[4G13 i 4G92] regulacja luzu zaworów |
Autor |
Wiadomość |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 17-12-2009, 19:54
|
|
|
Nie pamiętam dokładnie ale to na 99% oznaczenia zaworów. |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
czarny avant
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Gru 2009 Posty: 15 Skąd: PL
|
Wysłany: 17-12-2009, 19:58
|
|
|
Chodzi mi dokładnie o rysunek 11A-8 ewidentnie jest różnica w kolorach strzałek
[ Dodano: 17-12-2009, 19:59 ]
no też mi się tak wydaje to co one są przemiennie poukładane czy na jednum wałeczku z krzywkami mamy jedne zawory np. ssące a na drubim z 4 krzywkami wydechy ?
[ Dodano: 17-12-2009, 20:02 ]
bo to było by wielkoą różńicę jak ktoś tego nie rozgryzł i poprostu przyją że w głowicy są na cylinder 2 ssące i jeden wydech i ustawił sobie wydechy na wałku z 4 krzywkami a ssące na wałku z 8 krzywkami a jeśli to jest poprzeplatane to bajzel murowany
[ Dodano: 17-12-2009, 20:29 ]
http://moto.allegro.pl/it..._kompletna.html
[ Dodano: 17-12-2009, 20:37 ]
a tak na marginesie do tego linku czy mały zawór to wydech ,a dwa większe to ssące?
[ Dodano: 17-12-2009, 21:03 ]
nikt nic nie wie ?
[ Dodano: 17-12-2009, 21:41 ]
Już wiem jak to idzie tam gdzie 8 krzywek to zawory ssące (1 mały i jeden duży)
,a tam gdzie 4 krzywki to zawory wydechowe (1 duży)
Dziękuję wszystkim zainteresowanym jutro drugie popołudnie w garażu |
|
|
|
 |
keiben [Usunięty]
|
Wysłany: 18-12-2009, 15:02 Re: [4G13 i 4G92] regulacja luzu zaworów
|
|
|
VanDerBoost napisał/a: |
niestety nigdzie nie znalazłem czy silniki 4G13 i 4G92 mają hydraulikę zaworową |
W 2001 dorzucili to tych silników hydraulikę. . |
|
|
|
 |
czarny avant
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Gru 2009 Posty: 15 Skąd: PL
|
Wysłany: 20-12-2009, 18:23
|
|
|
Zawory ustawione rozrząd też dziękuję wszystkim za pomoc furka tyka jak laleczka wielkie dzięki uczynnym kolegą pozdrawiam
Czarny a... |
|
|
|
 |
Darekn15
Nowy Forumowicz
Auto: Colt 1.3
Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 5 Skąd: Leszno
|
Wysłany: 22-12-2009, 11:58
|
|
|
Czy ktoś z kolegów poleciłby jakiś zakład w Wawie lub jej pobliżu (najlepiej na zachód ) w którym dobrze robią Miśki. Chciałbym przedewszystkim wyregulować porządnie luz zaworowy, ale przy okazji posprawdzać też czujniki i zlecić czyszczenie przepustnicy.
Moje zastrzeżenia do pracy silnika (Colt CJ0 96 silnik 1.3 12V) to:
- w zakresie 2700 - 3200 rpm autko dostaje "zamulenia" i slabo przyspiesza, powyżej tych obr ciągnie całkiem żwawo jak na 75KM
- silniczek pracuje głośno!! ( jak disel w traktorku)- nieszczelności na wydechu nie stwierdziłem
- regulacja b. jałowego nie działa zbyt dobrze tzn. przy włączeniu obciążenia - światła, nadmuch, ogrzewanie szyby obroty wyraźnie spadają do nieco niżej 700, normalnie utrzymuja się na około 850.
Z góry dzięki za odpowiedź w sprawie zakładu i ewentualne sugestie co posprawdzać dla |
|
|
|
 |
Marcin-Krak
Mitsumaniak Senior Specialist ;)

Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 11527 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 22-12-2009, 12:29
|
|
|
Darekn15 napisał/a: | Czy ktoś z kolegów poleciłby jakiś zakład w Wawie lub jej pobliżu (najlepiej na zachód ) w którym dobrze robią Miśki. Chciałbym przedewszystkim wyregulować porządnie luz zaworowy, ale przy okazji posprawdzać też czujniki i zlecić czyszczenie przepustnicy. |
Takie pytania zadawaj na podforum regionalnym i tam tez możesz spróbować poszukać odpowiedzi. |
_________________ "Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 |
|
|
|
 |
Darekn15
Nowy Forumowicz
Auto: Colt 1.3
Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 5 Skąd: Leszno
|
Wysłany: 23-12-2009, 07:46
|
|
|
ok dzieki. Trochę forum poprzeglądałem i nie mogłem namierzyć działu z warsztatami. |
|
|
|
 |
harpagan
Mitsumaniak Jaśnie Wielmożny Pan

Auto: Colt CC5A 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 42 razy Dołączył: 30 Wrz 2005 Posty: 2470 Skąd: wawrzyszewowo
|
|
|
|
 |
konradzik24
Forumowicz konDzik
Auto: Mitsubishi Colt '99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sie 2013 Posty: 36 Skąd: Oleksów/W-wa
|
Wysłany: 06-01-2020, 15:39
|
|
|
Prześledziłem parę tematów na forum n/t regulacji luzów zaworowych w Coltach, jednak nie znalazłem nigdzie wiedzy zebranej "w piłgułce", wiedzy dla tych, którzy po raz pierwszy chcą przeprowadzić samodzielną regulację w swoim Miśku.
W związku z powyższym postanowiłem utwierdzić się w przekonaniu, że prawidłowo zrozumiałem przyswojone przeze mnie informacje i napisać krótki tutorial dla silnika 4G92 (jeżeli się gdzieś mijam się z prawdą to proszę o korektę):
1. Należy rozgrzać silnik samochodu do załączenia wiatraka chłodnicy lub do osiągnięcia 90 stopni (w zimę wiatrak może się nie złączyć).
2. Należy zdjąć osłonę paską rozrządu, cewki i przewody zapłonowe, dwie rurki olejowe, linkę z przodu silnika oraz wiązkę przewodów elektrycznych z tyłu silnika - wszystko widać od 2 min poniższego filmu (UWAGA! Na filmiku pokazany jest silnik 1,8 a nie 1.6):
FILM
3. Skręcamy kierownicą "do oporu" w prawą stronę, aby mieć dostęp do koła pasowego (koło pasowe paska osprzętu) przez otwór w przednim prawym nadkole.
4. Ustawiamy koło pasowe w pozycji znacznika "T" (niezbędne narzędzia: grzechotka + przedłużka; w centralnym otworze koła pasowego idealnie pasuje "kwadrat" od przedłużki) - W tym momencie muszę się przyznać, że nie udało mi się jeszcze odszukać znacznika na kole pasowym, ale tuż przy kole pasowym jest drugi znacznik:
https://ifotos.pl/z/qaxsqaw/
5. Sprawdzamy dźwigienki zaworowe na 1 i 4 cylindrze https://ifotos.pl/z/qaxsqqh/
6. Jeżeli luz pojawia się zarówno na zaworach ssących i wydechowych na 1 cylindrze to regulujemy zawory ssące na cylindrach 1 i 2 oraz zawory wydechowe na cylindrach 1 i 3 (białe strzałki na rys. z pkt. 5 powyżej).
Luz na zaworach ssących to 0,2 mm, a na wydechowych 0,3 mm.
7. Jeżeli luz pojawia się zarówno na zaworach ssących i wydechowych na 4 cylindrze to regulujemy zawory ssące na cylindrach 3 i 4 oraz zawory wydechowe na cylindrach 2 i 4 (czarne strzałki na rys. z pkt. 5 powyżej).
Luz na zaworach ssących to 0,2 mm, a na wydechowych 0,3 mm.
8. Następnie przekręcamy koło pasowe o 360 stopni (znów na znacznik T) i jeżeli zrealizowaliśmy pkt. 6 to realizujemy pkt. 7, a jeżeli zrealizowaliśmy pkt. 7 to realizujemy pkt. 6
9. Następnie zakładamy pokrywę zaworów (jeżeli to konieczne to należy wymienić uszczelkę pokrywy zaworów) i montujemy z powrotem elementy wymienione w pkt. 2.
Z tego co udało mi się znaleźć na forum to na całą operację od pkt. 1 do 8. mamy ok. 1 godziny czasu, gdyż regulację należy przeprowadzać na ciepłym silniku. Jeżeli jednak nie uda Wam się tego wykonać w przeciągu w/w czasu (przeważnie jak się za coś pierwszy raz zabieramy to zajmuje to więcej czasu niż zakładamy ) to proponuję ustalić następujące wartości na zimnym silniku:
a) zawory ssące: 0.09mm
b) zawory wydechowe 0.17mm
źródło: https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=29026&postdays=0&postorder=asc&start=15
a potem powtórzyć całą operację od początku na ciepłym silniku |
_________________ 02.2018 - teraz Colt '99 1,6GLX (90KM) 4G92
10.2012 - 02.2018 - Space Star '01 1,6 (98KM) 4G18
 |
|
|
|
 |
MitsuGo
Forumowicz LPG 11.6 l/100km

Auto: cs9w 2.0, CY 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Paź 2018 Posty: 369 Skąd: z PL
|
Wysłany: 14-01-2020, 08:05
|
|
|
Znacznik na kole pasowym to chyba to wycięcie na wewnętrznej stronie koła widoczne na Twoim zdjęciu z pkt.4
Nigdy tego nie robiłem ale jak chciałbym to zrobić to muszę mieć dokładniej opisany i zobrazowany pkt.5 |
_________________ Go MitsuGo |
|
|
|
 |
konradzik24
Forumowicz konDzik
Auto: Mitsubishi Colt '99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sie 2013 Posty: 36 Skąd: Oleksów/W-wa
|
Wysłany: 17-01-2020, 21:58
|
|
|
MitsuGo masz rację To jest dokładnie to wcięcie - wcześniej nie zauważyłem tego znacznika
Powiem więcej - stojąc przy prawym kole oraz nachylając się nad komorą silnika i jednocześnie sięgając po grzechotkę, którą kręcimy kołem pasowym jest się pod takim kątem, że idealnie można ustawić oba znaczniki
Ponadto dodam, że mimo, iż przerażała mnie perspektywa wykonywania regulacji zaworów na ciepłym silniku (a co jak wystygnie przecież zanim ustawię 8 zaworów to kolejne 8 już trochę wystygnie i nigdy nie ustawię na wszystkich takich samych parametrów) to teraz z czystym sumieniem mogę powiedzieć, że jeżeli ktoś ma jakiekolwiek pojęcie o mechanice to poradzi sobie
Mojej skromnej osobie za pierwszym razem udało się wykonać całą operację w 35 min - regulacji wymagało 8 zaworów. Potem postanowiłem, że założę z powrotem pokrywę zaworów i bez montowania osprzętu z pkt. 2 (upewniłem się tylko czy nic nie wkręci się w rozrząd) rozgrzałem samochód i ponownie sprawdziłem wszystkie luzy (tylko 1 zawór wymagał jeszcze drobnej korekty).
Za to proszę Państwa jak się poprawiła kultura pracy silnika Wcześniej telepało całym silnikiem jak w jakimś zajechanym Władymircu, a po regulacji można monetę na kant postawić na pokrywie zaworów i się nie przewróci Dostałem nowy samochód |
_________________ 02.2018 - teraz Colt '99 1,6GLX (90KM) 4G92
10.2012 - 02.2018 - Space Star '01 1,6 (98KM) 4G18
 |
|
|
|
 |
|