Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Super Łoś - kolejny Szwed VOLVO S80 T6 AWD
Autor Wiadomość
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 27-03-2020, 20:42   

Fotek nie widać :?:
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 27-03-2020, 21:19   

Ja widzę.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 28-03-2020, 19:33   

szuwar napisał/a:
Dzisiaj zakupiłem 12L oleju do skrzynie, w poniedziałek/wtorek, zobaczymy jak dojdzie - wymiana dynamiczna,
Jaki olej/jaka specyfikacja?
Kto Ci dynamiczna wymiane zrobi - tam jest patent na srubie przelewowej a chlodnica ma zlacza na ktore trzeba miec specjalne przejsciowki?
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2352
Skąd: Lubin
Wysłany: 28-03-2020, 20:25   

Warsztaty maja przejściówki. Tyle że 12l to lekko ponad połowa potrzebnej ilości a po drugie po 1000 km będzie i tak olej do wymiany :) No chyba że przypilnujesz że będą się koła kręciły :)
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
szuwar 
Mitsumaniak


Auto: Wiking
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2655
Skąd: Koszalin
Wysłany: 28-03-2020, 20:28   

RAVENOL ATF T-IV FLUID 4L AISIN zamiennik oryginału Volvo że specyfikacji mojej skrzyni.
Wymieniam w warsztacie który ma sprzęt, kolega w V70 robił i poleca.
_________________
VOLVO S80 T6 AWD
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 28-03-2020, 22:57   

sampler napisał/a:
Warsztaty maja przejściówki.

Uwierz mi, ćieżko było taki znależć
szuwar napisał/a:
RAVENOL ATF T-IV FLUID 4L AISIN zamiennik oryginału Volvo że specyfikacji mojej skrzyni.
Wymieniam w warsztacie który ma sprzęt, kolega w V70 robił i poleca.

Pytam z ciekawości, bo wbrew pozorom nie łatwo taki warsztat znależć, poradnik podaje jedynie opcje statyczna, ale dynamiczna można zrobić wbrew pozorom bez wyszukanego sprzetu.
Polecam odrazu zajrzeć do skrzyni kątowej (75w90 gl-5 - o ile dobrze pamietam) - tylko do odessania, tak jak i w tylnym moście (GL-5 SAE80W jakoś tak to szło - w tylnym moście sto razy prosciej odessac)
Na bogato to jeszcze Haldexa z filtremm, jednak zanim zaczniesz zastanawiac sie czy grzebac to sprawdź sobie procedure dla napedów bo trzeba odessac, zalac i odessac/uzupelnic (tu zależy) odpowiednio.
Co do oleju to w podobnej cenie masz MITASU
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
szuwar 
Mitsumaniak


Auto: Wiking
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2655
Skąd: Koszalin
Wysłany: 28-03-2020, 23:37   

Dzięki za rady, 4 mc temu wymieniłem w Haldex, kątowej i dyfrze... Na oryginały Volvo, i uszczelniacze walu i haldex bo były wilgotne, uszczelniacze też oryginały z ASO. Robiłem w zaprzyjaźnionym warsztacie, przy mechanicznych rzeczach nie mam miejsca aby grzebać.
_________________
VOLVO S80 T6 AWD
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2352
Skąd: Lubin
Wysłany: 29-03-2020, 13:07   

robertdg napisał/a:

Uwierz mi, ćieżko było taki znależć
poradnik podaje jedynie opcje statyczna,


Na cytrynce podają warsztaty które są w stanie to zrobić.
Co do wymiany dynamicznej to szczerze nie ma sensu. Po 1000 km zmiennik się wypłuka i olej znów do wymiany. 12l oleju starczyłoby na 4 wymiany statyczne co daje już dobrą poprawę stanu oleju.
Poniżej jak wyglądał olej po wymianach statycznych co 1000 km

_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 29-03-2020, 14:21   

Może coś wam sie przyda.


 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 29-03-2020, 14:47   

sampler napisał/a:
Co do wymiany dynamicznej to szczerze nie ma sensu. Po 1000 km zmiennik się wypłuka i olej znów do wymiany.
Jak wspomniałeś wyzej, chyba ze koła sie kreca, jezeli robisz na podnosniku - to jest plus

deejay napisał/a:
Może coś wam sie przyda.

[url=https://images89.fotosik.pl/339/92d9c9716c9ca01e.jpg]Obrazek[/URL]
[url=https://images89.fotosik.pl/339/9c0b1168b8bf9361.jpg]Obrazek[/URL]


Instrukcja podobna jak ta wg specyfikacji OEM, z tym że oni nie pisza nic o złaczu wymiennika ciepła, właśnie ta wskazana rurka wyplywa olej ze skrzyni.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2352
Skąd: Lubin
Wysłany: 29-03-2020, 20:01   

robertdg napisał/a:
sampler napisał/a:
Co do wymiany dynamicznej to szczerze nie ma sensu. Po 1000 km zmiennik się wypłuka i olej znów do wymiany.
Jak wspomniałeś wyzej, chyba ze koła sie kreca, jezeli robisz na podnosniku - to jest plus


Większość warsztatów tak tego nie robi. Klient idzie na kawkę i nawet nie widzi co się dzieje. A nawet jak zrobią to ile się wypłuka ten zmiennik. Dlatego ja jestem zwolennikiem kilkukrotnej wymiany statycznej.
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
szuwar 
Mitsumaniak


Auto: Wiking
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2655
Skąd: Koszalin
Wysłany: 30-03-2020, 13:02   

I masz takie prawo 😁 przynajmniej półki co....
Co do wymiany i pisaniu że to nie ma sensu bo za 1k ponownie jest ciemny to moim zdaniem nie masz, bo nie tylko kolor się zmienia, ale i właściwości, i chyba lepiej mieć nowy olej niż np 10 letni....

Co do warsztatu, gdzie będę zmieniał, to kolega widział sama wymianę i jak dopiero przy trzeciej części/ olej nabrał odpowiedniego koloru a plik płukanie/ pozwoliło na usuniecie starego w większym stopniu niż statyczna wymiana.....
_________________
VOLVO S80 T6 AWD
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2352
Skąd: Lubin
Wysłany: 30-03-2020, 13:30   

szuwar napisał/a:
I masz takie prawo 😁 przynajmniej półki co....
Co do wymiany i pisaniu że to nie ma sensu bo za 1k ponownie jest ciemny to moim zdaniem nie masz, bo nie tylko kolor się zmienia, ale i właściwości, i chyba lepiej mieć nowy olej niż np 10 letni....

Co do warsztatu, gdzie będę zmieniał, to kolega widział sama wymianę i jak dopiero przy trzeciej części/ olej nabrał odpowiedniego koloru a plik płukanie/ pozwoliło na usuniecie starego w większym stopniu niż statyczna wymiana.....


Ale ja mówie o 8 wymianach statycznych po 3 l. Wymieniasz wtedy 99% oleju i do tego dajesz układowi szanse na DOKŁADNE przepłukanie wszystkich pracujących elementów.
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24296
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 30-03-2020, 21:47   

sampler napisał/a:
8 wymianach statycznych po 3 l. Wymieniasz wtedy 99%
to raczej tak nie działa jak proste dodawanie procentów - jak wymienisz 3 litry z np. 10 to masz proporcje 30% nowy, 70% stary, następne 3 litry to proporcjonalnie pójdzie ok. 2 na pozostałe 7 i ok. 1 na nowe 3 - więc 28% ze starego, zostaje nam 42% starego...
hmm a może... :) - ktoś policzy?
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2352
Skąd: Lubin
Wysłany: 31-03-2020, 08:41   

To teraz przelicz dla Aisina. Tam jest 7,5 litra w całym układzie. W misce jest 3 l (40% całości). Po 4 wymianie masz 3,84% "starego" oleju.
Ale trzeba wziąć pod uwagę że cały czas układ się czyści więc olej pochłania nowy syf.
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.