 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Doładowanie Akumulatora |
Autor |
Wiadomość |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10705 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 14-02-2020, 13:33
|
|
|
JAk sie start stop uaktywnia znaczy ze poziom nałądowania nawet na krótkich trasach odpowiedni.
Ale w sumie wydłuzyć zywot mozna łątwo patrząc na wasze testy z ładowaniem i 7lat zyja |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
guzzi
Forumowicz
Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Lis 2019 Posty: 67 Skąd: 3city
|
Wysłany: 14-02-2020, 17:26
|
|
|
malyr napisał/a: | Staram się przynajmniej raz w miesiącu doładować akumulator. Niby codziennie się jeździ około 50-60 km ale nie ma cudów żeby naładować akumulator do pełna.
Te "inteligentne" prostowniki też pewnie nie ładują do 100 % |
- alternator i ładowarka nigdy nie naładuje ci do 100% jak masz stary akumulator, musisz używać trybu RECOND.
malyr napisał/a: | Pytanie do fachowców. ASX 1.6 Cleartec rocznik 2014 akumulator od nowości SHIN KOBE 66AH 620A, ładowarka CTEK MXS 5.0
Akumulator naładowany do pełna. |
- co to znaczy do pełna? Jak będziesz miał szczęście w twoim przypadku do pełna to będzie jakieś 50%, jakie masz SOC(stopień naładowania), SOH(tzw.zdrowie akumulatora) - tylko pomiar testerem da ci pełny obraz.
malyr napisał/a: | Po kilku dniach pomiar napięcia (w zapalniczce ładowarka z opcją pokazywania napięcia akumulatora) spada poniżej 12V - tak około 11,4 - 11,8V
W czasie jazdy ładowanie 13,5-14 V momentami 14,5. Najwyższe parametry podczas hamowania silnikiem. |
- napięcie musisz zmierzyć multimetrem cyfrowym bezpośrednio na akumulatorze, przy odłączonych klemach - albo tester. Masz start-stop czyli układ, który jak nie musi to nie ładuje akumulatora, czasami przy uruchomionym silniku pokazuje jakby nie było ładowania i każą ci wymienić alternator. Musisz uruchomić klimę, nawiew na max., ogrzewanie szyby, lusterek itp. i dopiero wtedy zmierzyć ładowane. Też prawdopodobnie przy hamowaniu silnikiem start stop zarządza energią.
malyr napisał/a: | Pasek klinowy wymieniony bo już potrafił zapiszczeć.
Zdaje sobie sprawę, że moment i akumulator do wymiany ale zastanawia mnie te różnicę w ładowaniu (Cleartec?) |
- zmierz gęstość elektrolitu areometrem i będziesz wszystko wiedział, napięcie czasami możesz mieć 15V a gęstości zero, a jak gęstość zero to napięcie 11V po 1 dniu. Możesz spróbować naładować zwykłym prostownikiem i wtedy zobaczysz. |
Ostatnio zmieniony przez guzzi 14-02-2020, 17:45, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5361 Skąd: Pińczów TPI
|
|
|
|
 |
guzzi
Forumowicz
Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Lis 2019 Posty: 67 Skąd: 3city
|
Wysłany: 14-02-2020, 17:39
|
|
|
Bzyk_R1 napisał/a: | guzzi, jaki masz tester? Co sądzisz o Autool BT360? |
Fajna zabawka, zastanów się tylko jak często będziesz to wykorzystywał, zainwestuj w multimetr cyfrowy (napięcie przynajmniej dwa miejsca po przecinku) i areometr.
Zdaję sobie sprawę, że "areometr" kojarzy wam się z latami osiemdziesiątymi ale nie wiem czy wiecie, że nawet Japończycy w instrukcji do akumulatorów, które w większości mamy, proponują używać tego przyrządu. Ciągle zadaję sobie pytanie, dlaczego jak kupujemy nowy samochód nie dostajemy instrukcji do akumulatora?
Polecam dwa razy do roku jechać do ASO - tam pomierzą wszystko EXP-830 z atestem. |
|
|
|
 |
camel88
Forumowicz

Auto: ASX 1.8 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lip 2018 Posty: 61 Skąd: Konin wieś
|
Wysłany: 14-02-2020, 18:09
|
|
|
malyr napisał/a: | Staram się przynajmniej raz w miesiącu doładować akumulator. Niby codziennie się jeździ około 50-60 km ale nie ma cudów żeby naładować akumulator do pełna.
Te "inteligentne" prostowniki też pewnie nie ładują do 100 %
Pytanie do fachowców. ASX 1.6 Cleartec rocznik 2014 akumulator od nowości SHIN KOBE 66AH 620A, ładowarka CTEK MXS 5.0
Akumulator naładowany do pełna. Po kilku dniach pomiar napięcia (w zapalniczce ładowarka z opcją pokazywania napięcia akumulatora) spada poniżej 12V - tak około 11,4 - 11,8V
W czasie jazdy ładowanie 13,5-14 V momentami 14,5. Najwyższe parametry podczas hamowania silnikiem.
Pasek klinowy wymieniony bo już potrafił zapiszczeć.
Zdaje sobie sprawę, że moment i akumulator do wymiany ale zastanawia mnie te różnicę w ładowaniu (Cleartec?) |
nie masz się czym przejmować, u mnie ładowarka usb włożona w gniazdo zapalniczki rano przed odpaleniem auta też pokazuje 11,8V, (przy czym ta wartość jest nieco zaniżona niż pomiar na klemach) w czasie jazdy też różnie, raz 13,6V-14,5V, podobnie jak u Ciebie podczas puszczenia nogi z gazu wzrasta napięcie, taki to już urok cleartec'a z as&g, system działa podobnie jak w nissanie gashqai'u j11, no i oczywiście akumulator ładuje tylko do 75% pojemności, już to sprawdziłem zarówno w jednym jak i w drugim aucie, ot ekologia ... |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5361 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 14-02-2020, 20:27
|
|
|
guzzi, właśnie bardzo często używam bo badam akumulatory w traktorkach kosiarkach mam też multimetr cęgowy i zwykły. Zabawki fajne i mogą dużo powiedzieć. Przymierzam się również do Kulona i jakiegoś boostera bezpiecznego ale nie mam pomysłów. |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
guzzi
Forumowicz
Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Lis 2019 Posty: 67 Skąd: 3city
|
Wysłany: 14-02-2020, 21:15
|
|
|
Hmm, kulon 912 no cóż obecnie, chyba nic jej nie przebije. Ale są też minusy: dystrybutor, cena, serwis.
jeśli chodzi o prostownik myślałeś o Stef-Polu albo Reco Arctic, (czasami praktyczność tkwi w prostocie), a booster - po prostu drugi akumulator , można także rozważyć Ultrastarter Ideal, chociaż Stef ma je także w ofercie. |
|
|
|
 |
|
|