Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
strzelanie w przednim prawym kole podczas skrętu w prawo
Autor Wiadomość
stickman 
Forumowicz

Auto: O1 2.0 4WD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 143
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-08-2019, 19:50   

flash napisał/a:
Kosztorys:
- amortyzatory KYB 190 zł za sztukę,
- gumy sprężyn OEM 60 zł za sztukę,
- osłony i odboje Sachs 60 zł za komplet na dwie strony,
- robota po 50 zł za stronę

Wcześniej wymieniłem też poduszki i łożyska amortyzatorów:
- poduszki KYB 120 zł sztuka,
- łożysko OEM 80 zł sztuka,
- robota 50 zł za stronę.

Czyli za kompletny serwis bez wymiany sprężyn wyszło ok 1200 zł



Ciekawe czy tył wycenia się jakoś inaczej, ale jeśli koszty są zbliżone wychodziłoby że niektórzy sobie potrafią za taką całość policzyć praktycznie 2x więcej. Kosmos. Także wychodzi na to że koszty takich prac sobie dobrze weryfikować i porównywać.
 
 
luk2501 
Forumowicz

Auto: outlander I 2,0 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Paź 2016
Posty: 175
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 31-08-2019, 18:46   

Tył może być wyceniony drożej bo np. przystawią śruby które trzeba będzie ciąć, jest tam więcej wahaczy i trudniejszy dostęp. Nowa śruba mimośrodowa około 15 zł a trzeba ich 4 sztuki. Na przodzie z kolei śruba pozioma lubi się nie odkręcać a nakrętka jest wewnątrz sanek. Więc problemy mogą być i na przodzie i na tyle. Ja u siebie przednie śruby ruszyłem dopiero kluczem pneumatycznym 1200Nm i trwało to około 5 minut na każdą śrubę. A na przodzie odkręcałem je tylko dlatego że przeczytałem na forum że są z nimi problemy. Dobry smar miedziany przy montażu i nie powinno być już problemów.
 
 
mike20 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander I 2.0T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lis 2019
Posty: 8
Skąd: Karczew
Wysłany: 25-11-2019, 21:43   Przegub

Witam,podpinam się pod temat żeby nie tworzyć nowego,jeśli robię coś źle to proszę o wyrozumiałość ponieważ jestem tu nowy :P
Mam problem z przednim przegubem od strony koła.Po zdemontowaniu starego przegubu nowy nie chce wejść na półośkę,ilość zębów w przegubie jest taka sama jak na półośce.
Przegub kupiony firmy GSP,taki był dostępny od ręki.Zastanawia mnie tylko różnica w kształcie rowków w przegubie i zębów na półosi.W przegubie rowki maja kształt stożkowy,a zęby na półosi kształt trapezowy.Delikatnie młotkiem próbowałem wbić przegub na półoś,ale nie wchodził.
Nie wiem gdzie jest problem.Auto stoi rozebrane na kanale,miał już ktoś z Was podobny problem???proszę o pomoc i porady.
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 25-11-2019, 23:07   

mike20, problem właśnie sam odnalazłeś. Trapezy nie wsuną się w stożki nawet jak jest ta sama liczba zębów. Poszukaj części spośród tych numerów
MN168676
MN168675

Napotkałem się na przeguby HDK. Musisz szukać.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
jaroo0 
Forumowicz


Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 165
Skąd: BHA
Wysłany: 25-11-2019, 23:34   

Szkoda, że nie napisałeś jaki numer GSP
839112?
Ewentualnie spróbuj z innym zamiennikiem np Meyle 32-144980016
Może ten gsp jest zle zapakowany albo wykonany, widać było ze otwierany?
 
 
mike20 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander I 2.0T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lis 2019
Posty: 8
Skąd: Karczew
Wysłany: 26-11-2019, 07:44   

Jaroo0 dokladnie ten numer co napisałeś. Spróbuje dziś zamówić firmy meyle. A czy jeszcze są jakieś inne zamienniki które na pewno pasują?oryginał pewnie będzie bardzo drogi.

[ Dodano: 26-11-2019, 16:41 ]
Niestety w przegubie firmy Meyle są takie same rowki,na jutro będę miał firmy Japanparts.
Dzwoniłem do serwisu zapytać o cenę to mi powiedzieli ,że nie pierwszy raz słyszą ,że z tymi przegubami jest problem. Konsultują wtedy z główną siedzibą żeby im dobrali. Chyba skończy się na tym ,że będę musiał zamówić całą półośkę używaną...
 
 
jaroo0 
Forumowicz


Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 165
Skąd: BHA
Wysłany: 26-11-2019, 20:12   

A zapodaj swoj nr vin.
Przyszłościowo trzeba znaleźć pasujący.
 
 
mike20 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander I 2.0T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lis 2019
Posty: 8
Skąd: Karczew
Wysłany: 26-11-2019, 20:20   

JMBXNCU2W5U004787
 
 
jaroo0 
Forumowicz


Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 165
Skąd: BHA
Wysłany: 27-11-2019, 20:15   

Dziwne może do wersji Turbo by pasował od 2.4, ale tam wewnętrzne uzębienie inne

GSP 839143 do 2.4
Ilość zębów, obręcz ABS: 43
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]: 57
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła: 33
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25

GSP839112 od Turbo:
Ilość zębów, obręcz ABS: 43
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]: 57
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła: 29
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25


Jak dobrze wyczytałem nie nachodzi na półoś, a w piastę pasował?
Bo jak wewnętrzna 29 to nie ma bata.. musi to pasować ;/ Czy meyle, czy gsp czy nawet Japanparts GI-556 albo pascal G15037PC
 
 
mike20 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander I 2.0T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lis 2019
Posty: 8
Skąd: Karczew
Wysłany: 27-11-2019, 20:43   

Sprawdzane były łącznie 4 przeguby( 2 sztuki GSP,Meyle,Japanparts)
We wszystkich były takie same rowki,półoś nie wchodziła do żadnego.
Prawidłowa ilość zębów to 29/25
Zamówiłem już używkę z allegro,całą półośkę z dwoma przegubami.
W piastę nie wkładaliśmy. W starym przegubie gołym okiem widać ,że rowki sa inne niż w tych zamiennikach.
 
 
jaroo0 
Forumowicz


Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 165
Skąd: BHA
Wysłany: 27-11-2019, 20:48   

To mocno poryta akcja z przegubami :)
E-pajero również wymiar taki jak piszesz i niestety również zamienniki krosują się, fotek nie widać niestety trzeba prosić o fotki realne bo temat zostaje nie rozwiązany na przyszłość.
 
 
mike20 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander I 2.0T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lis 2019
Posty: 8
Skąd: Karczew
Wysłany: 27-11-2019, 21:36   

Jutro zrobię zdjęcia jak to wygląda w realu,wtedy będzie widać o co chodzi...
 
 
Neko 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 4G63T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sie 2022
Posty: 30
Skąd: Siedlce
Wysłany: 25-02-2023, 14:11   Zęby przedniej półosi

Jak gdzieś było to proszę o przeniesienie.
Chciałem zapytać, czy możliwe żeby w OT1 wsadzić półoś od innego modelu.
W moim aucie zaczął hałasować przedni przegub. Zamówiłem nowy, 29 zębów wewnątrz, 25 w łożysko.
Dzwoni do mnie mechanik i mówi że na półosi mam 30 zębów i że ten nowy do piasty pasuje ale półosi nie wsadzi. Ja zgłupiałem bo wszędzie do OT zęby są 29/25.
Proszę o pomoc, co się zadziało, czy ktoś też tak miał i jaki przegub założyć?
Z góry dziękuję.
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 25-02-2023, 14:51   

Przenoszę, poczytaj, problem jest w kształcie zębów nie ilości.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
Neko 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 4G63T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sie 2022
Posty: 30
Skąd: Siedlce
Wysłany: 25-02-2023, 21:13   

Napiszcie proszę , o ile jesteście w temacie, cze półoś z Lancera CS podejdzie do OT1, bo okazuje się że takie właśnie przeguby mają zęby 30/25... Może to jest panaceum. Swoją drogą jak do tego mogło dojść, że w autach jest tak, a zamienniki tłuką inaczej heh. Patrzę w niebo i widzę Plejady...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.