[3.2 DID] Przybywa oleju |
Autor |
Wiadomość |
mikello
Mitsumaniak
Auto: 3.2 DID A/T 2008,
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 140 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 21-07-2020, 14:10
|
|
|
Jako że przy covidzie robię ostatnio krótkie trasy to faktycznie częściej się DPF dopala, u mnie można to poznać po tym że auto staje się mułowate i spalanie wzrasta do 20l, przydaje się wtedy zwykły OBD, nie wyłączam silnika, podpinam i obserwując temperaturę katalizatora jeżdżę na niskim biegu po mieście aby utrzymać ją powyżej 600 stopni, do momentu aż wróci w okolice 300 stopni, i nie zauważyłem aby mi przybywało poziomu oleju. Zwykle to trwa do 30 minut. |
_________________ Mikello |
|
|
|
 |
klapek
Forumowicz
Auto: V80 Alpine Edition
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Lis 2017 Posty: 150 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: 21-07-2020, 15:45
|
|
|
Przecież włącza się kontrolka w momencie wypalania. Po co Ci te OBD? U mnie średnio 2-3 razy do roku, cały cykl trwa na odcinku 15km i nie zamulam silnika, a wręcz gonię ostro.
Oleju nie przybywa, przebieg 370 tyś km. |
|
|
|
 |
mikello
Mitsumaniak
Auto: 3.2 DID A/T 2008,
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 140 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 21-07-2020, 16:09
|
|
|
Kontrolka sprawna, pewnego razu mi się zaświeciła, jednak z informacji jakie pozyskałem to zapala się wtedy gdy DPF jest zapchany, a co jakiś czas jest wykonywane tzw profilaktyczne ukryte dopalanie. Nie twierdzę że to pewnik, jednak u mnie tak właśnie to wygląda. |
_________________ Mikello |
|
|
|
 |
klapek
Forumowicz
Auto: V80 Alpine Edition
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Lis 2017 Posty: 150 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: 21-07-2020, 19:15
|
|
|
Gdyby tak było, to kontrolka by nie zgasła. W momencie gdy się włączy, czuć wyraźnie że silnik ma zwiększoną dawkę. Pod nogą mocy przybywa i to konkretnie
[ Dodano: 21-07-2020, 19:27 ]
Cytat z książki Instrukcja Obsługi Pajero:
Jeśli lampka ostrzegawcza DPF zapala się podczas jazdy
Ciągłe świecenie lampki ostrzegawczej oznacza, że filtr DPF nie jest w stanie spalić wszystkich zgromadzonych substancji stałych, i w rezultacie w filtrze znajduje się nadmierna ilość tych substancji. Aby umożliwić filtrowi spalenie substancji stałych, należy jechać w następujący sposób:
- po ustabilizowaniu się igły wskaźnika temperatury płynu chłodzącego w okolicy środka skali należy jechać przez około 20 minut z prędkością co najmniej 40km/h
Nie ma za co |
|
|
|
 |
mikello
Mitsumaniak
Auto: 3.2 DID A/T 2008,
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 140 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 21-07-2020, 21:39
|
|
|
Biorąc pod uwagę że silnik jest przelewany paliwem na wydechu, a spalanie nastepuje w kata, to przybywanie mocy jest raczej subiektywne polecam poważniejszą lekturę niżli instrukcja obsługi użytkownika
btw
W Stanach Zjednoczonych człowiek jadąc kamperem puścił kierownicę i odwrócił się do tyłu, co spowodowało wypadek, i procesował się z producentem samochodu że w instrukcji nie było wyraźnie zaznaczone że podczas jazdy należy trzymać ręce na kierownicy
done |
_________________ Mikello |
|
|
|
 |
klapek
Forumowicz
Auto: V80 Alpine Edition
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Lis 2017 Posty: 150 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: 22-07-2020, 08:59
|
|
|
@mikello, to Twój silnik - nie lubisz go, to zamulaj podczas dopalania.
Przecież ja za to nie płacę.
Trzymaj się ciepło, ja tymczasem wracam do czytania beznadziejnych i niepotrzebnych Instrukcji Obsługi. |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 22-07-2020, 11:40
|
|
|
klapek napisał/a: | Przecież włącza się kontrolka w momencie wypalania. Po co Ci te OBD? U mnie średnio 2-3 razy do roku, cały cykl trwa na odcinku 15km i nie zamulam silnika, a wręcz gonię ostro.
Oleju nie przybywa, przebieg 370 tyś km. |
Racja. Oleju przybywa gdy ktoś robi krótkie trasy, bo wtedy DPF jest cały czas w fazie wypalania i nie moze wypalić bo za krótki odcinek. I ciągle próbóje, procedura ciągle od nowa. Zwiększa się dawka paliwa, nie przepala i dlatego przybywa oleju. Brak efektu zamulania. Zamula jak DPF i KAT są zabite. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
vanosik
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 4 3,2 D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lut 2017 Posty: 20 Skąd: Tarnobrzeg
|
Wysłany: 20-06-2022, 11:27
|
|
|
Cześć ma podobne P4 z 2007, zakładam że zawsze jak jest uruchomiona procedura wypalania i dawkowanie jest zwiększone to miga kontrolka dpf?
Uruchamia sie na podstawie odczytu czujników ale i niezależnie okresowo, nieprawdaż?
Mam u siebie taki przypadek kiedy puszka dpf była podobno pruta i okazjonalnie pojawiała sie procedura. Tak co 600-800km na chwilke.
Nastepnie znajomy z Nowej Zelandii polecił by wpiąć rezystor 4,7KOhm w wiązkę przepływomierza FOTO
Po tym zabiegu praktycznie raz widziałem kontrolke i był spokój.
Jednak zauważyłem delikatny wzrost poziomu oleju i stad pytanie czy to może jakaś podkładka pod wtryskiem puszczać?
Gdzie szukać?
Pozdrawiam. |
_________________ Gdy Ci smutno - puść bąka |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 04-07-2022, 10:09
|
|
|
vanosik napisał/a: | Cześć ma podobne P4 z 2007, zakładam że zawsze jak jest uruchomiona procedura wypalania i dawkowanie jest zwiększone to miga kontrolka dpf?
Uruchamia sie na podstawie odczytu czujników ale i niezależnie okresowo, nieprawdaż?
Mam u siebie taki przypadek kiedy puszka dpf była podobno pruta i okazjonalnie pojawiała sie procedura. Tak co 600-800km na chwilke.
Nastepnie znajomy z Nowej Zelandii polecił by wpiąć rezystor 4,7KOhm w wiązkę przepływomierza FOTO
Po tym zabiegu praktycznie raz widziałem kontrolke i był spokój.
Jednak zauważyłem delikatny wzrost poziomu oleju i stad pytanie czy to może jakaś podkładka pod wtryskiem puszczać? ?
Pozdrawiam. |
Może tak być że podkładka na przelewie, może być tak że Śruba która doprowadza paliwo przykręcona do wtrysku. A może być tak że Auto jest w fazie wypalania DPF U I stąd przybywa oleju. Takie przeróbki jak zrobiłeś nie są bezpieczne dla auta bo właśnie tracisz kontrolę nad przebiegiem różnych procesów. Skończyć może się to tak że olej zostanie zbyt mocno Rozrzedzony przez olej napędowy i będzie niekontrolowane spalanie Pomijam już uszkodzenie wału korbowego i panewek |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
vanosik
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 4 3,2 D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lut 2017 Posty: 20 Skąd: Tarnobrzeg
|
Wysłany: 17-07-2022, 23:53
|
|
|
Dzieki za odzew Zbigniewie.
Na szczescie fałszywy alarm. Poprostu miałem powyżej max od wymiany i tam poziom stał zawsze. Jak zaparowałem na pochyłym to spanikowałem
Swoją drogą ten rezystor miesza z odczytem temp powietrza? (pin1- czarny z nieb)
Znajomy tak śmiga kilka lat i ma spokój.
Ciekawe dlaczego zrobił tylko ok 2-3 wypalania na 3tys km
Czy znany jest koszt skutecznego usunięcia tego dobrodziejstwa z ecu?
Pozdrawiam |
_________________ Gdy Ci smutno - puść bąka |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 20-07-2022, 14:07
|
|
|
vanosik napisał/a: |
Czy znany jest koszt skutecznego usunięcia tego dobrodziejstwa z ecu?
Pozdrawiam |
Tak znany, od 5000 do 50000 zł ale płatne przy pierwszej kontroli! |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
gshesiu
Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 MY09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 17 Sie 2016 Posty: 279 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 20-07-2022, 21:53
|
|
|
Georg napisał/a: | W motorach z dużym przebiegiem i gorszą szczelnością tłok-pierscień-cylinder, skroplony diesel przedostaje się po gładzi cylindra do miski olejowej powodując rozrzedzenie i podniesienie poziomu oleju.
Dodatkowo sytuację pogarsza malejąca z upływem czasu powierzchnia czynna filtra, co zwiększa częstotliwość wypalania. | Czyli Pajero z DPF i z dużym nalotem dokonuje jakby samozagłady układu silnik-dpf. |
|
|
|
 |
klapek
Forumowicz
Auto: V80 Alpine Edition
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Lis 2017 Posty: 150 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: 21-07-2022, 13:19
|
|
|
Nie znam w moim PIV problemów, ani z DPF, ani z silnikiem, olejem.
Przebieg 398tyś km i rośnie.
Zastanawia mnie, jakie macie realne przebiegi, skoro trzeba DPF wycinać, kombinować... |
|
|
|
 |
gshesiu
Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 MY09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 17 Sie 2016 Posty: 279 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 21-07-2022, 13:26
|
|
|
klapek napisał/a: | Nie znam w moim PIV problemów, ani z DPF, ani z silnikiem, olejem.
Przebieg 398tyś km i rośnie.
Zastanawia mnie, jakie macie realne przebiegi, skoro trzeba DPF wycinać, kombinować... | Również znam osobę, która latała Pajero z przebiegiem ponad 400tys km i bez żadnych problemów z DPF, auto z rocznika 2008 albo 2007, czyli 170KM , ale jedna ważna uwaga - co tydzień lub co 2 tygodnie trasa do Niemiec (czasami z lawetą). Jak wyjątkowo nie Niemcy , to nasze góry, czyli też daleko (z Poznania). Samochód pracował idealnie. Po drodze na pewno miał wymianę wtrysków, przednich sprężyn. Ale stan auta tylko wsiadać i jeździć. Byle nie w koło komina, bo DPF. Dlatego ja kupiłem rocznik 2009 z silnikiem 200KM, bo robię małe przebiegi , głównie w koło komina.. |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 26-07-2022, 10:08
|
|
|
trzeba regularnie doprowadzać do wypalania DPFu, jesli robi sie krótkie trasy to DPF ciągle jest w fazie wypalania i przybywa oleju. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
|