Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA1A 1.3] CHECK ENGINE zapalił się w czasie jazdy na około
Autor Wiadomość
Levyspor
[Usunięty]

Wysłany: 16-05-2007, 08:58   [CA1A 1.3] CHECK ENGINE zapalił się w czasie jazdy na około

Witam, mój niepokój wynika z dzisiejszego precedensu zapalenia się podczas jazdy czerwonej kontrolki CHECK ENGINE. Jechałem w deszczu, i po przejechaniu około 8 km zapalił się CE i palił się przez około 10 minut (jakieś kolejne 8 km) potem jechałem jeszcze około 20 km i już więcej się nie zapalił.

O co może chodzić ??? Dodam, że obecnie jeżdzę z pęknięciem w kolektoerze wydechowym. Czy może być tak, iż przez szczelinę dostała się wilgoć lub woda i sonda dała sygnał do komputera, iż jest coś nie tak z mieszanką ??? np. spaliny + duża ilość pary wodnej ???

Druga sprawa, że auto pali mi olej i to sporo - wyszło 1L na 3500 km, więc dolałem, ale trochę ponad kreskę MAX na bagnecie (jakieś 6 mm) - czy mogło się coś zepsuć przez to ???

Proszę o pomoc drodzy fachowcy i użytkownicy Miśków !!!
Ostatnio zmieniony przez josie 30-05-2007, 23:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bear007
[Usunięty]

Wysłany: 20-05-2007, 17:42   

masz LPG? zrób odczyt błędów z komputera a wszystko powinno sie rozjaśnić
 
 
Miroslaw1305 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt CJO 1,3 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 474
Skąd: Kępno
Wysłany: 20-05-2007, 19:22   

witam nigdy nie lej oleju powyrzej stanu jaki ma być Skutkiem tego są nieszczelności w układzie olejowym Jeśli się przeleje co morze się zdarzyć to odkręcamy korek i nadmiar oleju spuszczamy Praw fizyki nie zmienisz jeśli ma być do górnej kreski to przy rozgrzanym oleju zwiększa on swoją obiętość ina tyle układ olejowy ma miejsce anadmiar musi gdziejś wyrzucić przewarznie przez uszczelnienie które niszczy :!:
 
 
 
Kuczan
[Usunięty]

Wysłany: 26-05-2007, 20:32   

Ja chciałbym kontunuować temat a mianowicie tak jak koledze zapaliła mi się kontrolka CHECK ENGINE w trakcie wjechania w kałuże i świeciła się podczas jazdy.Akurat byłem w trasie i po przejechaniu paru kilometrów zjechałem na bok sprawdziłem iż nic się z silnikiem nie dzieje chodzi prawidłowo, obroty nie falują itp. więc postanowiłem sprawdzić czy autko przyspiesza tak samo i gdy osiągnąłem 4 tys. obrotów na dwójce CHECK ENGINE zgasł i nie zapalił się więcej.Czy ktoś wie co to mogło być grane?Osobiście uważam iż gdzieś dostała się woda i spowodowała zwarcie a zarazem błąd komputera.
 
 
Gabek_82
[Usunięty]

Wysłany: 27-05-2007, 21:49   

powiem tak... mialem indentyczna sytuacje, a powodem byla sonda lambda po sprawdzeniu bledow ECU wg instrukcjii krzyzaka - za co mu dziekuje bardzo, ze takowa instrukcje nam ladnie opisal... ale to mogl byc tylko i wylacznie moj przypadek ale podobne okolicznosci: 8 - 10 min drogi zapalila sie na kilka minut i zgasla jak juz wrocilem do domu zaczlem analize bledow no i wyszlo szydlo z worka - sonda lambda ... :) proponuje najpierw podlaczyc diode i sprawdzic co ewentualnie padlo pozdrawiam
 
 
Kuczan
[Usunięty]

Wysłany: 28-05-2007, 09:55   

A nie miałeś żadnych innych objawów padnięcia sondy ? Czy CHECK ENGINE zapalił ci się potem ?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24296
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 28-05-2007, 09:58   

bledy sa pamietane - nawet po zgasnieciu CE mozna je wymrugac (pod warunkiem, ze sie nie resetowalo ECU)
 
 
Kuczan
[Usunięty]

Wysłany: 28-05-2007, 10:21   

Nie resetowałem kompa, gdzie jest u mnie gniazdo diagnostyczne?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 28-05-2007, 11:00   

Pod deską rozdzielczą, z lewej strony (lewe kolano kierowcy), poniżej głośnika w desce rozdzielczej.
 
 
Gabek_82
[Usunięty]

Wysłany: 28-05-2007, 12:51   

inne obiawy padniecia sondy- niestety wieksze spalanie :/ zaarz dorzuce cie link do strony krzyzaka :) tylko znajde tam jest wszystko ekstra opisane :)
 
 
Levyspor
[Usunięty]

Wysłany: 29-05-2007, 17:20   

No proszę jak się inteligentnie temat rozwinął :) Wymieniłem kolektor wydechowy i po przejechaniu 10 km Check zapalił się na stałe, i tak jeżdżę sobie już jakiś tydzień. Dziś pojechałem do ASO Mitsu i za 80pln podłączyłem do kompa, okazało się oczywiście, że sonda lambda kończy swój żywot. Gdzie mogę kupić oryginał NGK 4 przewodową do silnika 1.3 12V 1993 rok ???
 
 
bear007
[Usunięty]

Wysłany: 29-05-2007, 17:58   

smiało możesz kupic uniwersalna choćby TU
 
 
Levyspor
[Usunięty]

Wysłany: 30-05-2007, 22:31   

bear007 napisał/a:
smiało możesz kupic uniwersalna choćby TU


ta z allegro wygląda na chińską podróbkę, bo za 4 przewodową sondę z przeróbką - 99 pln to śmiesznie mało


Dziś miałem taką akcję, że szczena mi opadła --- odpalam auto, zimny silnik i za chwilę tak trząść zaczyna silnikiem, po ruszeniu, że myślałem iż mój silnik wypier... razem z maską!!! Zatrzymałem się, otwieram machę - a to ustało, weszły wyższe obroty i wszytko już OK ??? Czy to może być przez sondę? Czy może coś się zapchało w kolektorze wydechowym ???
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24296
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 30-05-2007, 23:00   

Levyspor napisał/a:
Czy to może być przez sondę?

Na pewno nie przez sonde.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 30-05-2007, 23:25   

Levyspor napisał/a:
odpalam auto, zimny silnik i za chwilę tak trząść zaczyna silnikiem, po ruszeniu, że myślałem iż mój silnik wypier... razem z maską!!
Przewody WN mogą mieć spore przebicie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.