieniłem olej - wprawdzie, żeby nie było to był na ostrej promocji w Auchan (Platinum 10W40) | 	  
 
No cóż... olej rodem teamu F1. | 
             
						
				_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
 
2006- .... -  Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
 
był - 2011 - 2019    - Pug 307sw 
 
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
 
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r   
 
 
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów    
 
Czyli w tym przypadku 6a13    " by tomchuck
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |