Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
OII 2.0 DID "sapanie" przy zejściu z obrotów
Autor Wiadomość
lukanio 
Forumowicz

Auto: outlander 2.0 DiD 2010r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lis 2018
Posty: 85
Skąd: Radom
Wysłany: 07-03-2020, 14:18   OII 2.0 DID "sapanie" przy zejściu z obrotów

Cześć, jakieś 3 tygodnie temu robiłem przegląd olejowy itd. Poprosiłem majstra aby przy okazji zajrzał do turbiny czy może wymaga regeneracji. Powiedział że nie ma luzu, sadzy wyczyścił niby przewody i intercooler no i odpowiednio skasował. Dziś z racji ładnej pogody i otwartej szyby usłyszałem dziwne dzwięki przy zmianie biegów, w dolnej granicy obrotów tj przy schodzeniu na 1500-1200 takie sapanie jakby coś obcierało. Myślałem że to dwumasa ale wyłaczyłem wszystko i na postoju było to samo. Otworzyłem maskę i o dziwo okazało się że filtr powietrza mało nie wyleciał bo puściły spinki, gamonie chyba źle włożyli dól obudowy i na wybojach się rozleciało.
Po złożeniu dźwięk jest cichszy ale nadal jest- coś mogło się uszkodzić? Piszecie że czasem spada wąż od turbo ale nie ma mocy wtedy - u mnie zapierdziela jak wściekły, nie kopci no może spalanie skoczyło na 10 przez te ostatnie dni ale myślałem że to przez jazdę. Na innych forach audi i vw opisują podobne przypadki i do wymiany oczywiscie turbo, egr i n75. Tu podejrzewam że mogli czegoś nie złożyć jakaś nieszczelność w dolocie czy coś..
Link do filmiku z dźwiękiem poniżej, z góry dzięki za sugestie

https://www.youtube.com/watch?v=7PfpCLG_VLQ
 
 
kajos 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 1090
Skąd: Chodziez
Wysłany: 07-03-2020, 16:16   

popatrz na opaske co laczy turbine z wydechem
prawdopodobnie nie dokrecona (byc moze majster sprawdzal luz od strony wydechu),uszczelka metalowa ktora to uszczelnia podczas zakladania spadla (makabrycznie to sie tam zaklada-trzeba znowu calosc rozkrecic,wyprostowac 3 jezyczki i dokladnie nalozyc na rure-jezyczki te zapobiejaja cofnieciu sie tej uszczelki)
i uciekaja spaliny (tak to slychac)

zreszta powinno byc tam czarne jak uciekaja przez nieszczelnosc spaliny

8)

ps. spokojnie mozesz jezdzic z tym do poniedzialku ale generalnie to trzeba naprawic bo wydmucha po czasie ta uszczelke
 
 
potentator 
Forumowicz

Auto: Mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2018
Posty: 249
Skąd: zw
Wysłany: 07-03-2020, 21:07   

Jakie spalanie 10l?w 2.0 did? Ja zrobiłem dziś trasę 350 km spalanie 6.5 do 7 l przy 150 km/h

[ Dodano: 07-03-2020, 21:08 ]
Coś Ci obciera albo wibruje przy schodzeniu z tych obrotów rura do ucha i niech ktoś gazuje w aucie i nasłuchiwać skąd ten dźwięk
 
 
szeryf85 
Forumowicz

Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 200
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 10-03-2020, 08:00   

potentator, zawsze miałeś takie spalanie? Czy dopiero po tych ostatnich naprawach? U mnie przy tej prędkości to lekko 8,5l :/
kajos, a jak u Ciebie to wygląda?
 
 
kajos 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 1090
Skąd: Chodziez
Wysłany: 10-03-2020, 12:00   

u mnie srednio kwiecien-grudzien 7,4L

teraz 7,8-8,2L

ja oczywiscie kazde tankowanie zapisuje dlatego mam takie dane :P

kiedys jak jechalem z pusta laweta do Niderlandow to spalil 6,9L 8)
_________________
Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac :)
 
 
lukanio 
Forumowicz

Auto: outlander 2.0 DiD 2010r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lis 2018
Posty: 85
Skąd: Radom
Wysłany: 10-03-2020, 14:38   

Niestety rury szczelne, gruszka podobno chodzi luźno, majster wymyślił że rozrząd. Jadę do innego mechanika - mówi że może wydech zapchany - dziwny zbieg okoliczności ale coż..
 
 
kajos 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 1090
Skąd: Chodziez
Wysłany: 10-03-2020, 14:59   

to odkrec opaske

i wtedy bedziesz slyszal to jeszcze mocniej
:P

przy okazji sprawdz czy wogole jest tam ta uszczelka metalowa
 
 
lukanio 
Forumowicz

Auto: outlander 2.0 DiD 2010r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lis 2018
Posty: 85
Skąd: Radom
Wysłany: 10-03-2020, 15:18   

jadę do gości od turbin zobacze co powiedzą.
nie wiem czy można linka ale tylko stad widzę zdjęcie z tm wężem - czy ta uszczelka jest w środku tego metalowego pierścienia?

https://allegro.pl/oferta/przewod-rura-turbo-mitsubishi-outlander-2-0-did-8672051303?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci_pla_czesci-samochodowe&ev_adgr=Cz%C4%99%C5%9Bci+samochodowe&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci_|1539874513|g|c&ev_adgr=|59073306472|292486833006&utm_term=pla-466954336258|-|-1011414&utm_content=pla|mc:130769616-p:8672051303||&gclid=Cj0KCQjw9ZzzBRCKARIsANwXaeKY1YMFjKjBV3rMT1SQDSKen8VeuSSBHlh6UHxUkEKflOL7Dh-x9q8aAhJnEALw_wcB
 
 
kajos 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 1090
Skąd: Chodziez
Wysłany: 10-03-2020, 15:32   

ja pisze o uszczelce na wylocie z turbiny
jest ona z metalu

tak to wyglada

https://www.czesciauto24....a-rura-wylotowa

w sradku sa wlasnie te jezyczki
przed skreceniem trzeba je wyprostowac ,nalozyc na rure,wtedy te jezyczki sie lekko wyginaja i nie pozwalaja wyleciec podczas nakladania na turbine

w misku jest tam naprawde fatalne dojscie
ja meczylem sie ponad 3 godz z tym :evil:

co do wylotu zimnego to mozesz reka przytrzymac ,2 osoba niech przygazuje
jesli bedzie nieszczlnosc bedziesz czul gorace powietrze
ta zielona uszczelka tam musi byc cala
tez do kupienia jest
 
 
lukanio 
Forumowicz

Auto: outlander 2.0 DiD 2010r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lis 2018
Posty: 85
Skąd: Radom
Wysłany: 10-03-2020, 16:00   

dziękuję, dam znać


I chyba to nie uszczelka. Koleś wsadził rękę z lewej strony bliżej reflektora i kazał mi przegazować i nie było dźwięku, spojrzeli się po sobie i zaczęli się głośno zastanawiać że przeładowuje i dlatego pcha w dolot. Oczywiście bardzo dziwna sprawa itd, itd.
Więc znając życie będzie regeneracja turbo - trudno niech już zrobią. Jeszcze gdzieś wyniuchałem że może to być N75 ale nie mogę zlokalizować go chyba jest inny niż w vw.
Jest do tych aut coś takiego może jak ETKA? Taki katalog części nie wiecie może? znalazlem jakieś epc ale straszna bieda.
 
 
potentator 
Forumowicz

Auto: Mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2018
Posty: 249
Skąd: zw
Wysłany: 11-03-2020, 10:07   

zanim ja wyciagniesz zacznij od najprostszych rzeczy jak mowi Kajo, uszczelki rozrzad itp.Jakby było przeładowanie bylby notlauf i blad w kompie. szkoda pakowac kase jak nie sa pewni co do diagnozy. Poszukaj gdzies goscia od miskow,albo diesli. W mitsu nie ma n75 , jest cały elektrozawór z węzykami. Może masz też gdzieś podcisnienie przetarte...
 
 
kajos 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 1090
Skąd: Chodziez
Wysłany: 11-03-2020, 10:59   

faktycznie fachofcy :p

spojrzeli na siebie i stwierdzili ze przeladowywuje
do tego nawet nie maja pojecia jak dziala turbosprezarka
jak czytam takie rzeczy to sie ciesze ze sie znam na mechanice 8)

nie bede pisal co bym w takim omencie zrobic :mrgreen:


potentator

notlauf nie zawsze pokazuje blad na desce w misku :P
ba nawet w bledach w programie

jezeli bedzie mial przetarty gdzies wezyk to nie bedzie mial pierdzenia po 3 minutach od zgaszenia
wtedy wlasnie puszcza ten zawor podsisnienie
:finga:
a kolega ma zle skrecony wylot turbina-wydech
to wlasnie tak sapie jak sie spusci z obrotow bo inaczej ustawiaja sie lopatki w turbinie na chwile
moge sie nawet zalozyc o to ze to to bedzie :mrgreen:
bo sam kiedys zle mi to sie zloylo i takie sapanie bylo :ANAL:

a znowu jak jest nie szczelnosc na sprezarce-silnik to syczy jak zmija prze dodawaniu gazu
nie wiem od czego to zalezy :evil:
ale zwasze obcina moc do czasu ponownego odpalenia :badgrin:
 
 
szeryf85 
Forumowicz

Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 200
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 11-03-2020, 11:39   

Teraz dopiero włączyłem filmik kolegi, u mnie też tak syczy, to jest ponoć powietrze cofające się do filtra powietrza, czyli przeładowanie. Sprawdzałem na kompie, i faktycznie przy schodzeniu z obrotów ciśnienie na turbo jest wyższe niż zadane.
 
 
lukanio 
Forumowicz

Auto: outlander 2.0 DiD 2010r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lis 2018
Posty: 85
Skąd: Radom
Wysłany: 11-03-2020, 12:09   

@KAJOS masz pewnie rację ale w moim miescie podobno to najlepsi fachowcy od turbo - dlatego janusza już olałem.
Bo i syczy niemiłosiernie jak do nich jechałem bez osłony dolnej to jakbym miał dziurę w wydechu.

Jedno tylko nie pasuje - nie odcina turbo moge go pałować do bólu. Poprzedni gamoń powiedział żeby bujnąć się na trasę i dać mu w dupę to się odpiecze ale słysząc te dzwięki dałem sobie spokój.

Fachowców od miśka w Radomiu zero - dobre opinie słyszałem o Kielcach ale w tym przypadku nie zaryzykuję jazdy.

@Szeryf85
Komp nie pokazuje błedów ani elm ani interfejs na obd2 nawet check na desce nie ma i to mnie dziwi

Rozrządu wole nie ruszać był robiony 30k temu - wymiania w ASO powiedzieli mi 2tysia - zaczne od spręzarki
 
 
szeryf85 
Forumowicz

Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 200
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 11-03-2020, 13:57   

U mnie też nie pokazuje błędów, pokazuje delikatne przeładowanie przy schodzeniu z obrotów, podczas jazdy jest ok.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.