Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Carisma] Carisma 02" 1.6 103km Problem z ogrzewaniem i
Autor Wiadomość
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21006
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 05-12-2019, 10:06   

Tylko, że komputer chyba pokaże temp. sprawdzoną czujnikiem dwupinowym, tym co podaje dane do ECU.
Czujnik jednopinowy łatwo sprawdzisz zwykłym omomierzem.
Rezystancję chyba powinien mieć taką samą jak w dwupinowy czyli przy temp. płynu ok 80°C 0,26-0,36KΩ .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
czarter 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lut 2019
Posty: 84
Skąd: Katowice
Wysłany: 05-12-2019, 16:24   

Ja korzystam z Delphi i mam dostęp do obu czujników, tylko w róznych modułach. Pewnie, da się sprawdzać rezystancję, tylko np. W trasie trochę cięzko :D Tak ogólnie, to niewygodne.
Polecam samemu zaopatrzyć się w taki sprzęt, to są grosze, a dają ogromne możliwości. Generalnie, diagnozowanie samochodu sterowanego elektronicznie bez dostępu do bieżących wskazań, to moim zdaniem strata czasu i lepiej od razu zawieźć samochód do mechanika ;)
Pamiętaj, że taki diagnosta ma ograniczone możliwości, a Ty możesz sprawdzać wszystko i to w dowolnych warunkach.
 
 
koniszua 
Forumowicz
koniszua

Auto: mitsubishi carisma 1.6 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Gru 2017
Posty: 40
Skąd: Kamienna
Wysłany: 30-01-2020, 13:55   

Podepnę się pod temat chociaż mój problem trochę inny jest. Carisma 1,6.
Miałem przeciek na zaślepce bloku pod rozrządem, oraz nieszczelną chłodnicę, pierwsze powodowało wyciek drugie zapowietrzanie się układu i objaw gazowania w zbiorniczku wyrównawczym jak przy uszkodzonej uszczelce pod głowicą.
Pierwszy był wyciek na zaślepce zrobiony, gazowanie bez zmian, potem dopiero ustalił znajomy jeszcze nieszczelność na chłodnicy co powodowało ten efekt, akurat w tym samym czasie miał 3 auta z podobnymi objawami dlatego podejrzewał chłodnicę, pompę uszkodzoną lub w najgorszym przypadku uszczelkę pod głowicą.
Po wymianie zaślepki i nowa chłodnica wszystko w porządku jest już z układem chodzenia.
Problem za to z ogrzewaniem kabiny się pojawił wcześniej przy -10 na klimie ustawione 22-24C w aucie można było bez kurtki siedzieć, teraz klima na 32C i dmucha tylko letnim z nawiewów.
Temperatura w normie wskazówka dochodzi do połowy maks i tak się trzyma, LPG załącza się tak samo jak wcześniej (chodzi o czas przełączenia się z benzyny na LPG) wąż dolny chłodnicy zimny przez długi czas czyli termostat nie otwarty działa prawidłowo.
Ręką temperatury chłodnicy nie sprawdzę bo cała zabudowana z przodu chłodnicą klimy z tył od silnika wentylatory, ale gdyby termostat padł dolny wąż byłby szybko ciepły bo na niego otwiera termostat a on długo jest zimny.
Wygląda jakby do nagrzewnicy nie dochodził płyn jak trzeba :|
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 30-01-2020, 15:16   

Możliwe że zapowietrzona nagrzewnica albo się zamuliła. Napisz też jak masz wpięty reduktor od LPG w przewody nagrzewnicy, szeregowo czy równolegle?
 
 
koniszua 
Forumowicz
koniszua

Auto: mitsubishi carisma 1.6 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Gru 2017
Posty: 40
Skąd: Kamienna
Wysłany: 30-01-2020, 17:07   

Z tego co widzę równolegle na pierwszym wchodzącym na nagrzewnicę mam trójnik założony i z niego idzie na parownik. Cały układ był przepłukany kilkunastoma litrami wody, pierwsze prawie 7l dolane było po ustaleniu ze mam wyciek (autem nie jeździłem wtedy ), potem zalany woda na maksa i wyszło ze chłodnica puszcza wiec po wymianie zalany płynem, łącznie poleciało z 15-20l wody przed płynem tak ze wszystki syf był wypłukany, waż do parownika się nagrzewa.
Zapowietrzona nagrzewnica powinna się odpowietrzyć gdy jest ciśnienie?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 30-01-2020, 20:17   

Powinna się odpowietrzyć tylko trzeba odkręcić odpowietrznik na korpusie termostatu. Na próbę możesz czymś zacisnąć jeden przewód idący od trójnika do reduktora, może wtedy ruszy nagrzewnica.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 30-01-2020, 21:31   

Ukłąd był płukany i syf zamulił nagrzewnicę. Zdejmuj węże z nagrzewnicy, podłącz wąż ogrodowy i otwórz wodę. Zobacz jaki jest przepływ przez nagrzewnicę.
 
 
koniszua 
Forumowicz
koniszua

Auto: mitsubishi carisma 1.6 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Gru 2017
Posty: 40
Skąd: Kamienna
Wysłany: 30-01-2020, 21:51   

plecho1 napisał/a:
Powinna się odpowietrzyć tylko trzeba odkręcić odpowietrznik na korpusie termosta

Taka śrubka na wierzchu obudowy termostatu?

Hugo napisał/a:
Zdejmuj węże z nagrzewnicy, podłącz wąż ogrodowy i otwórz wodę. Zobacz jaki jest przepływ przez nagrzewnicę.

Żeby to zrobić trzeba spuścić płyn z układu chłodzenia wpierw?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 30-01-2020, 22:34   

Możesz jakimiś zaciskami czy szczypcami zacisnąć przewody idące do nagrzewnicy przed samą nagrzewnicą i wtedy zleci tylko to co jest w nagrzewnicy. gazownicy często tak robią wpinając się w te przewody.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.