Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A/W 2.5] Biały dym z wydechu
Autor Wiadomość
xvs535 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2020
Posty: 14
Skąd: Poznań
Wysłany: 25-03-2020, 13:44   [EA5A/W 2.5] Biały dym z wydechu

Witam,

mam problem z Galantem. Z rury wydechowej wydobywa się sporo białego dymu, raczej nie jest to spalany olej- jest on bezwonny i szybko się ulatnia. Mam obawy, że może to być uszczelka pod głowicą. Macie pomysł czy może to być coś innego, wolałbym wszystko sprawdzić zanim pójdę w drogość? Ewentualnie jak zdiagnozować która głowica może mieć przeciek?

Czy zastosowanie jakiegoś środka do uszczelniania chłodnic może pomóc?

Pozdrawiam.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10721
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 25-03-2020, 14:22   

Galant tak ma ze jak katalizator działa to jest biały dym. Poszukaj na forum.

Płynu ubywa?
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
xvs535 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2020
Posty: 14
Skąd: Poznań
Wysłany: 25-03-2020, 15:16   

Co masz na myśli przez działanie katalizatora? To nie powinno się dziać w trakcie jazdy?

Dymu/pary jest sporo i wydobywa się tak przy zimnym jak i ciepłym silniku.
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11174
Skąd: Radomsko
Wysłany: 25-03-2020, 15:48   

xvs535, jedź do jakiegoś warsztatu, i niech sprawdzą czy są spaliny w płynie chłodniczym.
_________________

 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 25-03-2020, 18:51   

są nawet specjalne testery podłączane do układu chłodzenia - jak wykryją spaliny, to się zabarwiają
jak masz naprawdę chmurę dymu przy dodatnich temperaturach, to może być UPG - aczkolwiek w tym silniku trzeba się naprawdę starać być coś takiego się stało :)
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 25-03-2020, 18:59   

Na allegro jest w pytę testerów, tylko poszukaj z odpowiednim korkiem :wink: .
Tutaj masz przykładowy.
https://allegro.pl/oferta/tester-szczelnosci-uszczelki-glowicy-co2-tanio-6570955362?bi_s=ads&bi_m=listing%3Adesktop%3Aquery&bi_c=Y2FtcGFpZ24AMjIwMzk5MzcAMTk0ODEzAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=099aa1dc-5552-4914-b8b0-8ff081788b31
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
-Fenek- 
Forumowicz


Auto: Galant EA5A 6A13 2001r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2018
Posty: 172
Skąd: Opole
Wysłany: 25-03-2020, 22:44   

Tylko się upewnię :)
Jesteś pewien, że to faktycznie dym a nie skraplająca się para wodna? Nawet jak jest kilka stopni to cały czas jest lekko biało na postoju, chyba, że przegonisz auto po autostradzie lub będziesz dłuższą chwilę gazował i układ wydechowy się zagrzeje. Dopiero wtedy wydech jest na tyle gorący, że woda nie skrapla się jeszcze w samym wydechu i u jego ujścia.
_________________
Moje jeździdełko =)
 
 
xvs535 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2020
Posty: 14
Skąd: Poznań
Wysłany: 26-03-2020, 07:41   

Dym to faktycznie mylące pojęcie, bardziej chmura. Po tym że prawie nie ma zapachu i bardzo szybko się ulatnia to zakładam że to płyn chłodniczy. Samochód wcześniej trochę stał na dworze ale już go parę razy przegoniłem i dalej to samo.

Spróbuję tego testera, dzięki :)

Czy płynu ubywa to sprawdzę, przez tą całą akcję z wirusem jestem od auta odcięty :(

Ewentualnie ma ktoś pomysł czy pojawienie się płynu w spalinach może powodować coś innego niż walnięta uszczelka pod głowicą?

Pozdrawiam.
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11174
Skąd: Radomsko
Wysłany: 26-03-2020, 15:54   

Pęknięta głowica.
_________________

 
 
 
savagger995 
Forumowicz
Savagger

Auto: Galant 99', 6a13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Lis 2014
Posty: 204
Skąd: Iłża
Wysłany: 26-03-2020, 20:42   

Jacek ma rację niestety mój stary silnik 2.0 też tak kopcił na biało mocno. Zeswapowanej V6 nie występuje to zjawisko także to możliwy trop

[ Dodano: 26-03-2020, 20:46 ]
Owy tester nie działał na moim galancie bo cofało płyn chłodniczy z powrotem do niego
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21948
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 26-03-2020, 21:21   

Nie wierzę, że pękła głowica w tym silniku.
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 26-03-2020, 23:07   

xvs535 napisał/a:
jest on bezwonny i szybko się ulatnia


Spalany glikol ma słodkawy zapach i biały dym sie dłuższą chwile utrzymuje , nie zanika jak para wodna.
Jeśli spala płyn to na świecach będzie silny osad na stopie izolatora, elektrodzie zewnętrznej i jej okolicach.
Konsystencja osadu może być luźna lub żużlopodobna. Sprawdż dokładnie tą usterkę , lub nagraj film z okolicy rury wydechowej i zaprezentuj .
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 26-03-2020, 23:18   

Właśnie miałem napisać, że spalany płyn ma wyraźny zapach, para wodna - nie.
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11174
Skąd: Radomsko
Wysłany: 27-03-2020, 16:11   

Hugo napisał/a:
Nie wierzę, że pękła głowica w tym silniku.

Też nie słyszałem o takim przypadku, ale kolega pytał o inne niż uszczelka przyczyny, to napisałem. Po za tym nie wiadomo jak silnik był traktowany. Nie twierdzę że obecny właściciel katował to auto, ale może poprzedni dawał mocno w palnik. Auto można tanio kupić, więc klientela poszerzyła się znacznie.
_________________

 
 
 
Maciejos 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant SE 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 412
Skąd: Poznań
Wysłany: 30-03-2020, 12:12   

Podłącze się.

Przez 2 lata nic się nie działo z Galem a tu:

Rano w Poznaniu było minus 4 stopnie. Jadę do pracy i po ok. 5 minutach zacząłem się dziwić, że w aucie cały czas jest zimno. Normalnie po 2 minutach już było gorąco.

Zatrzymałem się na światłach i widzę, że z rury wydobywa się masa, ale to dosłownie masa białego dymu (nie widziałem aut za mną).

W tym samym czasie poczułem słodki zapach płynu chłodniczego w kabinie

(EDIT) - później się okazało - że ten dym, para leciały RACZEJ z okolic silnika (po przyjeździe, jak otworzyłem maskę było sporo tego dymu).

Na szczęście do pracy mam bardzo blisko - 2 minuty po tej akcji, byłem już na miejscu.

Po dojechaniu widziałem jak kapie pod spodem płyn chłodniczy.

Temperatura silnika idealna (kreska po środku), obroty idealne (ok. 700), ale wydaję mi się , że delikatnie drży kierownica, ale mogło być to złudzenie.

Odkręciłem nakrętkę od oleju i nie zaobserwowałem żadnych niepokojących obrazków (nie było "masełka" itp.)

Kupiłem 2 litry płynu chłodniczego i zaraz po pracy jadę do mechanika (7 minut drogi)

Jakieś pomysły?

Chłodnice wymieniałem 2 lata temu, a termostat 3 lata temu.

Może to być uszczelka pod głowicą, czy raczej jakiś wężyk od chłodnicy albo sama chłodnica?

Wiem, że to "wróżenie z fusów", ale bardzo się denerwuję...widziałem ten wyciek płynu spod auta, ale ta ilość białego płynu mnie niepokoi.
_________________
Przygoda z Mitsu nadal trwa ;-)

Mitsubishi Galant SE 2.5 V6 - 2015 - do teraz (first love...and the last...)
RIP - Nissan Primera P11 2.0 - od 2015 do 2015 (zostały żyletki)
RIP - Lancer CB4A - od 2014 do 2014 (zderzenie z dzikiem)
Colt GTi CA5A - od 2010 do 2013 ...ehhh..."No Gti No Fun" jak to mawiał Rafamalk...
Colt CA4A - od 2007 do 2010 - moje pierwsze auto...płakałem, gdy odjeżdżał w siną dal...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.