Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 19:52 |
Outlander Turbo LPG |
Autor |
Wiadomość |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5359 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 06-02-2020, 10:41
|
|
|
Mnie osobiście nawet nie chce się nic tłumaczyć bo po prostu gościu jest niedouczony i wie lepiej a na forumach to same specjalisty piszom a żodyn nigdy gazu nie założył do auta...
Pan gazownik nie wie że od 0,5 bara a pod dużym obciążeniem nawet od 0,3b NIE MA kontroli nad tym co dzieje się z silnikiem i jak spalane jest paliwo. Nie ma i kropka. Auto wchodzi w OL i korekty nie działają. Od 0,3b-1bara nie ma kontroli nad autem. |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 06-02-2020, 11:04
|
|
|
Bzyk_R1 napisał/a: | Pan gazownik nie wie że od 0,5 bara a pod dużym obciążeniem nawet od 0,3b NIE MA kontroli nad tym co dzieje się z silnikiem i jak spalane jest paliwo. |
Czasem nie ma a czasem jest kontrola a raczej zmiana w takim stopniu że w niektórych autach skład mieszanki w CL ma wpływ na mapy w OL Jeśli np. przelejemy w CL, tak niby dla bezpieczeństwa, to sterownik wprowadzając korekty ujemne zuboży też zakres OL. I jeśli instalację mamy na styk to w OL może być nie przelane a zbyt ubogo. |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5359 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 06-02-2020, 18:03
|
|
|
plecho1, tak czy siak zgodzisz się że w silniku z turbo, zwłaszcza z takim przebiegiem momentu jak O1T to zbyt dużo niewiadomych żeby ryzykować strojenie na ślepo bez kontroli mieszanki w pełnym zakresie i przy pełnym obciążeniu. |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 06-02-2020, 23:39
|
|
|
W żaden sposób tego nie neguję a wręcz potwierdzam, żadne uniwersalne automaty nigdy nie ogarną wszystkiego. A to co napisałem wyżej to dodatkowe zmienne które też należy brać pod uwagę w niektórych autach bo w nich OL też zależy od korekt w CL co dodatkowo komplikuje regulację. |
|
|
|
 |
Marcin314
Forumowicz
Auto: Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2019 Posty: 38 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 08-02-2020, 09:41
|
|
|
Rx4mm potwierdzam to co piszą przedmówcy. We wrześniu też zakładałem gaz do O1T i "mój" gazownik również nie widział potrzeby strojenia po AFR. Oczywiście zaraz wyskoczył Check Engine błąd P0170, zbyt uboga mieszanka. Gazownik dalej zarzekał się że nie ma potrzeby strojenia po AFR, bo mapa gazu idealnie pokrywa się z mapa benzynowa w całym zakresie obrotów Posłuchałem kolegow z forum, dostałem namiar na polecanego gazownika który za stówkę wystroil mi auto z sonda AFR I od tamtego czasu czyli już jakieś 7k km nie ma żadnego checka a auto śmiga. Także szukaj jakiegoś innego magika i będzie po sprawie |
|
|
|
 |
Lubartowiak
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Maj 2020 Posty: 3 Skąd: Lubartów
|
Wysłany: 10-10-2020, 11:46
|
|
|
Cześć,
mam taki problem, że na włączonym LPG nie można się podłączyć do ECU przez OBD2.
Sterownik STAG-4 Q-Box PLUS, Reduktor R01 250.
W warsztacie powiedzieli mi, że jest to źle zrobione, nigdy się z czymś takim nie spotkali i muszę jechać do gazownika to poprawić bo inaczej nie mogą zrobić mi diagnozy auta.
Od kiedy mam LPG, nie mam info o tymczasowym spalaniu czy zasięgu. Gazownik przy zakładaniu powiedział, że tak po prostu musi być.
Czy takie podłączenie jest ok i mylą się w warsztacie czy może gazownik źle to podłączył i trzeba reklamować albo szukać nowego? |
|
|
|
 |
Fighter001
Forumowicz
Auto: Colt CZC Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Lip 2017 Posty: 105 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 10-10-2020, 12:33
|
|
|
Gazownik podłączył sterownik gazu pod obd dlatego nie masz wskazań spalania. Jeżeli wiedział co robi to jest to fajne bo sterownik adaptuje się na bieżąco do korekt paliwa. Pewnie przed wtyczką masz wlutowane kable. Diagnostyka jest możliwa przez program do LPG. |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5359 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 10-10-2020, 20:34
|
|
|
Lubartowiak, mam taki sam sterownik jak Ty i ten sam problem. Aczkolwiek da się z tym żyć, po OBD połączysz się klikając auto na benzynę, wtedy sterownik LPG nie zablokuje połączenia. Po pomyślnym połączeniu z komputerem, możesz przełączyć auto na LPG i podglądać parametry gazu. W tej kolejności wszystko będzie działać i nic nie zablokuje połączenia. |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
Chris79
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander I 2.0 136 KM 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sty 2021 Posty: 6 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 13-01-2021, 09:48 Outlander I brak wskazań komputera pokładowego
|
|
|
Witam wszystkich
Po montażu LPG Stag Q Next Plus, nie ma wskazań średniego spalania i zasięgu tylko ---. Podobno nie jest to problem tylko kwestia odpowiedniego podpięcia sterownika gazu?
Dzięki za opinie |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5359 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 13-01-2021, 10:11
|
|
|
Chris79, witam nowego Outlanderowca. Zapewniam Cię że 99,99% tematów które Cię interesują jest już opisanych i są podane na nie odpowiedzi w dziale technicznym. Dlatego też uzywaj opcji szukaj i nie zakładaj nowych tematów tylko kontynuuj istniejące.
Twój sterownik LPG korzysta z połączenia pod OBD i dlatego blokuje wskazania. Wszystko wróci do normy kiedy wyłączysz lpg i będziesz jeździć na benzynie. Niestety jeżeli na lpg mają wrócić wskazania to trzeba przebudować instalację elektryczną. Przy takim połączeniu jak Twoje nie będzie też możliwe podłączenie komputera diagnostycznego póki auto jest na lpg. |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
Chris79
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander I 2.0 136 KM 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sty 2021 Posty: 6 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 13-01-2021, 11:05
|
|
|
Ok, widać wcześniejsze wersje sterowników STAG są inaczej podpinane - mam od 5 lat we Fiacie QBox i tam wskazania spalania i zasięg pozostały.
Tylko co znaczy wyłączyć LPG... Chyba trzeba się pozbyć 'bezpiecznika' - wyłączenie centralką gazu nic nie zmienia, dalej nie ma tych wskazań ale widocznie tak ma być jak pisałeś. |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5359 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 13-01-2021, 16:20
|
|
|
Chris79, nie trzeba się pozbywać niczego. Wyłączenie centralki nie spowoduje nagłego pojawienia się wskazań. Wskazania powrócą po kilku kilkunastu kilometrach jazdy na benzynie, komputer przelicza te informacje z czasów otwarcia wtryskiwaczy i potrzebuje zgromadzić trochę danych. |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
Chris79
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander I 2.0 136 KM 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sty 2021 Posty: 6 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 15-01-2021, 09:23
|
|
|
Nagłego wskazania bym się nie spodziewał, ale po kilku km coś się powinno pojawić a nie ma ale jeszcze sprawdzimy na dalszej trasie. Komputer pokładowy nie potrzebuje przejechać przecież maratonu żeby to policzyć.
Co do tych wskazań, ok rozumiem że wpięcie gazu w OBD je uniemożliwia. Tylko że co specjalista to opinia... Jedna ze znanych firm w Polsce co zakłada gaz do auta związana z 'energią' stwierdziła, iż jak montują gaz to nigdy nie mieli przypadku żeby odcięło komputer pokładowy i jego wskazania. Coś powinno się pojawiać, hipotetycznie co by było jakby auto jeździło na benzynie.
W ogole sposoby tłumaczenia są śmieszne wręcz, bo auto jeździ na gazie... To Fiaty też jeżdżą na gazie, niefabrycznym, ale wskazania mają. Na pytanie czy to specyfika japońskiej elektroniki, opowiadają że absolutnie nie. A może o generację starszy sterownik by wystarczył a nie takie OBD cudo, przecież auto jest z 2004 roku?
Więc albo rzeczywiście wpięcie pod OBD zabiera te sygnały dla komputera pokładowego między "zegarami" albo instalacja jest po najmniejszej linii oporu ( z taką opinią też się spotkałem). I gdzie tu prawda? The truth is out there...
W końcu znalazł się 1 człowiek, który wyjaśnił tę kwestię z serwisu STAGa. Po kolei:
- jest to niestety specyfika japońskiej elektroniki, w niektórych Toyotach i Mitsubishi, komputer pokładowy po podpięciu sterownika gazu (który jest uniwersalny) w OBD nie czyta sygnałów, związane jest to z inną już wtedy opornością układu.
- można sobie z tym poradzić, ale to taka zabawa - dobranie opornika o odpowiedniej wartości, wlutowanie i wskazana się pojawią.
- ktoś ma na tyle czasu aby poeksperymentować? 😎 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10688 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 15-01-2021, 15:17
|
|
|
A nie można by zrobić odłączenia OBD od sterownika LPG - przeciez bedzie działąć chyba bez OBD... nie mówie na stałe. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Chris79
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander I 2.0 136 KM 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sty 2021 Posty: 6 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 15-01-2021, 18:10
|
|
|
Pewnie można kombinować, ale... Czasami trzeba powiedzieć pass... Zresztą da się przeżyć
Podobno były Outlandery bez komputera pokładowego fabrycznie... I problemu by nie było
Ponieważ auto pracuje elegancko, nie będę tego psuł, to OBD daje z tego co piszą lepszą współpracę auto versus gaz.
Inny ekspert z gazeo powiedział, że należy podjechać do nawet innego serwisu STAGa skoro jedni nie wiedzą dlaczego (tłumaczenie że usterka wyświetlacza) gdy jest gwarancja na to i to ma być zrobione, nie ma prawa być takich numerów... Jak pisałem, 2 znawców, 3 opinie...
Czas pokaże a pośpiech nie wskazany w temacie, znam jednego elektronika z czeskiego ASO, może go odwiedzę przy okazji, a gość jest naprawdę dobry w elektronice pokładowej.
2.5 V6, to może być słuszny kierunek |
|
|
|
 |
|