 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Doładowanie Akumulatora |
Autor |
Wiadomość |
piotrek1110
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi ASX benzyna 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lis 2019 Posty: 29 Skąd: Płock
|
Wysłany: 08-02-2020, 09:07 Doładowanie Akumulatora
|
|
|
Witam mam takie pytanie żona robi autem tylko bardzo krótkie trasy do pracy i tak mi się wydaje że akumulator jest niedoładowany i moje pytanie czy lepiej wymontować akumulator z ASX i go naładować czy można podlaczony do klem akumulator ładować . Nie będzie problemów ze może coś z autem się stać ? |
_________________ Lewandowski |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24313 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 08-02-2020, 12:12
|
|
|
Ja wszystkie autka jakie ładowałem to na podłączonym aku. |
|
|
|
 |
Misin3
Forumowicz
Auto: Space Star 1,6 2004, Asx 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2013 Posty: 52 Skąd: Czarnków
|
Wysłany: 08-02-2020, 14:40
|
|
|
Ładuję jak kolega wyżej, ale znajomemu zapaliło się auto podczas ładowania. |
|
|
|
 |
PTE
Forumowicz

Auto: był ASX 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Wrz 2017 Posty: 59 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 08-02-2020, 21:10
|
|
|
Ja z kolei zawsze odkręcam minusową klemę. W ASX powoduje to wyzerowanie licznika przebiegu dziennego. |
|
|
|
 |
guzzi
Forumowicz
Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Lis 2019 Posty: 67 Skąd: 3city
|
Wysłany: 09-02-2020, 11:52
|
|
|
piotrek1110,
Miło czytać, że masz świadomość, iż należy doładowywać akumulator , większość o tym zupełnie zapomina, skracając życie baterii o 60 procent.
Dla bezpieczeństwa odłącz klemę minusową - nic się nie stanie. Niektórzy ładują przy podłączonych klemach ale, po pierwsze używają ładowarek, które zwykle nie przekraczają 16V, po drugie robią to na własne ryzyko. Moim zdaniem nie warto. Nawet najlepsza ładowarka, to tylko urządzenie elektroniczne, które w każdej chwili może się popsuć. Przy ładowaniu prostownikiem - bezwzględnie klemy trzeba odłączyć.
Pamiętaj tylko, że masz system Start/Stop i akumulator EFB więc używaj ładowarki a nie prostownika. Co prawda prostownikiem naładujesz, ale trzeba uważać na prąd ładowania. Ładowarka ma zaprogramowany algorytm, który nie pozwoli na uszkodzenie akumulatora.
Obowiązuje zasada: w automatyczna ładowarka (z napięciem ładowania nieprzekraczającym 14,8 V nadaje się do ładowania akumulatorów podłączonych do instalacji pojazdu, jeśli jednak ładowarka w automatycznym trybie pracy przekracza 15,9V należy akumulator odłączyć lub wymontować (bezpieczniejsza wersja preferowana przez producenta - tak jak w instrukcji), chodzi tutaj o tzw. przepięcia niebezpieczne dla sterowników i wybuch akumulatora ze względu na wydobywające się łatwopalne gazy w czasie ładowania. Tyle BHP.
Jeśli akumulator 66Ah (620A) to ładowarka 5A będzie odpowiednia np. CTEK MXS 5, YUASA YCX 5.0. (dwie godzinki ładowania raz w miesiącu i po sprawie ).
Możesz to zrobić w ASO: zostawiasz samochód na 12 godz. na placu, akumulator zostaje wymontowany z samochodu, ładowany, odjeżdżasz ... uboższy o 250 PLN.
Uwaga! Zgodnie z instrukcją pamiętaj raz w miesiącu sprawdzić poziom elektrolitu i w razie potrzeby uzupełnić poziom elektrolitu. Gdy chcesz się pobawić więcej, areometrem możesz sprawdzić gęstość elektrolitu i zmierzyć przy odłączonej klemie napięcie spoczynkowe akumulatora, które w zależności od temperatury powinno wynosić dla akumulatora naładowanego w 100% powyżej 12,7-12,9V. Przy podłączonych klemach powinno być większe niż 12,4V ale nie jest to pomiar miarodajny i zależy od podłączonych odbiorników w samochodzie. Najlepszym urządzeniem jest areometr i pomiar gęstości elektrolitu (100 procent = ok. 1,28 g/cm3). Mówiąc o pomiarach, zakładamy, że dokonujemy ich przy temp. 25 st. C. (kompensacja temperatury). |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 11-02-2020, 10:03
|
|
|
guzzi napisał/a: | Uwaga! Zgodnie z instrukcją pamiętaj raz w miesiącu sprawdzić poziom elektrolitu i w razie potrzeby uzupełnić poziom elektrolitu. Gdy chcesz się pobawić więcej, areometrem możesz sprawdzić gęstość elektrolitu |
to jest w instrukcji auta?
dla zamkniętego, nieotwieralnego akumulatora EFB?
Kod: | https://pl.bosch-automotive.com/pl/parts_and_accessories/service_parts_1/batteries_4/batterietechnologien_1/efb/efb_1 |
|
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
RomanK61
Mitsumaniak
Auto: ASX 1,6 117KM z 2015r. Diamant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Paź 2016 Posty: 169 Skąd: okolice Wadowic
|
Wysłany: 11-02-2020, 14:37
|
|
|
Nigdy nie podkręcałem żadnej klemy w żadnym z moich samochodów ale mam ładowarkę .impulsową ,co z tą wodą do aku wydaje mi się że tam nic się nie otwiera ale mogę się mylić.Dawniej przy FSO czy maluchach zdejmowałem klemę a teraz to chyba lenistwo.jak ładowałem malucha to aku zrobiło zwarcie i było dużo dymu teraz nie ładuję w nocy . |
_________________ RomanK |
|
|
|
 |
guzzi
Forumowicz
Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Lis 2019 Posty: 67 Skąd: 3city
|
Wysłany: 11-02-2020, 18:09
|
|
|
tomusn napisał/a: |
to jest w instrukcji auta?
dla zamkniętego, nieotwieralnego akumulatora EFB?
|
Mówimy o akumulatorze i instrukcji do ASX. Czyli akumulatorze Shin-Kobe 66Ah CCA 620Ah (identyczny jak YUASA YBX7005) - fotki w internecie.
Zabawy z areometrem niestety nie ma w instrukcji choć w starych instrukcjach było to normalne, niestety czasy obecne wymagają wymiany akumulatora co 2-3 lata |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 11-02-2020, 19:59
|
|
|
no, w tym przypadku to racja |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5361 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 11-02-2020, 21:23
|
|
|
Fajnie że są tutaj świadomi użytkownicy. Szkoda że mało ludzi wie że warto ładować starsze akumulatory kwasowo ołowiowe do 16,2V co niektórym wydaje się niezdrowe. |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
guzzi
Forumowicz
Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Lis 2019 Posty: 67 Skąd: 3city
|
Wysłany: 12-02-2020, 18:37
|
|
|
Bzyk_R1 napisał/a: | Fajnie że są tutaj świadomi użytkownicy. Szkoda że mało ludzi wie że warto ładować starsze akumulatory kwasowo ołowiowe do 16,2V co niektórym wydaje się niezdrowe. |
Myślałem, że da się uniknąć tematu "16,2V" ale widzę, że nie, więc odpowiem tak - oczywiście masz rację, niektóre akumulatory lubią to napięcie, inne nie (tylko, które?). Fachowiec ładował by akumulator "kwasowy" napięciem nie przekraczającym 16,2V (16,25V) i tylko to napięcie przy odpowiednim prądzie ładowania (zwykle 1/10 pojemności akumulatora: 50Ah - 5A) osiągnąłby 100% naładowania akumulatora i gęstość 1,28 (ładowarka mikroprocesorowa, czy nawet alternator nigdy nie doładuje do 100% - zwykle jest to 80%). Ale laik, przepraszam wszystkich laików, może ten akumulator przeładować i co wtedy? Powie, że na forum kazali mu ładować prostownikiem? Lepiej zostać przy ładowarkach automatycznych, które w momencie osiągnięcia odpowiedniego napięcia zakończą ładowanie. |
Ostatnio zmieniony przez guzzi 13-02-2020, 15:02, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Arteck
Forumowicz
Auto: Outlander Sport 2.0 4WD LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Wrz 2017 Posty: 55 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 13-02-2020, 11:53
|
|
|
Używam ładowarki automatycznej nie odpinając klem od akumulatora. Robię tak od lat, co 2-3 tygodnie w okresie zimowym. Traktowany w ten sposób akumulator Bosch S4 z poprzedniego auta przeżył 7 lat i w chwili sprzedaży samochodu był w dobrym stanie. |
|
|
|
 |
guzzi
Forumowicz
Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Lis 2019 Posty: 67 Skąd: 3city
|
Wysłany: 13-02-2020, 13:09
|
|
|
Arteck napisał/a: | Używam ładowarki automatycznej nie odpinając klem od akumulatora. Robię tak od lat, co 2-3 tygodnie w okresie zimowym. Traktowany w ten sposób akumulator Bosch S4 z poprzedniego auta przeżył 7 lat i w chwili sprzedaży samochodu był w dobrym stanie. |
proszę bardzo, można - można, a efekty jak wyżej |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5361 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 13-02-2020, 15:26
|
|
|
Ładowarki to bezpieczne minimum. Oczywiście jeżeli ktoś podpina auto co 2-3 tygodnie to wiadomo że przedłuża znacznie jego żywotność. Niestety większość ludzi ma akumulator naładowany na 20-30% bo nie wie że po każdym rozruchu potrzebne jest ileś tam kilometrów jazdy aby doładować go do stanu przed rozruchem. Na pewno nie wystarczy 5 km do pracy. I tak powoli męczymy baterie. |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
malyr
Nowy Forumowicz
Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2019 Posty: 3 Skąd: Gdansk
|
Wysłany: 14-02-2020, 10:55
|
|
|
Staram się przynajmniej raz w miesiącu doładować akumulator. Niby codziennie się jeździ około 50-60 km ale nie ma cudów żeby naładować akumulator do pełna.
Te "inteligentne" prostowniki też pewnie nie ładują do 100 %
Pytanie do fachowców. ASX 1.6 Cleartec rocznik 2014 akumulator od nowości SHIN KOBE 66AH 620A, ładowarka CTEK MXS 5.0
Akumulator naładowany do pełna. Po kilku dniach pomiar napięcia (w zapalniczce ładowarka z opcją pokazywania napięcia akumulatora) spada poniżej 12V - tak około 11,4 - 11,8V
W czasie jazdy ładowanie 13,5-14 V momentami 14,5. Najwyższe parametry podczas hamowania silnikiem.
Pasek klinowy wymieniony bo już potrafił zapiszczeć.
Zdaje sobie sprawę, że moment i akumulator do wymiany ale zastanawia mnie te różnicę w ładowaniu (Cleartec?) |
|
|
|
 |
|
|