Przesunięty przez: Hubeeert 28-05-2007, 17:10 |
[EA5A/W 2.5] Problem z praca zimnego silnika |
Autor |
Wiadomość |
piwkotom
moderator mitsumaniak maruda

Auto: Touareg V8 :)
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 03 Sie 2005 Posty: 1620 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 28-05-2007, 07:11 [EA5A/W 2.5] Problem z praca zimnego silnika
|
|
|
Witam,
zrobilo mi sie ostatnio cos takiego:
po dluzszym postoju, na przyklad rano silnik musi kilka razy pochechlac zanim odpali, jeszcze 1,5 miesiaca temu palil na dotyk
Ponadto dzieje sie taka rzecz, ze dopoki jest zimny po dodaniu gazu zamiast zwiekszac obroty to je zmniejsza az do zgasniecia, chyba ze mocniej wcisne gaz to sie podnosi. Dzieje sie tak takze po przelaczeniu na gaz. Trwa to co prawda tylko kilka minut ale mnie to wkurza, bo tak byc nie powinno.
Wymienilem swieczki (juz byl czas na nie bo zrobilem na nich 50kkm a nie wiem kiedy wczesniej byly wymieniane, i myslalem ze to moze byc przyczyna - blad), brak efektu
Oprocz tego, po wymianie oleju w automatycznej skrzyni na zimnej skrzyni dzieje sie cos takiego, ze po wlaczeniu biegu obroty spadaja praktycznie do 100 obr/min. Po sekundzie sie podnosza i stoja na swoich 600 obr/min. Dzieje sie to tylko przy pierwszym wrzuceniu biegu, niezaleznie czy to R czy D. Czasem musze wyrzucic na luz zeby nie zgasl
Wie ktos czym to moze byc spowodowane? Poziom oleju w skrzyni byl sprawdzany i jest prawidlowy.
Z gory dzieki za pomoc. |
_________________
 |
Ostatnio zmieniony przez robertdg 12-12-2009, 16:19, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 28-05-2007, 08:59
|
|
|
Co do zdychania silnika na zimno przy dodaniu gazu - identyczny objaw w megance u kumpla oznaczał uwalony czujnik temperatury w silniku zatem tu pewnie to samo będzie. Co do automatu to przy wrzuceniu biegu na zimnej skrzyni jasna sprawa że spadną obroty ale silnik je zaraz podniesie i to normalny objaw - powiedz tylko JAK ty jesteś w stanie określić i po czym że spadają do 100obr??? |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
piwkotom
moderator mitsumaniak maruda

Auto: Touareg V8 :)
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 03 Sie 2005 Posty: 1620 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 28-05-2007, 09:20
|
|
|
saphire napisał/a: | Co do zdychania silnika na zimno przy dodaniu gazu - identyczny objaw w megance u kumpla oznaczał uwalony czujnik temperatury w silniku zatem tu pewnie to samo będzie. |
Czy to moze byc rowniez przyczyna dlugiego odpalania? Rozumiem ze mozna to sprawdzic bez kupowania czujnika "w ciemno"?
saphire napisał/a: | Co do automatu to przy wrzuceniu biegu na zimnej skrzyni jasna sprawa że spadną obroty ale silnik je zaraz podniesie i to normalny objaw - powiedz tylko JAK ty jesteś w stanie określić i po czym że spadają do 100obr??? |
Wiadomo ze spadaja ale nie tak drastycznie, czasem do zgasniecia silnika. Poza tym przed wymiana oleju tego nie bylo. Od wymiany oleju zrobilem okolo 10kkm.
Co do tych 100 obr/min to wiesz... mam dobre oko i szybko licze |
_________________
 |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 28-05-2007, 11:07
|
|
|
Czujnik temperatury silnika można omomierzem sprawdzić bo to chyba termistor jest. Wymontować, wsadzić do garnka, obsypać lodem z lodówki, podłączyć omomierz, wsadzić termometr z zakresem -10...+110 garnek na kuchnię i delikatnie grzać, notować wskazania omomierza i termometru co równe odstępy czasu np. co 5 minut grzania - zrobisz wykres oporu funkcji temperatury i będziesz widział jak się zachowuje i czy poprawnie.
[ Dodano: 28-05-2007, 11:50 ]
Wg manuala do Carismy ten termistor przy 20°C ma mieć 2.1-2.7 kΩ a przy 80°C ma mieć 0.26 - 0.36 kΩ ale nie wiem jaki opór ma mieć ten sensor w Galu - pewnie też taki - sprawdź w galowym manualu. Carismowy manual w rozdziale FUEL str. 13A-18 opisuje procedurę jak sprawdzić ten sensor ,,onboard'' bez wymontowywania mierząc napięcie na nim. W galowym manualu sprawdź czy też jest na to taka procedura.
[ Dodano: 28-05-2007, 12:11 ]
Dodatkowo jeszcze na stronach 13A-102 w Carismowym manualu jest opis grzania sensora w garnku i pomiaru oporu. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
waldi-1
Mitsumaniak

Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 25 Paź 2006 Posty: 1577 Skąd: Chechło City
|
Wysłany: 28-05-2007, 13:49
|
|
|
z tym czujnikiem temperatury to bym sie niezajmował miałem taki sam problem, jezeli autko jest na gazie to nastąpił jego wybuch co sie czesto zdarza, w skutek czego poszedł przepływomierz i tego bym sie chycił na twoim miejscu. Ja wymieniłem wtryski . pompe paliwa, kondesatory w kompie, czujnik temperatury, świece, kable a poszedł przepływomierz |
_________________ MÓJ GALANt
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=48554
http://forum.mitsumaniaki...p=968287#968287
 |
|
|
|
 |
piwkotom
moderator mitsumaniak maruda

Auto: Touareg V8 :)
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 03 Sie 2005 Posty: 1620 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 28-05-2007, 14:11
|
|
|
waldi-1, u mnie raczej nie bardzo, mam LPI V gen. Wiec tam nic nie wybucha, chyba ze przeplywka poszlaby tak sobie, aczkolwiek wydaje mi sie ze uszkodzona przeplywka powodowalaby wiele innych nieprawidlowsci. |
_________________
 |
|
|
|
 |
waldi-1
Mitsumaniak

Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 25 Paź 2006 Posty: 1577 Skąd: Chechło City
|
|
|
|
 |
maniakowy [Usunięty]
|
Wysłany: 28-05-2007, 17:50
|
|
|
piwkotom: sluchaj ja mam od poczatku takie cos.. u mnie np. to niedomykajace sie wtryski i przez to cisnienia nie trzyma po dluzszym postoju. moze powoli zrobilo Ci sie to samo:P ( Czego oczywiscie nie zycze:) ) |
|
|
|
 |
waldi-1
Mitsumaniak

Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 25 Paź 2006 Posty: 1577 Skąd: Chechło City
|
|
|
|
 |
akbi
I Love SPEEDway

Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy Dołączył: 03 Mar 2006 Posty: 12275 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
 |
piwkotom
moderator mitsumaniak maruda

Auto: Touareg V8 :)
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 03 Sie 2005 Posty: 1620 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 28-05-2007, 18:18
|
|
|
qrcze... probujecie mnie nastraszyc czy jak??
to moze z innej beczki.. czy po podlaczeniu go do komputera bedzie mozliwe postawienie ostatecznej diagnozy? nie chce naprawiac go, ze tak powiem w ciemno, bo nie mam w tej chwili na to kasy
maniakowy, rozumiem ze tu bym dostal ostro po kieszeni?
waldi-1, przy niesprawnym silniczku krokowym dzialoby sie to rowniez przy rozgrzanym silniku?
akbi, gdyby to byla wina iskry to po wymianie swieczek powinno sie choc troche poprawic? Nic sie kompletnie nie zmienilo
I nie probuje podwazac Waszych diagnoz gdyz nie mam wystarczajacej wiedzy, staram sie jedynie upewnic bo mam watpliwosci i... brak wiedzy |
_________________
 |
|
|
|
 |
akbi
I Love SPEEDway

Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy Dołączył: 03 Mar 2006 Posty: 12275 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 28-05-2007, 18:35
|
|
|
piwkotom napisał/a: | akbi, gdyby to byla wina iskry to po wymianie swieczek powinno sie choc troche poprawic? Nic sie kompletnie nie zmienilo |
jeśli przed wymianą świeczki miałeś dobre, no to ... zrozumiałe jest to, że nie masz żadnych zmian po ich wymianie |
_________________
   
Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V |
|
|
|
 |
maniakowy [Usunięty]
|
Wysłany: 28-05-2007, 19:34
|
|
|
piwkotom: powiem Ci tak: obiawy tego sa takie: przede wszystkim po zgaszeniu auta jak otworzysz maske leciutko przy silniku moze ciagnac gazem. z takich normalnych obiawow to jest to ze jak go gasisz i odpalasz od razu ( powiedzmy w ciagu 5minut) to odpala normalnie.. jak go chcesz odpalic po parunastu minutach to juz ma problemy.. a jak stoi np. 3 dni bez odpalania to wtedy ladnie odpala:) troche to zakrecilem ale mam nadzieje ze Ci to jakos tam przedstawilem.
jesli chodzi o wtryski to mozna je przeczyscic. ( u mnie lekki problem bo niestety wtryski mam oddolu silnika zamontowane i sporo z tym roboty by bylo ). jesli juz jest taki zabrudzony ze czyszczenie nic nie da to zostaje nowy kupic ( ceny tragiczne )
ogolnie to kochaj bedzie wiedzial na ten temat sporo.. wiec mozesz sie podpytac jeszcze go;) |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 28-05-2007, 20:50
|
|
|
Stawiam na czujnik temp. silnika.
Podłączenie zimnego silnika pod MUT'a da ostateczną diagnozę....
Silniczek krokowy nic nie ma do dławienia się przy wciśniętym gazie, przepływka ma, ale to sprawdzisz MUTem (daję na tę opcję max 1% szansy ) |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 28-05-2007, 21:31
|
|
|
Dlatego też o tym czujniku pisałem już na początku. To charakterystyczny przypadek i na 90% to czujnik tym bardziej że najprościej go sprawdzić. Po co sobie szukać kwadratowych jaj juz na samym początku. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
|