 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Jakie mogą byc objawy_dotyczy 4G92 |
Autor |
Wiadomość |
MitsuGo
Forumowicz LPG 11.6 l/100km

Auto: cs9w 2.0, CY 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Paź 2018 Posty: 369 Skąd: z PL
|
Wysłany: 24-07-2020, 10:44 Jakie mogą byc objawy_dotyczy 4G92
|
|
|
Jakie mogą być objawy luzów zaworowych:
1. zbyt małych
2. zbyt dużych
Jakie są objawy gdy zaczyna padać czujnik położenia wałka (chodzi o ten czujnik, którego naprawę poprzez przelutowanie pokazał Wichura).
Pytam z powodu usterki, która pojawiła się niedawno po uszkodzeniu akumulatora. Aku wymieniony, komp resetowany a silnikiem szarpie chwilami przez ok. 1s
Włożone nowe świece, cewki podmieniane z mojego Lancera 7 nic nie dawały. Szarpnięcia są zarówno na PB i LPG. Wywala jakiś check ale niestety nie ma jak go sprawdzić gdyż ELM się z tym autem nie chce komunikować mimo, że jest z 2002 roku. Nie wiem dlaczego.
Do chwili usterki z akumulatorem auto jeździło poprawnie, teraz nie chce wrócić do stanu z przed usterki. Ładowanie jest w normie. W chwili szarpnięcia widać, że napięcie troche spada. Myślałem, że to cewka ale wychodzi, że jednak nie.
Proszę o wskazówki .
[ Dodano: 06-08-2020, 12:11 ]
Problem szarpania silnikiem rozwiązany. Przyczyną był łącznik między świecą a cewką.
Tego podzespołu z L7 2.0 nie było jak podmienić gdyż ma inną budowę (w L7 jest dużo krótszy) chociaż same cewki są identyczne.
UWAGA! Przy podmianach cewek z łącznikiem można zostać wprowadzonym w błąd gdyż przy uszkodzeniu samej fajki można uznać cewkę za przyczynę usterki.
Za to jak podmieniamy tylko cewki (bez łącznika) to szarpanie nadal występuje i zaczynamy szukać gdzie indziej ...
Ta usterka trochę dała nam popalić ale teraz CJ4A ponownie idzie jak burza a łącznik cewki zapłonowej to koszt 30 zł.
Ten sam objaw może wystąpić praktycznie w Colcie, Carismie, Lancerze, Outlanderze i co tam sobie jeszcze dopiszecie
Pytanie dotyczące luzów zaworowych nadal aktualne i być może znajdzie się na naszym szanownym forum osoba znająca temat, która będzie chciała udzielić odpowiedzi.
Przyda się to prędzej czy później wielu Mitsumaniakom. |
_________________ Go MitsuGo |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 07-08-2020, 00:06
|
|
|
Zbyt małe luzy to niedomknięte zawory na ciepłym silniku więc gorsze odpalanie i nierówne wolne obroty oraz szybsze wypalanie się zaworów i gniazd zaworowych. Pewnie ma to też przełożenie i na moc. Zbyt duże luzy to oczywiście klepanie zaworów i niższa moc. |
|
|
|
 |
|
|