Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Outlander 2.0 DID-dziwne zachowanie silnika po
Autor Wiadomość
luk94 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 DID 2007r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 46
Skąd: RSR
Wysłany: 03-04-2020, 23:30   Outlander 2.0 DID-dziwne zachowanie silnika po

I tak jak na filmie. Ogrzewanie wyłączone jest, ogrzewanie załączone obroty spadają i znowu się podnoszą.
Efekt jest taki, że przy jeździe auto dławi się. W momencie jak silnik zagrzeje się - zjawisko jakby znika.

Macie jakies pomysły?


FILM NA YT

I teraz wymieniłem:
EGR
Czujnik doładowania
Czujnik temp paliwa
Wymienione oringi na pompowtryskach
Sprzęgiełko alternatora.
Wyczyszczona przepustnica
filtr paliwa ok
 
 
kajos 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 1090
Skąd: Chodziez
Wysłany: 04-04-2020, 07:57   

ale to ty tak przygazowywujesz czy on tak sam ?
_________________
Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac :)
 
 
luk94 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 DID 2007r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 46
Skąd: RSR
Wysłany: 04-04-2020, 15:01   

To ja gazuje tylko zobaczcie jak obroty spadają.
 
 
m4rud3r 
Forumowicz


Auto: Outlander II 2.4 Mivec 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 31 Sty 2009
Posty: 444
Skąd: Suwałki
Wysłany: 04-04-2020, 16:50   

A przypadkiem nie ma dogrzewania ? Bo mi się kojarzy, że jak miałem w dieslu to dopóki nie osiągnął temp. to obroty też były wyższe gdy było włączone ogrzewanie.
 
 
luk94 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 DID 2007r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 46
Skąd: RSR
Wysłany: 04-04-2020, 22:09   

Nie nie ma drzewania tylko tutaj chodzi o to co dzieje się jak obroty spadają przy załączonym i wyłączonym ogrzewaniu. Zaczynają z 1100obr dasz gazu slinik wchodzi na obroty, zdejmujesz nogę z gazu i obroty spadają na 900 *(wtedy silnik sie zamula) i znowu wracają na 1100. Taki dziwny zamół silnika.
 
 
m4rud3r 
Forumowicz


Auto: Outlander II 2.4 Mivec 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 31 Sty 2009
Posty: 444
Skąd: Suwałki
Wysłany: 05-04-2020, 07:44   

No mi się wydaje, że u mnie było tak samo jak był zimny. Aż sprawdzę jutro w benzyniaku czy jest tak samo :)

Sam napisałeś: "W momencie jak silnik zagrzeje się - zjawisko jakby znika." czyli przy osiągnięciu temp. roboczej obroty schodzą do ~800 i tak zostają, bo zostaje odłączone obciążenie odpowiedzialne za dogrzanie - ale mogę się mylić. Takie coś mi tylko świta po głowie z miśkiem w dieslu :) Miałem tylko jedną zimę, więc za wiele nie testowałem go w niższych temp. ;-)
 
 
kajos 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 1090
Skąd: Chodziez
Wysłany: 05-04-2020, 09:45   

jest tak jak piszesz

podwyzszenie obrotow na zimnym silniku przy wlaczonym wentylatorze jest sterowane ECU silnika
_________________
Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac :)
 
 
potentator 
Forumowicz

Auto: Mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2018
Posty: 249
Skąd: zw
Wysłany: 05-04-2020, 10:16   

Outlander ma dwie grzałki w wodzie, silnik podnosi obroty bo zapotrzebowanie na prąd jest większe i żeby alternator uciagnal to wszystko. Dasz na off to silnik będzie tylko na ssaniu i zwiększonej dawce paliwa bez obrotów w okolicy 1100...
 
 
luk94 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 DID 2007r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 46
Skąd: RSR
Wysłany: 05-04-2020, 20:08   

Ok wszystko się zgadza, obroty większe, tylko jak zrobisz przegaz to obroty pójdą z poziomu 1100 do góry, zdejmiesz nogę z gazu to nie wrócą na 1100 tylko na 900, a dopiero potem na 1100... wtedy auto się zamula- nie powinno się tak moim zdaniem zamulać.
 
 
kajos 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 1090
Skąd: Chodziez
Wysłany: 05-04-2020, 20:46   

pompe w zbiorniku sprawdz
moze walnieta i nie ma tyle cisnienia
_________________
Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac :)
 
 
luk94 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 DID 2007r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 46
Skąd: RSR
Wysłany: 05-04-2020, 21:39   

zastanawia mnie fakt chłodnicy EGR, czy ona może mieć tutaj jakiś wpływ na to zachowanie.
 
 
kajos 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 1090
Skąd: Chodziez
Wysłany: 05-04-2020, 22:05   

nie ma wplywu
zreszta mozesz sprawdzic odlaczajac gruszke,zaslepiajac wezyk i recznie otwierac przepystnice :P
_________________
Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac :)
 
 
luk94 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 DID 2007r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 46
Skąd: RSR
Wysłany: 26-01-2021, 23:34   

Po roku walki z tematem chyba się poddam... Zmieniłem wentylator nagrzewnicy czujnik doładowania, temp paliwa egr, przepustnice, końcówki pompowtryskiwaczy. Łożysko altka. Pompę vacum. Myślałem że może wentylator nagrzewnicy tak obciąża Albo że pompa nie zasysa paliwa odpowiednio. I dalej na zimnym silniku to auto nie chce jechać żwawi.
 
 
gifek 
Forumowicz

Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sie 2017
Posty: 74
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-07-2021, 14:38   

film już nie jest dostępny więc odnoszę się tylko do wypowiedzi.
Tak jak już padło to stwierdzenie powyżej - za podniesione obroty odpowiadają grzałki w nagrzewnicy po 2k W każda. Alternator dla zaspokojenia zapotrzebowania na wysoki pobór musi mieć większe obroty.

Do listy rzeczy które już wymieniłeś (a widzę, że strzelałeś na oślep) sprawdził bym sitko w baku.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.