Super Łoś - kolejny Szwed VOLVO S80 T6 AWD |
Autor |
Wiadomość |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 27-03-2020, 20:42
|
|
|
Fotek nie widać |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 27-03-2020, 21:19
|
|
|
Ja widzę. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 28-03-2020, 19:33
|
|
|
szuwar napisał/a: | Dzisiaj zakupiłem 12L oleju do skrzynie, w poniedziałek/wtorek, zobaczymy jak dojdzie - wymiana dynamiczna, | Jaki olej/jaka specyfikacja?
Kto Ci dynamiczna wymiane zrobi - tam jest patent na srubie przelewowej a chlodnica ma zlacza na ktore trzeba miec specjalne przejsciowki? |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2352 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 28-03-2020, 20:25
|
|
|
Warsztaty maja przejściówki. Tyle że 12l to lekko ponad połowa potrzebnej ilości a po drugie po 1000 km będzie i tak olej do wymiany No chyba że przypilnujesz że będą się koła kręciły |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
szuwar
Mitsumaniak

Auto: Wiking
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 2655 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 28-03-2020, 20:28
|
|
|
RAVENOL ATF T-IV FLUID 4L AISIN zamiennik oryginału Volvo że specyfikacji mojej skrzyni.
Wymieniam w warsztacie który ma sprzęt, kolega w V70 robił i poleca. |
_________________ VOLVO S80 T6 AWD |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 28-03-2020, 22:57
|
|
|
sampler napisał/a: | Warsztaty maja przejściówki. |
Uwierz mi, ćieżko było taki znależć
szuwar napisał/a: | RAVENOL ATF T-IV FLUID 4L AISIN zamiennik oryginału Volvo że specyfikacji mojej skrzyni.
Wymieniam w warsztacie który ma sprzęt, kolega w V70 robił i poleca. |
Pytam z ciekawości, bo wbrew pozorom nie łatwo taki warsztat znależć, poradnik podaje jedynie opcje statyczna, ale dynamiczna można zrobić wbrew pozorom bez wyszukanego sprzetu.
Polecam odrazu zajrzeć do skrzyni kątowej (75w90 gl-5 - o ile dobrze pamietam) - tylko do odessania, tak jak i w tylnym moście (GL-5 SAE80W jakoś tak to szło - w tylnym moście sto razy prosciej odessac)
Na bogato to jeszcze Haldexa z filtremm, jednak zanim zaczniesz zastanawiac sie czy grzebac to sprawdź sobie procedure dla napedów bo trzeba odessac, zalac i odessac/uzupelnic (tu zależy) odpowiednio.
Co do oleju to w podobnej cenie masz MITASU |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
szuwar
Mitsumaniak

Auto: Wiking
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 2655 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 28-03-2020, 23:37
|
|
|
Dzięki za rady, 4 mc temu wymieniłem w Haldex, kątowej i dyfrze... Na oryginały Volvo, i uszczelniacze walu i haldex bo były wilgotne, uszczelniacze też oryginały z ASO. Robiłem w zaprzyjaźnionym warsztacie, przy mechanicznych rzeczach nie mam miejsca aby grzebać. |
_________________ VOLVO S80 T6 AWD |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2352 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 29-03-2020, 13:07
|
|
|
robertdg napisał/a: |
Uwierz mi, ćieżko było taki znależć
poradnik podaje jedynie opcje statyczna, |
Na cytrynce podają warsztaty które są w stanie to zrobić.
Co do wymiany dynamicznej to szczerze nie ma sensu. Po 1000 km zmiennik się wypłuka i olej znów do wymiany. 12l oleju starczyłoby na 4 wymiany statyczne co daje już dobrą poprawę stanu oleju.
Poniżej jak wyglądał olej po wymianach statycznych co 1000 km
 |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 29-03-2020, 14:21
|
|
|
Może coś wam sie przyda.
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 29-03-2020, 14:47
|
|
|
sampler napisał/a: | Co do wymiany dynamicznej to szczerze nie ma sensu. Po 1000 km zmiennik się wypłuka i olej znów do wymiany. | Jak wspomniałeś wyzej, chyba ze koła sie kreca, jezeli robisz na podnosniku - to jest plus
Instrukcja podobna jak ta wg specyfikacji OEM, z tym że oni nie pisza nic o złaczu wymiennika ciepła, właśnie ta wskazana rurka wyplywa olej ze skrzyni. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2352 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 29-03-2020, 20:01
|
|
|
robertdg napisał/a: | sampler napisał/a: | Co do wymiany dynamicznej to szczerze nie ma sensu. Po 1000 km zmiennik się wypłuka i olej znów do wymiany. | Jak wspomniałeś wyzej, chyba ze koła sie kreca, jezeli robisz na podnosniku - to jest plus |
Większość warsztatów tak tego nie robi. Klient idzie na kawkę i nawet nie widzi co się dzieje. A nawet jak zrobią to ile się wypłuka ten zmiennik. Dlatego ja jestem zwolennikiem kilkukrotnej wymiany statycznej. |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
szuwar
Mitsumaniak

Auto: Wiking
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 2655 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 30-03-2020, 13:02
|
|
|
I masz takie prawo 😁 przynajmniej półki co....
Co do wymiany i pisaniu że to nie ma sensu bo za 1k ponownie jest ciemny to moim zdaniem nie masz, bo nie tylko kolor się zmienia, ale i właściwości, i chyba lepiej mieć nowy olej niż np 10 letni....
Co do warsztatu, gdzie będę zmieniał, to kolega widział sama wymianę i jak dopiero przy trzeciej części/ olej nabrał odpowiedniego koloru a plik płukanie/ pozwoliło na usuniecie starego w większym stopniu niż statyczna wymiana..... |
_________________ VOLVO S80 T6 AWD |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2352 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 30-03-2020, 13:30
|
|
|
szuwar napisał/a: | I masz takie prawo 😁 przynajmniej półki co....
Co do wymiany i pisaniu że to nie ma sensu bo za 1k ponownie jest ciemny to moim zdaniem nie masz, bo nie tylko kolor się zmienia, ale i właściwości, i chyba lepiej mieć nowy olej niż np 10 letni....
Co do warsztatu, gdzie będę zmieniał, to kolega widział sama wymianę i jak dopiero przy trzeciej części/ olej nabrał odpowiedniego koloru a plik płukanie/ pozwoliło na usuniecie starego w większym stopniu niż statyczna wymiana..... |
Ale ja mówie o 8 wymianach statycznych po 3 l. Wymieniasz wtedy 99% oleju i do tego dajesz układowi szanse na DOKŁADNE przepłukanie wszystkich pracujących elementów. |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24296 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 30-03-2020, 21:47
|
|
|
sampler napisał/a: | 8 wymianach statycznych po 3 l. Wymieniasz wtedy 99% | to raczej tak nie działa jak proste dodawanie procentów - jak wymienisz 3 litry z np. 10 to masz proporcje 30% nowy, 70% stary, następne 3 litry to proporcjonalnie pójdzie ok. 2 na pozostałe 7 i ok. 1 na nowe 3 - więc 28% ze starego, zostaje nam 42% starego...
hmm a może... - ktoś policzy? |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2352 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 31-03-2020, 08:41
|
|
|
To teraz przelicz dla Aisina. Tam jest 7,5 litra w całym układzie. W misce jest 3 l (40% całości). Po 4 wymianie masz 3,84% "starego" oleju.
Ale trzeba wziąć pod uwagę że cały czas układ się czyści więc olej pochłania nowy syf. |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
|