Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
28-05-2007, 17:10
[EA5A/W 2.5] Problem z praca zimnego silnika
Autor Wiadomość
piwkotom 
moderator mitsumaniak
maruda


Auto: Touareg V8 :)
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 03 Sie 2005
Posty: 1620
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 28-05-2007, 07:11   [EA5A/W 2.5] Problem z praca zimnego silnika

Witam,
zrobilo mi sie ostatnio cos takiego:
po dluzszym postoju, na przyklad rano silnik musi kilka razy pochechlac zanim odpali, jeszcze 1,5 miesiaca temu palil na dotyk :(
Ponadto dzieje sie taka rzecz, ze dopoki jest zimny po dodaniu gazu zamiast zwiekszac obroty to je zmniejsza :shock: az do zgasniecia, chyba ze mocniej wcisne gaz to sie podnosi. Dzieje sie tak takze po przelaczeniu na gaz. Trwa to co prawda tylko kilka minut ale mnie to wkurza, bo tak byc nie powinno.
Wymienilem swieczki (juz byl czas na nie bo zrobilem na nich 50kkm a nie wiem kiedy wczesniej byly wymieniane, i myslalem ze to moze byc przyczyna - blad), brak efektu :(

Oprocz tego, po wymianie oleju w automatycznej skrzyni na zimnej skrzyni dzieje sie cos takiego, ze po wlaczeniu biegu obroty spadaja praktycznie do 100 obr/min. Po sekundzie sie podnosza i stoja na swoich 600 obr/min. Dzieje sie to tylko przy pierwszym wrzuceniu biegu, niezaleznie czy to R czy D. Czasem musze wyrzucic na luz zeby nie zgasl :(
Wie ktos czym to moze byc spowodowane? Poziom oleju w skrzyni byl sprawdzany i jest prawidlowy.

Z gory dzieki za pomoc.
_________________
Ostatnio zmieniony przez robertdg 12-12-2009, 16:19, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 28-05-2007, 08:59   

Co do zdychania silnika na zimno przy dodaniu gazu - identyczny objaw w megance u kumpla oznaczał uwalony czujnik temperatury w silniku zatem tu pewnie to samo będzie. Co do automatu to przy wrzuceniu biegu na zimnej skrzyni jasna sprawa że spadną obroty ale silnik je zaraz podniesie i to normalny objaw - powiedz tylko JAK ty jesteś w stanie określić i po czym że spadają do 100obr??? :twisted:
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
piwkotom 
moderator mitsumaniak
maruda


Auto: Touareg V8 :)
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 03 Sie 2005
Posty: 1620
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 28-05-2007, 09:20   

saphire napisał/a:
Co do zdychania silnika na zimno przy dodaniu gazu - identyczny objaw w megance u kumpla oznaczał uwalony czujnik temperatury w silniku zatem tu pewnie to samo będzie.

Czy to moze byc rowniez przyczyna dlugiego odpalania? Rozumiem ze mozna to sprawdzic bez kupowania czujnika "w ciemno"?

saphire napisał/a:
Co do automatu to przy wrzuceniu biegu na zimnej skrzyni jasna sprawa że spadną obroty ale silnik je zaraz podniesie i to normalny objaw - powiedz tylko JAK ty jesteś w stanie określić i po czym że spadają do 100obr??? :twisted:

Wiadomo ze spadaja ale nie tak drastycznie, czasem do zgasniecia silnika. Poza tym przed wymiana oleju tego nie bylo. Od wymiany oleju zrobilem okolo 10kkm.
Co do tych 100 obr/min to wiesz... mam dobre oko i szybko licze ;) :P
_________________
 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 28-05-2007, 11:07   

Czujnik temperatury silnika można omomierzem sprawdzić bo to chyba termistor jest. Wymontować, wsadzić do garnka, obsypać lodem z lodówki, podłączyć omomierz, wsadzić termometr z zakresem -10...+110 garnek na kuchnię i delikatnie grzać, notować wskazania omomierza i termometru co równe odstępy czasu np. co 5 minut grzania - zrobisz wykres oporu funkcji temperatury i będziesz widział jak się zachowuje i czy poprawnie. :p :wink:

[ Dodano: 28-05-2007, 11:50 ]
Wg manuala do Carismy ten termistor przy 20°C ma mieć 2.1-2.7 kΩ a przy 80°C ma mieć 0.26 - 0.36 kΩ ale nie wiem jaki opór ma mieć ten sensor w Galu - pewnie też taki - sprawdź w galowym manualu. Carismowy manual w rozdziale FUEL str. 13A-18 opisuje procedurę jak sprawdzić ten sensor ,,onboard'' bez wymontowywania mierząc napięcie na nim. W galowym manualu sprawdź czy też jest na to taka procedura.

[ Dodano: 28-05-2007, 12:11 ]
Dodatkowo jeszcze na stronach 13A-102 w Carismowym manualu jest opis grzania sensora w garnku i pomiaru oporu.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
waldi-1 
Mitsumaniak


Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 25 Paź 2006
Posty: 1577
Skąd: Chechło City
Wysłany: 28-05-2007, 13:49   

z tym czujnikiem temperatury to bym sie niezajmował miałem taki sam problem, jezeli autko jest na gazie to nastąpił jego wybuch co sie czesto zdarza, w skutek czego poszedł przepływomierz i tego bym sie chycił na twoim miejscu. Ja wymieniłem wtryski . pompe paliwa, kondesatory w kompie, czujnik temperatury, świece, kable a poszedł przepływomierz
_________________
MÓJ GALANt
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=48554

http://forum.mitsumaniaki...p=968287#968287
 
 
 
piwkotom 
moderator mitsumaniak
maruda


Auto: Touareg V8 :)
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 03 Sie 2005
Posty: 1620
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 28-05-2007, 14:11   

waldi-1, u mnie raczej nie bardzo, mam LPI V gen. Wiec tam nic nie wybucha, chyba ze przeplywka poszlaby tak sobie, aczkolwiek wydaje mi sie ze uszkodzona przeplywka powodowalaby wiele innych nieprawidlowsci.
_________________
 
 
 
waldi-1 
Mitsumaniak


Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 25 Paź 2006
Posty: 1577
Skąd: Chechło City
Wysłany: 28-05-2007, 14:15   

powiedziałem ci tylko to co ja miałem a za gaz sekwencyjny to fakt niewybucha ale sprawdzić sobie mozesz przepływke
_________________
MÓJ GALANt
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=48554

http://forum.mitsumaniaki...p=968287#968287
 
 
 
maniakowy
[Usunięty]

Wysłany: 28-05-2007, 17:50   

piwkotom: sluchaj ja mam od poczatku takie cos.. u mnie np. to niedomykajace sie wtryski i przez to cisnienia nie trzyma po dluzszym postoju. moze powoli zrobilo Ci sie to samo:P ( Czego oczywiscie nie zycze:) )
 
 
waldi-1 
Mitsumaniak


Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 25 Paź 2006
Posty: 1577
Skąd: Chechło City
Wysłany: 28-05-2007, 17:55   

a co z krokowym? tez moze to chyba być przyczyną
_________________
MÓJ GALANt
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=48554

http://forum.mitsumaniaki...p=968287#968287
 
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 28-05-2007, 17:56   

piwkotom, wymieniłeś świeczki, a wyeliminowałeś drugą podstawową przypadłość - Kable WN
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
piwkotom 
moderator mitsumaniak
maruda


Auto: Touareg V8 :)
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 03 Sie 2005
Posty: 1620
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 28-05-2007, 18:18   

qrcze... probujecie mnie nastraszyc czy jak?? ;)
to moze z innej beczki.. czy po podlaczeniu go do komputera bedzie mozliwe postawienie ostatecznej diagnozy? nie chce naprawiac go, ze tak powiem w ciemno, bo nie mam w tej chwili na to kasy :(
maniakowy, rozumiem ze tu bym dostal ostro po kieszeni?
waldi-1, przy niesprawnym silniczku krokowym dzialoby sie to rowniez przy rozgrzanym silniku?
akbi, gdyby to byla wina iskry to po wymianie swieczek powinno sie choc troche poprawic? Nic sie kompletnie nie zmienilo :(

I nie probuje podwazac Waszych diagnoz gdyz nie mam wystarczajacej wiedzy, staram sie jedynie upewnic bo mam watpliwosci i... brak wiedzy ;)
_________________
 
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 28-05-2007, 18:35   

piwkotom napisał/a:
akbi, gdyby to byla wina iskry to po wymianie swieczek powinno sie choc troche poprawic? Nic sie kompletnie nie zmienilo :(

jeśli przed wymianą świeczki miałeś dobre, no to ... zrozumiałe jest to, że nie masz żadnych zmian po ich wymianie
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
maniakowy
[Usunięty]

Wysłany: 28-05-2007, 19:34   

piwkotom: powiem Ci tak: obiawy tego sa takie: przede wszystkim po zgaszeniu auta jak otworzysz maske leciutko przy silniku moze ciagnac gazem. z takich normalnych obiawow to jest to ze jak go gasisz i odpalasz od razu ( powiedzmy w ciagu 5minut) to odpala normalnie.. jak go chcesz odpalic po parunastu minutach to juz ma problemy.. a jak stoi np. 3 dni bez odpalania to wtedy ladnie odpala:) troche to zakrecilem ale mam nadzieje ze Ci to jakos tam przedstawilem.

jesli chodzi o wtryski to mozna je przeczyscic. ( u mnie lekki problem bo niestety wtryski mam oddolu silnika zamontowane i sporo z tym roboty by bylo ). jesli juz jest taki zabrudzony ze czyszczenie nic nie da to zostaje nowy kupic ( ceny tragiczne :P )

ogolnie to kochaj bedzie wiedzial na ten temat sporo.. wiec mozesz sie podpytac jeszcze go;)
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 28-05-2007, 20:50   

Stawiam na czujnik temp. silnika.

Podłączenie zimnego silnika pod MUT'a da ostateczną diagnozę....

Silniczek krokowy nic nie ma do dławienia się przy wciśniętym gazie, przepływka ma, ale to sprawdzisz MUTem (daję na tę opcję max 1% szansy ;) )
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 28-05-2007, 21:31   

Dlatego też o tym czujniku pisałem już na początku. To charakterystyczny przypadek i na 90% to czujnik tym bardziej że najprościej go sprawdzić. Po co sobie szukać kwadratowych jaj juz na samym początku. :badgrin:
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.