Silniczek krokowy wolnych obrotów |
Autor |
Wiadomość |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 11-07-2020, 23:32 Silniczek krokowy wolnych obrotów
|
|
|
Kończy mi się czas życia silniczka, czasem się przycina w czasie działania i albo gaśnie na wolnych, albo wolne są z przedziału 1500-2000. Jakieś sugestie gdzie kupić i co zamontować? Na allegro jest obdrapana używka za 500zł, ale ten stan nie wróży długiego działania. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 820 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20975 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 12-07-2020, 09:03
|
|
|
Możesz zaryzykować nieduże PLN-y u Chińczyka na ali lub te same choć nieco droższa na allegro .
Choć co do trwałości i jakości się nie wypowiem . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 13-07-2020, 22:01
|
|
|
Osobiście od Chińczyka z ali kupiłem jedną sztukę. Podziałała może 2 miesiące, aż pewnego dnia silnik zaczął gasnąć na wolnych obrotach. Po wymianie na dogorywający oryginał, samochód ruszył i tak jeździł jeszcze dwa lata.
Nie wiem co było przyczyną takie działania zamiennika z Chin, wydawał się solidnie wykonany, cewki miał sprawne, nawet miał pewne ulepszenie polegające na tym że te "kanaliki" w których "blokuje się" trzpień to było 6 sztuk, podczas gdy w oryginalnym Mitshusbishi są tylko 3 albo 4.
Zauważyłem że są trzy rodzaje:
#1, U mnie fabrycznie był taki jakby "zabudowany" że "z rurki" wysuwał się trzpień. Jak się zniszczyły prowadnice w tej sztuce co kupiłem razem z samochodem, to kupiłem oryginał ze szrotu od Outlandera i był identyczny.
#2, Wersja z widoczną sprężynką i grzybkiem
#3. Wersja z grzybkiem, z wersji #2, ale z tulejką która zakrywa sprężynkę. Tulejka ma prawie zawsze na zdjęciach kolor brązowy.
Jaka jest różnica i czy są kompatylne PnP? |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 820 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20975 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 13-07-2020, 22:13
|
|
|
W 2.0 były montowane 3 rodzaje w zależności od okresu produkcji, ale w każdym sprężynka powinna być na wierzchu.
 |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 15-07-2020, 00:19
|
|
|
Bizi78 napisał/a: | W 2.0 były montowane 3 rodzaje w zależności od okresu produkcji, ale w każdym sprężynka powinna być na wierzchu. | No to mój był wyjątkowy bo nie miał widocznej sprężynki może kwestia początków produkcji?
Zdjęcie wyciągnięte z aukcji https://allegro.pl/oferta/silniczek-krokowy-mitsubishi-outlander-i-2-0-16v-9129672252 . Ten sam sprzedawca ma "taniej" silniczki ze sprężynkami, więc pewnie te bez sprężynek są jakieś wyjątkowe.
Czy mam w jakiś sposób obawiać się silniczka ze spreżynką? Sam profil "korka" który zatyka przepustnice wydaje się taki sam. |
|
|
|
 |
Razorsl
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander I
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2015 Posty: 12 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 26-08-2020, 15:19
|
|
|
Podepnę się pod temat. Gdzie kupie silniczek krokowy do Outlandera I... |
|
|
|
 |
|