Outlander 2.0 DID-dziwne zachowanie silnika po |
Autor |
Wiadomość |
luk94
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DID 2007r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2011 Posty: 46 Skąd: RSR
|
Wysłany: 03-04-2020, 23:30 Outlander 2.0 DID-dziwne zachowanie silnika po
|
|
|
I tak jak na filmie. Ogrzewanie wyłączone jest, ogrzewanie załączone obroty spadają i znowu się podnoszą.
Efekt jest taki, że przy jeździe auto dławi się. W momencie jak silnik zagrzeje się - zjawisko jakby znika.
Macie jakies pomysły?
FILM NA YT
I teraz wymieniłem:
EGR
Czujnik doładowania
Czujnik temp paliwa
Wymienione oringi na pompowtryskach
Sprzęgiełko alternatora.
Wyczyszczona przepustnica
filtr paliwa ok |
|
|
|
 |
kajos
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 09 Mar 2017 Posty: 1090 Skąd: Chodziez
|
Wysłany: 04-04-2020, 07:57
|
|
|
ale to ty tak przygazowywujesz czy on tak sam ? |
_________________ Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac |
|
|
|
 |
luk94
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DID 2007r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2011 Posty: 46 Skąd: RSR
|
Wysłany: 04-04-2020, 15:01
|
|
|
To ja gazuje tylko zobaczcie jak obroty spadają. |
|
|
|
 |
m4rud3r
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.4 Mivec 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 31 Sty 2009 Posty: 444 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 04-04-2020, 16:50
|
|
|
A przypadkiem nie ma dogrzewania ? Bo mi się kojarzy, że jak miałem w dieslu to dopóki nie osiągnął temp. to obroty też były wyższe gdy było włączone ogrzewanie. |
|
|
|
 |
luk94
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DID 2007r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2011 Posty: 46 Skąd: RSR
|
Wysłany: 04-04-2020, 22:09
|
|
|
Nie nie ma drzewania tylko tutaj chodzi o to co dzieje się jak obroty spadają przy załączonym i wyłączonym ogrzewaniu. Zaczynają z 1100obr dasz gazu slinik wchodzi na obroty, zdejmujesz nogę z gazu i obroty spadają na 900 *(wtedy silnik sie zamula) i znowu wracają na 1100. Taki dziwny zamół silnika. |
|
|
|
 |
m4rud3r
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.4 Mivec 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 31 Sty 2009 Posty: 444 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 05-04-2020, 07:44
|
|
|
No mi się wydaje, że u mnie było tak samo jak był zimny. Aż sprawdzę jutro w benzyniaku czy jest tak samo
Sam napisałeś: "W momencie jak silnik zagrzeje się - zjawisko jakby znika." czyli przy osiągnięciu temp. roboczej obroty schodzą do ~800 i tak zostają, bo zostaje odłączone obciążenie odpowiedzialne za dogrzanie - ale mogę się mylić. Takie coś mi tylko świta po głowie z miśkiem w dieslu Miałem tylko jedną zimę, więc za wiele nie testowałem go w niższych temp. |
|
|
|
 |
kajos
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 09 Mar 2017 Posty: 1090 Skąd: Chodziez
|
Wysłany: 05-04-2020, 09:45
|
|
|
jest tak jak piszesz
podwyzszenie obrotow na zimnym silniku przy wlaczonym wentylatorze jest sterowane ECU silnika |
_________________ Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac |
|
|
|
 |
potentator
Forumowicz
Auto: Mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2018 Posty: 249 Skąd: zw
|
Wysłany: 05-04-2020, 10:16
|
|
|
Outlander ma dwie grzałki w wodzie, silnik podnosi obroty bo zapotrzebowanie na prąd jest większe i żeby alternator uciagnal to wszystko. Dasz na off to silnik będzie tylko na ssaniu i zwiększonej dawce paliwa bez obrotów w okolicy 1100... |
|
|
|
 |
luk94
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DID 2007r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2011 Posty: 46 Skąd: RSR
|
Wysłany: 05-04-2020, 20:08
|
|
|
Ok wszystko się zgadza, obroty większe, tylko jak zrobisz przegaz to obroty pójdą z poziomu 1100 do góry, zdejmiesz nogę z gazu to nie wrócą na 1100 tylko na 900, a dopiero potem na 1100... wtedy auto się zamula- nie powinno się tak moim zdaniem zamulać. |
|
|
|
 |
kajos
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 09 Mar 2017 Posty: 1090 Skąd: Chodziez
|
Wysłany: 05-04-2020, 20:46
|
|
|
pompe w zbiorniku sprawdz
moze walnieta i nie ma tyle cisnienia |
_________________ Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac |
|
|
|
 |
luk94
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DID 2007r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2011 Posty: 46 Skąd: RSR
|
Wysłany: 05-04-2020, 21:39
|
|
|
zastanawia mnie fakt chłodnicy EGR, czy ona może mieć tutaj jakiś wpływ na to zachowanie. |
|
|
|
 |
kajos
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 09 Mar 2017 Posty: 1090 Skąd: Chodziez
|
Wysłany: 05-04-2020, 22:05
|
|
|
nie ma wplywu
zreszta mozesz sprawdzic odlaczajac gruszke,zaslepiajac wezyk i recznie otwierac przepystnice |
_________________ Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac |
|
|
|
 |
luk94
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DID 2007r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2011 Posty: 46 Skąd: RSR
|
Wysłany: 26-01-2021, 23:34
|
|
|
Po roku walki z tematem chyba się poddam... Zmieniłem wentylator nagrzewnicy czujnik doładowania, temp paliwa egr, przepustnice, końcówki pompowtryskiwaczy. Łożysko altka. Pompę vacum. Myślałem że może wentylator nagrzewnicy tak obciąża Albo że pompa nie zasysa paliwa odpowiednio. I dalej na zimnym silniku to auto nie chce jechać żwawi. |
|
|
|
 |
gifek
Forumowicz
Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sie 2017 Posty: 74 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-07-2021, 14:38
|
|
|
film już nie jest dostępny więc odnoszę się tylko do wypowiedzi.
Tak jak już padło to stwierdzenie powyżej - za podniesione obroty odpowiadają grzałki w nagrzewnicy po 2k W każda. Alternator dla zaspokojenia zapotrzebowania na wysoki pobór musi mieć większe obroty.
Do listy rzeczy które już wymieniłeś (a widzę, że strzelałeś na oślep) sprawdził bym sitko w baku. |
|
|
|
 |
|