Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Jakie mogą byc objawy_dotyczy 4G92
Autor Wiadomość
MitsuGo 
Forumowicz
LPG 11.6 l/100km


Auto: cs9w 2.0, CY 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Paź 2018
Posty: 369
Skąd: z PL
Wysłany: 24-07-2020, 10:44   Jakie mogą byc objawy_dotyczy 4G92

Jakie mogą być objawy luzów zaworowych:

1. zbyt małych
2. zbyt dużych

Jakie są objawy gdy zaczyna padać czujnik położenia wałka (chodzi o ten czujnik, którego naprawę poprzez przelutowanie pokazał Wichura).


Pytam z powodu usterki, która pojawiła się niedawno po uszkodzeniu akumulatora. Aku wymieniony, komp resetowany a silnikiem szarpie chwilami przez ok. 1s
Włożone nowe świece, cewki podmieniane z mojego Lancera 7 nic nie dawały. Szarpnięcia są zarówno na PB i LPG. Wywala jakiś check ale niestety nie ma jak go sprawdzić gdyż ELM się z tym autem nie chce komunikować mimo, że jest z 2002 roku. Nie wiem dlaczego.
Do chwili usterki z akumulatorem auto jeździło poprawnie, teraz nie chce wrócić do stanu z przed usterki. Ładowanie jest w normie. W chwili szarpnięcia widać, że napięcie troche spada. Myślałem, że to cewka ale wychodzi, że jednak nie.

Proszę o wskazówki .

[ Dodano: 06-08-2020, 12:11 ]
Problem szarpania silnikiem rozwiązany. Przyczyną był łącznik między świecą a cewką.
Tego podzespołu z L7 2.0 nie było jak podmienić gdyż ma inną budowę (w L7 jest dużo krótszy) chociaż same cewki są identyczne.
UWAGA! Przy podmianach cewek z łącznikiem można zostać wprowadzonym w błąd gdyż przy uszkodzeniu samej fajki można uznać cewkę za przyczynę usterki.
Za to jak podmieniamy tylko cewki (bez łącznika) to szarpanie nadal występuje i zaczynamy szukać gdzie indziej ...
Ta usterka trochę dała nam popalić ale teraz CJ4A ponownie idzie jak burza a łącznik cewki zapłonowej to koszt 30 zł.
Ten sam objaw może wystąpić praktycznie w Colcie, Carismie, Lancerze, Outlanderze i co tam sobie jeszcze dopiszecie :)

Pytanie dotyczące luzów zaworowych nadal aktualne i być może znajdzie się na naszym szanownym forum osoba znająca temat, która będzie chciała udzielić odpowiedzi.
Przyda się to prędzej czy później wielu Mitsumaniakom.
_________________
Go MitsuGo
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 07-08-2020, 00:06   

Zbyt małe luzy to niedomknięte zawory na ciepłym silniku więc gorsze odpalanie i nierówne wolne obroty oraz szybsze wypalanie się zaworów i gniazd zaworowych. Pewnie ma to też przełożenie i na moc. Zbyt duże luzy to oczywiście klepanie zaworów i niższa moc.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.