Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[3.2 DID] Przybywa oleju
Autor Wiadomość
mikello 
Mitsumaniak

Auto: 3.2 DID A/T 2008,
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 140
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 21-07-2020, 14:10   

Jako że przy covidzie robię ostatnio krótkie trasy to faktycznie częściej się DPF dopala, u mnie można to poznać po tym że auto staje się mułowate i spalanie wzrasta do 20l, przydaje się wtedy zwykły OBD, nie wyłączam silnika, podpinam i obserwując temperaturę katalizatora jeżdżę na niskim biegu po mieście aby utrzymać ją powyżej 600 stopni, do momentu aż wróci w okolice 300 stopni, i nie zauważyłem aby mi przybywało poziomu oleju. Zwykle to trwa do 30 minut.
_________________
Mikello
 
 
 
klapek 
Forumowicz

Auto: V80 Alpine Edition
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lis 2017
Posty: 150
Skąd: Kwidzyn
Wysłany: 21-07-2020, 15:45   

Przecież włącza się kontrolka w momencie wypalania. Po co Ci te OBD? U mnie średnio 2-3 razy do roku, cały cykl trwa na odcinku 15km i nie zamulam silnika, a wręcz gonię ostro.
Oleju nie przybywa, przebieg 370 tyś km.
 
 
mikello 
Mitsumaniak

Auto: 3.2 DID A/T 2008,
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 140
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 21-07-2020, 16:09   

Kontrolka sprawna, pewnego razu mi się zaświeciła, jednak z informacji jakie pozyskałem to zapala się wtedy gdy DPF jest zapchany, a co jakiś czas jest wykonywane tzw profilaktyczne ukryte dopalanie. Nie twierdzę że to pewnik, jednak u mnie tak właśnie to wygląda.
_________________
Mikello
 
 
 
klapek 
Forumowicz

Auto: V80 Alpine Edition
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lis 2017
Posty: 150
Skąd: Kwidzyn
Wysłany: 21-07-2020, 19:15   

Gdyby tak było, to kontrolka by nie zgasła. W momencie gdy się włączy, czuć wyraźnie że silnik ma zwiększoną dawkę. Pod nogą mocy przybywa i to konkretnie ;)

[ Dodano: 21-07-2020, 19:27 ]
Cytat z książki Instrukcja Obsługi Pajero:

Jeśli lampka ostrzegawcza DPF zapala się podczas jazdy

Ciągłe świecenie lampki ostrzegawczej oznacza, że filtr DPF nie jest w stanie spalić wszystkich zgromadzonych substancji stałych, i w rezultacie w filtrze znajduje się nadmierna ilość tych substancji. Aby umożliwić filtrowi spalenie substancji stałych, należy jechać w następujący sposób:
- po ustabilizowaniu się igły wskaźnika temperatury płynu chłodzącego w okolicy środka skali należy jechać przez około 20 minut z prędkością co najmniej 40km/h


Nie ma za co ;)
 
 
mikello 
Mitsumaniak

Auto: 3.2 DID A/T 2008,
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 140
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 21-07-2020, 21:39   

Biorąc pod uwagę że silnik jest przelewany paliwem na wydechu, a spalanie nastepuje w kata, to przybywanie mocy jest raczej subiektywne ;) polecam poważniejszą lekturę niżli instrukcja obsługi użytkownika ;)
btw
W Stanach Zjednoczonych człowiek jadąc kamperem puścił kierownicę i odwrócił się do tyłu, co spowodowało wypadek, i procesował się z producentem samochodu że w instrukcji nie było wyraźnie zaznaczone że podczas jazdy należy trzymać ręce na kierownicy ;)
done
_________________
Mikello
 
 
 
klapek 
Forumowicz

Auto: V80 Alpine Edition
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lis 2017
Posty: 150
Skąd: Kwidzyn
Wysłany: 22-07-2020, 08:59   

@mikello, to Twój silnik - nie lubisz go, to zamulaj podczas dopalania.
Przecież ja za to nie płacę.
:D

Trzymaj się ciepło, ja tymczasem wracam do czytania beznadziejnych i niepotrzebnych Instrukcji Obsługi.
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 22-07-2020, 11:40   

klapek napisał/a:
Przecież włącza się kontrolka w momencie wypalania. Po co Ci te OBD? U mnie średnio 2-3 razy do roku, cały cykl trwa na odcinku 15km i nie zamulam silnika, a wręcz gonię ostro.
Oleju nie przybywa, przebieg 370 tyś km.

Racja. Oleju przybywa gdy ktoś robi krótkie trasy, bo wtedy DPF jest cały czas w fazie wypalania i nie moze wypalić bo za krótki odcinek. I ciągle próbóje, procedura ciągle od nowa. Zwiększa się dawka paliwa, nie przepala i dlatego przybywa oleju. Brak efektu zamulania. Zamula jak DPF i KAT są zabite.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
vanosik 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 4 3,2 D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lut 2017
Posty: 20
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 20-06-2022, 11:27   

Cześć ma podobne P4 z 2007, zakładam że zawsze jak jest uruchomiona procedura wypalania i dawkowanie jest zwiększone to miga kontrolka dpf?
Uruchamia sie na podstawie odczytu czujników ale i niezależnie okresowo, nieprawdaż?

Mam u siebie taki przypadek kiedy puszka dpf była podobno pruta i okazjonalnie pojawiała sie procedura. Tak co 600-800km na chwilke.
Nastepnie znajomy z Nowej Zelandii polecił by wpiąć rezystor 4,7KOhm w wiązkę przepływomierza FOTO
Po tym zabiegu praktycznie raz widziałem kontrolke i był spokój.
Jednak zauważyłem delikatny wzrost poziomu oleju i stad pytanie czy to może jakaś podkładka pod wtryskiem puszczać?
Gdzie szukać?

Pozdrawiam.
_________________
Gdy Ci smutno - puść bąka
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 04-07-2022, 10:09   

vanosik napisał/a:
Cześć ma podobne P4 z 2007, zakładam że zawsze jak jest uruchomiona procedura wypalania i dawkowanie jest zwiększone to miga kontrolka dpf?
Uruchamia sie na podstawie odczytu czujników ale i niezależnie okresowo, nieprawdaż?

Mam u siebie taki przypadek kiedy puszka dpf była podobno pruta i okazjonalnie pojawiała sie procedura. Tak co 600-800km na chwilke.
Nastepnie znajomy z Nowej Zelandii polecił by wpiąć rezystor 4,7KOhm w wiązkę przepływomierza FOTO
Po tym zabiegu praktycznie raz widziałem kontrolke i był spokój.
Jednak zauważyłem delikatny wzrost poziomu oleju i stad pytanie czy to może jakaś podkładka pod wtryskiem puszczać? ?

Pozdrawiam.


Może tak być że podkładka na przelewie, może być tak że Śruba która doprowadza paliwo przykręcona do wtrysku. A może być tak że Auto jest w fazie wypalania DPF U I stąd przybywa oleju. Takie przeróbki jak zrobiłeś nie są bezpieczne dla auta bo właśnie tracisz kontrolę nad przebiegiem różnych procesów. Skończyć może się to tak że olej zostanie zbyt mocno Rozrzedzony przez olej napędowy i będzie niekontrolowane spalanie Pomijam już uszkodzenie wału korbowego i panewek
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
vanosik 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 4 3,2 D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lut 2017
Posty: 20
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 17-07-2022, 23:53   

Dzieki za odzew Zbigniewie.
Na szczescie fałszywy alarm. Poprostu miałem powyżej max od wymiany i tam poziom stał zawsze. Jak zaparowałem na pochyłym to spanikowałem :)

Swoją drogą ten rezystor miesza z odczytem temp powietrza? (pin1- czarny z nieb)
Znajomy tak śmiga kilka lat i ma spokój.
Ciekawe dlaczego zrobił tylko ok 2-3 wypalania na 3tys km

Czy znany jest koszt skutecznego usunięcia tego dobrodziejstwa z ecu?
Pozdrawiam
_________________
Gdy Ci smutno - puść bąka
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 20-07-2022, 14:07   

vanosik napisał/a:


Czy znany jest koszt skutecznego usunięcia tego dobrodziejstwa z ecu?
Pozdrawiam

Tak znany, od 5000 do 50000 zł ale płatne przy pierwszej kontroli! :)
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
gshesiu 
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 MY09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Sie 2016
Posty: 279
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 20-07-2022, 21:53   

Georg napisał/a:
W motorach z dużym przebiegiem i gorszą szczelnością tłok-pierscień-cylinder, skroplony diesel przedostaje się po gładzi cylindra do miski olejowej powodując rozrzedzenie i podniesienie poziomu oleju.
Dodatkowo sytuację pogarsza malejąca z upływem czasu powierzchnia czynna filtra, co zwiększa częstotliwość wypalania.
Czyli Pajero z DPF i z dużym nalotem dokonuje jakby samozagłady układu silnik-dpf.
 
 
klapek 
Forumowicz

Auto: V80 Alpine Edition
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lis 2017
Posty: 150
Skąd: Kwidzyn
Wysłany: 21-07-2022, 13:19   

Nie znam w moim PIV problemów, ani z DPF, ani z silnikiem, olejem.
Przebieg 398tyś km i rośnie.

Zastanawia mnie, jakie macie realne przebiegi, skoro trzeba DPF wycinać, kombinować...
 
 
gshesiu 
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 MY09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Sie 2016
Posty: 279
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 21-07-2022, 13:26   

klapek napisał/a:
Nie znam w moim PIV problemów, ani z DPF, ani z silnikiem, olejem.
Przebieg 398tyś km i rośnie.

Zastanawia mnie, jakie macie realne przebiegi, skoro trzeba DPF wycinać, kombinować...
Również znam osobę, która latała Pajero z przebiegiem ponad 400tys km i bez żadnych problemów z DPF, auto z rocznika 2008 albo 2007, czyli 170KM , ale jedna ważna uwaga - co tydzień lub co 2 tygodnie trasa do Niemiec (czasami z lawetą). Jak wyjątkowo nie Niemcy , to nasze góry, czyli też daleko (z Poznania). Samochód pracował idealnie. Po drodze na pewno miał wymianę wtrysków, przednich sprężyn. Ale stan auta tylko wsiadać i jeździć. Byle nie w koło komina, bo DPF. Dlatego ja kupiłem rocznik 2009 z silnikiem 200KM, bo robię małe przebiegi , głównie w koło komina..
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 26-07-2022, 10:08   

trzeba regularnie doprowadzać do wypalania DPFu, jesli robi sie krótkie trasy to DPF ciągle jest w fazie wypalania i przybywa oleju.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.