Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Czerwony Fuks
Autor Wiadomość
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 05-12-2019, 16:22   

Speszyl for ju :P



Nie zmienia to faktu, że podłogą trzeba się zająć :roll:

Odkładałem, przekładałem, kombinowałem, ale kiedyś musiał nadejść ten dzień.

Bak w dół...



Niepotrzebnie obawiałem się tego co zobaczymy pod bakiem - to było dziewicze odkręcanie tego elementu :P



Jest dobrze, a nawet bardzo dobrze :D

No i zaczęła się zabawa z czyszczeniem układu...

Najpierw bak i resztki starej rury wlewowej :roll:









Zabieg ponad godzinny - najpierw ruchy niczym przy płukaniu złota, a potem magnes i odsysanie. A wszystko przez "pińset" komór wewnątrz baku. :mrgreen:



Nie spodziewałem się, że aż tak duży kawałek tej rury wpadł do baku :roll:

Po konsylium lekarskim doszliśmy do wniosku, że to nie mogło być jedyną przyczyną przytykania i poszliśmy dalej.

Przewody paliwowe do listwy wtryskowej.





Pompa paliwowa, która już podciągała syf.



No i przy oględzinach pompy czepiłem się siatki na smoku pompy, która była dziwnie "zassana". Okazało się, że siatka była pełna syfu który zakleił oczka.
Niestety od środka. :roll:
Pędzelkowanie, ropy, nafty nic nie przetykało tego materiału, więc poszliśmy w chemię kosmetyczną i siatka zanurkowała w APC.



Już po kilku minutach było widać, że to był strzał w dziesiątkę :D



Siateczka wyprostowana, oczka drożne.



Poczyściłem łączenia, przewody, węże, pływak, odpowietrzenia.



Zerknąłem do przepustnicy wykręconej od Svenssona.



Srubki pociągnięte miedzianką



Wymieniony został filtr paliwa, wlana świeża 98-ka.

Akcja zakończona pełnym sukcesem. Jest moc przy poziomach paliwa przy których wcześniej zaczynał mulić.
Dużo chętniej wkręca się na obroty.
Wreszcie idzie płynnie do odcinki.

Ogólnie mam dość mimo, że ja tylko czyściłem, płukałem, odsysałem i odławiałem :mrgreen:

Mój imiennik, który wykonywał pracę ze strony warsztatu wykazał się anielską cierpliwością, a uwierzcie, że pary razy mu nerwy napiąłem :mrgreen:

Czas akcji: 5 godzin.
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11168
Skąd: Radomsko
Wysłany: 05-12-2019, 20:21   

Widać nie ma stresu z rudą jeszcze :) Zmyłeś tą konserwację ?
_________________

 
 
 
Marcin-Krak 
Mitsumaniak
Senior Specialist ;)


Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 11527
Skąd: Kraków
Wysłany: 05-12-2019, 20:21   

Panie, ale jak on "kopci" - wczoraj żem widzioł :twisted: :wink:
_________________
"Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 
 
 
Fragu 
Mitsumaniak
Łukasz


Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 6077
Skąd: okolice Bydgoszczy
Wysłany: 05-12-2019, 20:30   

I u mnie W Protonie i u Kamila w Colcie nad bakiem blacha była w super stanie :wink:

Generalnie ściąganie i zakładanie baku samemu, bez podnośnika, bez kanału to koszmar....najgorsza robota jaka robiłem :D
_________________
Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________

FIESTA ST150
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 05-12-2019, 20:45   

Nawet w Galantach EA tak wygląda podłoga po zdjęciu zbiornika paliwa :mrgreen:
Fragu, bak bez paliwa zakłada się łatwiej, sorry nie mogłem się powstrzymać :D Zgadzam się, parszywa to robota, zdejmowałem i montowałem w 2 Galantach zbiorniki paliwa mając auto 30 cm nad ziemią na kołkach i to jest masakra.
 
 
Fragu 
Mitsumaniak
Łukasz


Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 6077
Skąd: okolice Bydgoszczy
Wysłany: 05-12-2019, 21:15   

Hugo, się śmiej...ściągnąłem niby pusty, a w środku jak się okazało było jeszcze prawie 20litrow paliwa ;)
_________________
Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________

FIESTA ST150
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 06-12-2019, 16:56   

Fragu napisał/a:
ściągnąłem niby pusty, a w środku jak się okazało było jeszcze prawie 20litrow paliwa
:mrgreen:
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 07-12-2019, 21:33   

Fuks w zimowym obuwiu.



Felgi, które do tej pory były letnie teraz będą zimowe.
 
 
BigTomala 
Mitsumaniak
MOD Black Dragon


Auto: GALANT Sport Edition EA5A V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 01 Cze 2006
Posty: 309
Skąd: GDAŃSK/Pruszcz Gd
Wysłany: 07-12-2019, 21:37   

Pirelli... funkiel nówka, na bogato 8)
_________________
To, że akurat milczę nie oznacza, że nie mam nic do powiedzenia... Kiedy rozum śpi budzą się upiory...
 
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11168
Skąd: Radomsko
Wysłany: 08-12-2019, 11:10   

Czyli oponki dotarły :) Jeszcze pasuje nakrętki dopieścić :)
_________________

 
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 08-12-2019, 19:02   

Jak Colty opuszczały fabrykę to wypasione wersję lub doposażanie auta w wypasione felgi w salonie, skutkowało posiadaniem wypasionych OEM-owych nakrętek :mrgreen:
Problem z tymi nakrętkami w XXI wieku jest taki (pomijając dostępność :wink: ), że z kompletu da się odzyskać od dwóch do czterech nakrętek. Mam już czternaście w tym dopiero osiem gotowych do założenia :mrgreen:
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11168
Skąd: Radomsko
Wysłany: 08-12-2019, 22:51   

Jakaś fotka takiej nakrętki ? czasem jestem z szrocie, to może coś znajdę :roll:
_________________

 
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 09-12-2019, 00:07   

jacek11, jak widzisz CA na złomie to rób fotę i ślij pw :P

Podróba tych nakrętek wygląda tak:
https://imged.pl/nakretki-do-kol-chrom-m12x1-5-mitsubishi-13944641.html

Oryginał jest dwuczęściowy - zaślepka jest nabijana "chromowana".
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10721
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 09-12-2019, 08:29   

Hugo napisał/a:
Nawet w Galantach EA tak wygląda podłoga po zdjęciu zbiornika paliwa :mrgreen:
Fragu, bak bez paliwa zakłada się łatwiej, sorry nie mogłem się powstrzymać :D Zgadzam się, parszywa to robota, zdejmowałem i montowałem w 2 Galantach zbiorniki paliwa mając auto 30 cm nad ziemią na kołkach i to jest masakra.

Mając kanał zrobiłem to sam bez podnośnika... tzn zarówno tylny wózek, bak, skrzynie biegów. Zakladałęm też sam, jedynie Krzyżak skrzynie pomógł wpasować...
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 09-12-2019, 08:49   

Marcino, ja to zrobiłem 2 razy bez kanału i podnośnika :mrgreen:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.