Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA2A/W 2.0] Dolewka oleju
Autor Wiadomość
admiralkl 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 '03
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2013
Posty: 5
Skąd: Łódź
Wysłany: 12-12-2019, 00:21   [EA2A/W 2.0] Dolewka oleju

Nie znalazłem podobnego wątku a w sieci różnie piszą na ten temat...

Miałem sytuacje podbramkową - do mojego Galanta musiałem dolać olej bo był już na minimum. Będąc w trasie nie wiedziałem jaki mam aktualnie zalany więc dolalem to co było pod ręką, ok. 0,5 l. Mobil 1 10W40 (oczywiście na zimnym silniku). Wrociwszy z trasy znalazłem fakturę z warsztatu że aktualnie zalany jest 5W30 Valvoline.

Czy mogę na tej mieszance w miarę spokojnie, bez obawy o uszkodzenie silnika przejechać do następnego serwisu, tj. pełnej wymiany oleju i filtru, ok. 1000 km?

Czy jednak pilnie muszę teraz wymienić olej?

Galant 2003 r. 245k przebiegu.

Pozdrawiam
 
 
przemek1602 
Mitsumaniak

Auto: Galant VIII AVANCE 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Sie 2017
Posty: 255
Skąd: ŚWIDNICA
Wysłany: 12-12-2019, 07:13   

A co ma się stać?
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10721
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 12-12-2019, 08:13   

Wszytko bedzie dobrze. Jak kiedyś zgubiłem połowe oleju przez brak korka dolałem pierwszy lepszy i wszytko gra.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
admiralkl 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 '03
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2013
Posty: 5
Skąd: Łódź
Wysłany: 12-12-2019, 09:39   

przemek1602 napisał/a:
A co ma się stać?


Z pierwszej lepszej strony po wyszukiwaniu omawianego tematu na google:

http://oleje-silnikowe.com.pl/poradniki/czy-mozna-mieszac-ze-soba-rozne-oleje-silnikowe/ napisał/a:

"Nie wolno dolewać oleju, który ma inną kasę od aktualnie używanego. Produkty nie wymieszają się poprawnie i może dojść do awarii.

Zastosowanie całkiem innego oleju niż rekomendowany przez producenta i mieszkanie go z dotychczasowym, może doprowadzić do:
-poważnej usterki silnika,
-problemów z podzespołami,
-zniszczenia turbodoładowania,
-hydraulicznej kompensacji luzów zwrotnych,
-zatarcia silnika."


Dlatego też pytam :) .
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10721
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 12-12-2019, 14:45   

Jak byś miał DPF to moze mieć znaczenie
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
przemek1602 
Mitsumaniak

Auto: Galant VIII AVANCE 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Sie 2017
Posty: 255
Skąd: ŚWIDNICA
Wysłany: 12-12-2019, 23:18   

J3dyne co to popychwcze, ten silnik nawet na oleju "po frytkach" pojedzie
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 13-12-2019, 00:05   

admiralkl napisał/a:
Z pierwszej lepszej strony po wyszukiwaniu omawianego tematu na google:

Zdolny jesteś. czytasz tylko to, co Ci pasuje, a resztę pomijasz :P
Na podanej przez ciebie stronie pisze wyraźnie :
Kod:
Czy można mieszkać różne rodzaje olejów?

Przekonanie o tym, że olejów silnikowych nie można mieszać ze sobą, jest mitem. Współczesne oleje silnikowe, głównie syntetyczne, są ze sobą mieszalne i nie zmienia to sprawności działania silnika. Zwłaszcza w sytuacjach podbramkowych lub wtedy, gdy zupełnie nie wiemy, jaki olej znajduje się w silniku, można uzupełnić jego poziom dowolnym produktem. Jeśli będzie miał on inne parametry, niż olej wlany wcześniej, właściwości jakościowe mieszaniny będą gorsze.

I to by było na tyle względem twoich wątpliwości. To raz.
A dwa - odnośnie twojego pytania :
admiralkl napisał/a:
Czy mogę na tej mieszance w miarę spokojnie, bez obawy o uszkodzenie silnika przejechać do następnego serwisu, tj. pełnej wymiany oleju i filtru, ok. 1000 km?

Możesz. Ale jeśli boisz się aż tak, że się coś stanie, to po prostu zafunduj sobie wcześniejszą wymianę oleju. Tylko tym razem do oleju przeznaczonego na wymianę (bańka 4 lub 5 l) dokup sobie od razu dodatkową litrówkę na ewentualne dolewki, i woź ją w bagażniku auta.

Tak już całkiem na marginesie - skoro ubyło ci sporo oleju (przeciętnie między kreskami min i max na bagnecie jest różnica 1 l), to albo silnik spala ci olej, albo masz wyciek, albo - i na to bym stawiał - używasz słabego jakościowo i/lub źle dobranego oleju.
Zastosuj przy wymianie płukankę, i zalej jakiś porządny, w pełni syntetyczny 5W40. Paliwooszczędne 5W30 raczej bym sobie odpuścił, w naszej strefie klimatycznej nieszczególnie jest polecany.
Instrukcja obsługi:
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=18224
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10721
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 13-12-2019, 10:32   

@apg2312 - Amen!!!
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.