Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z Cari
Autor Wiadomość
Baart 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lip 2017
Posty: 9
Skąd: Głogów
Wysłany: 23-09-2020, 17:33   Problem z Cari

Witam. Mam problem z moją Carismą rocznik 1997, 66kw, 90 koni, benzyna bez gazu. Na wstępie zaznaczę że czytałem już tematy na różnych forach, infa na stronach, i tematy tutaj o podobnej treści. Przechodząc do meritum:

Parę dni temu wracając z pracy samochód podczas dohamowania nagle zgasł. Zdziwiło mnie to bo w drodze do pracy nic się dziwnego nie działo. Jakoś dojechałem do domu i zacząłem się zastanawiać co sie stało.
Na zimnym silniku auto pali od razu, obroty siegają ok 1300 rpm. Podczas rozgrzewania sie na luzie stopniowo spadają by na pełnym nagrzaniu ( według wskaźnika) osiągnąć ok 500 rpm. Ta wartość utrzymuje sie i nic się więcej nie dzieje. Zabawa zaczyna sie po przejechaniu od kilku do kilkunastu kilometrów. Każde mocniejsze zwolnienie, gdy obroty spadają poniżej 1000 rpm, lub zatrzymanie sie kończy się natychniastowym spadkiem obrotów do 0 i zgaśnięciem silnika. Po tym pali normalnie ale trzeba od razu utrzymać powyżej 1000 rpm. Dodam że samochód powyżej 1000 rpm przyśpiesza normalnie, nie szarpie ani nie falują obroty.
Mechanik sprawdził węże wysokiego ciśnienia, rurę do przepływomierza i nic nie stwierdził. Diagnosta podczas pomiarów w czasie rzeczywistym nie zauważył żadnych anomalii a podczas zgaszania się silnika podczas jazdy nie pokazuje żadnego błędu. Auto nie daje żadnej informacji co jest nie tak.
Kupiłem używany zestaw przepustnica, czujnik przepustnicy i krokowy do testów. Została zrobiona adaptacja i wziąłem Cari na drugi dzień do sprawdzenia. W drodze do pracy zgasł mi raz a na parkingu "walczył" żeby nie zgasnąć i po kilkunastu sekundach udało sie wyciągnąć 500 rpm. W drodze do domu nie zgasł ani razu ale każde zatrzymanie czy dohamowanie kończyło się 100 rpm. Ale po wymianie chociaż widać że krokowy walczy.

Ktoś może wie co może być przyczyną takich anomalii przy rozgrzanym silniku? Może czujnik wału, temperatury, a może jeszcze coś innego?

Proszę o poważne odpowiedzi , a nie w stylu "kup nowy samochód" :)

Pozdrawiam
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 23-09-2020, 17:54   

Jakie parametry były sprawdzane podczas diagnostyki komputerowej? Może na początek przeczyść główne masy i może masę sterownika silnika. Twoje auto zachowuje się tak jak po odpięciu akumulatora czyli jakby nauka obrotów nie była przeprowadzona.
 
 
Baart 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lip 2017
Posty: 9
Skąd: Głogów
Wysłany: 23-09-2020, 18:04   

Dokładnie Ci nie powiem. Siedział obok mnie z tabletem podczas jazdy i mówił że nic nie widzi żeby coś się działo. Na koniec stwierdził że musi to być problem elektroniczny i na 90% krokowy. Dlatego kupiłem na sprawdzenie bo na starym gasł za każym razem podczas jazdy po kilku kilometrach.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21006
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 23-09-2020, 19:44   

Baart napisał/a:
Siedział obok mnie z tabletem podczas jazdy i mówił że nic nie widzi żeby coś się działo.

No bo w tym roczniku to pewnie nic na tablecie nie widział :wink: .
Do diagnostyki to najlepiej kabel vag kkl + evoscan i laptop z windowsem.
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568&start=0
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 23-09-2020, 19:58   

Tak jak napisał Bizi78, taki zestaw u Ciebie zadziała, podejrzysz nim parametry pracy silnika. Jest to stary interfejs działający z autkami spod znaku VW czy Renault, pewnie w wielu garażach wala się jako śmieć :)
 
 
marecki338 
Mitsumaniak

Auto: Outlander 6, COLT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 278
Skąd: bartoszyce
Wysłany: 25-09-2020, 21:33   

Kiedyś miałem Cari miałem taki problem i winny był czujnik temperatury silnik ( Sygnał na ECU) .
 
 
 
remi 
Forumowicz

Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 807
Skąd: wałbrzych
Wysłany: 24-10-2020, 16:41   

Tez tak miałem. Nigdy tego nie ogarnąłem. Nauczyłem się jeździć w taki sposób, że przed dojeżdżaniem do skrzyżowania to do końca jechałem na biegu a sprzęgło wciskałem dopiero pod sam koniec, prawie jak już zaczynało szarpać autem. POMAGAŁO !!!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.