Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[3.2 DID] DPF ciekawy problem
Autor Wiadomość
znojas 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 DiD 2008 DPF 170 KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sty 2019
Posty: 6
Skąd: Lubasz
Wysłany: 08-11-2020, 12:40   [3.2 DID] DPF ciekawy problem

Witam wszystkich. Mam mały problem z wypalaniem się dpfa a jednocześnie prośbę do forumowiczów. Posiadam Pajero4 2008 r z DPF z wersją z trzema czujnikami. Odkąd odebrałem auto od gościa który robił mi cały układ wydechowy mam problem z DPF. Zaczyna cykl wypalania po czym przechodzi w tryb awaryjny(check). Mam podejrzenie że pomylił wężyki z rurkami przy podłączaniu. Filtr po czyszczeniu chemicznym przepustowość praktycznie fabryczna, czujniki ok, błąd na mut3 - przepełnienie. Wykluczam raczej któryś z wtrysków , pali na strzała , nie kopci. Problem pojawia się po 200-300 km po wykasowaniu błędów. Prośba moja to zdjęcie podłączenia wężyków z rurkami. Z góry dziękuję i pozdrawiam
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 10-11-2020, 10:17   Re: DPF ciekawy problem

znojas napisał/a:
Witam wszystkich. Mam mały problem z wypalaniem się dpfa a jednocześnie prośbę do forumowiczów. Posiadam Pajero4 2008 r z DPF z wersją z trzema czujnikami. Odkąd odebrałem auto od gościa który robił mi cały układ wydechowy mam problem z DPF. Zaczyna cykl wypalania po czym przechodzi w tryb awaryjny(check). Mam podejrzenie że pomylił wężyki z rurkami przy podłączaniu. Filtr po czyszczeniu chemicznym przepustowość praktycznie fabryczna, czujniki ok, błąd na mut3 - przepełnienie. Wykluczam raczej któryś z wtrysków , pali na strzała , nie kopci. Problem pojawia się po 200-300 km po wykasowaniu błędów. Prośba moja to zdjęcie podłączenia wężyków z rurkami. Z góry dziękuję i pozdrawiam

Czy DPF po naprawie został przez komputer wgrany do systemu? Trzeba zaznaczyć funkcję nowy DPF.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
znojas 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 DiD 2008 DPF 170 KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sty 2019
Posty: 6
Skąd: Lubasz
Wysłany: 10-11-2020, 20:08   

Tak panie Zbyszku zaadaptowany nowy filtr i odznaczono również wymianę oleju. Nie wiem dlaczego ale uczepil bym się tych połączeń ciśnieniowych wężyk rurka, ponieważ jak wiozłem filtr do czyszczenia nie widziałem ani na wezykach ani na rurkach żadnych oznaczeń typu trytka czy cokolwiek innego. No i od tego czasu jest z tym problem nie osądzam mechanika każdy może się pomylić. Dlatego proszę forumowiczów o fotkę abym mógł to wykluczyc bądź informacje jak jest poprawnie.
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 12-11-2020, 14:16   

znojas napisał/a:
Tak panie Zbyszku zaadaptowany nowy filtr i odznaczono również wymianę oleju. Nie wiem dlaczego ale uczepil bym się tych połączeń ciśnieniowych wężyk rurka, ponieważ jak wiozłem filtr do czyszczenia nie widziałem ani na wezykach ani na rurkach żadnych oznaczeń typu trytka czy cokolwiek innego. No i od tego czasu jest z tym problem nie osądzam mechanika każdy może się pomylić. Dlatego proszę forumowiczów o fotkę abym mógł to wykluczyc bądź informacje jak jest poprawnie.

Pod maską sa dwa czujniki dpf róznicy ciśnien jeden moze szwankować. To takie z których wycgodza gumowe rurki
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
znojas 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 DiD 2008 DPF 170 KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sty 2019
Posty: 6
Skąd: Lubasz
Wysłany: 12-11-2020, 20:48   

Zgadza się są zmostkowane też gumowa rurka, pytanie który z nich? czy mut3 to wyciągnie czy raczej da informacje ogólna do usterki dpfa? W sobotę podjedzie do mnie gość łączyć się z autem zobaczymy co pokaże tym razem. Czy odwrotne połączenie rurek gumowych z rurkami na filtrze DPF nie poda podobnych objawów co uszkodzony któryś z czujników?

[ Dodano: 16-11-2020, 20:06 ]
Błąd P1498 , po wypięciu wtyczek czujników mut3 pokazuje uszkodzony czujnik więc czujniki ok. Ręce opadają z tą ekologia
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 17-11-2020, 08:24   

znojas napisał/a:
Zgadza się są zmostkowane też gumowa rurka, pytanie który z nich? czy mut3 to wyciągnie czy raczej da informacje ogólna do usterki dpfa? W sobotę podjedzie do mnie gość łączyć się z autem zobaczymy co pokaże tym razem. Czy odwrotne połączenie rurek gumowych z rurkami na filtrze DPF nie poda podobnych objawów co uszkodzony któryś z czujników?

[ Dodano: 16-11-2020, 20:06 ]
Błąd P1498 , po wypięciu wtyczek czujników mut3 pokazuje uszkodzony czujnik więc czujniki ok. Ręce opadają z tą ekologia

Czujnik muzę być uszkodzony. Podaje inne wartości. Nie testuje się go przez wypięcie wtyczki bo wtedy komp w ogóle go nie widzi.
Przerabiałem to wiele razy.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
znojas 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 DiD 2008 DPF 170 KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sty 2019
Posty: 6
Skąd: Lubasz
Wysłany: 17-11-2020, 19:59   

Ok panie Zbyszku oczywiście posłucham praktyka, jutro dzwonię do was i zamawiam.

[ Dodano: 31-01-2021, 19:52 ]
Wymienione czujniki różnicy ciśnienia problem powrócił po przejechaniu 270km. Czy przechodzi to przez jakiś bezpiecznik lub przekaźnik czy leci na czujniki bezpośrednio z modułu silnika?
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 01-02-2021, 13:49   

znojas napisał/a:
Ok panie Zbyszku oczywiście posłucham praktyka, jutro dzwonię do was i zamawiam.

[ Dodano: 31-01-2021, 19:52 ]
Wymienione czujniki różnicy ciśnienia problem powrócił po przejechaniu 270km. Czy przechodzi to przez jakiś bezpiecznik lub przekaźnik czy leci na czujniki bezpośrednio z modułu silnika?

A DPF jest sprawny? I;e przebiegu ma?
najlepiej proszę dzwonić 602673905
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
znojas 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 DiD 2008 DPF 170 KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sty 2019
Posty: 6
Skąd: Lubasz
Wysłany: 14-02-2021, 16:54   

Przebieg niecałe120tkm z polskiego salonu, pewny przebieg zakupiony od znajomej. Filtr punktowo pospawalem bo był już delikatnie zjedzony przez ruda jak i reszta. Ostatnie 2 tłumiki wymieniłem na nowe. Filtr DPF zdecydowałem się reanimować ponieważ czujnik temperatury spalin nie do wykręcenia. Po zabiegu został wyczyszczony chemicznie wydruk ze 121 na 67. Czujnik badałem sam poprzez podgrzewanie opalarka i im cieplej wartość spadała więc go wykluczylem a może to błąd. Byc może zaszkodzil mu impuls elektryczny choć filtr nie był spawany w pobliżu czujnikaNie znam wartości jakie powinien wskazywac oporność względem temperatury.
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 15-02-2021, 15:07   

znojas napisał/a:
Przebieg niecałe120tkm z polskiego salonu, pewny przebieg zakupiony od znajomej. Filtr punktowo pospawalem bo był już delikatnie zjedzony przez ruda jak i reszta. Ostatnie 2 tłumiki wymieniłem na nowe. Filtr DPF zdecydowałem się reanimować ponieważ czujnik temperatury spalin nie do wykręcenia. Po zabiegu został wyczyszczony chemicznie wydruk ze 121 na 67. Czujnik badałem sam poprzez podgrzewanie opalarka i im cieplej wartość spadała więc go wykluczylem a może to błąd. Byc może zaszkodzil mu impuls elektryczny choć filtr nie był spawany w pobliżu czujnikaNie znam wartości jakie powinien wskazywac oporność względem temperatury.

Skończy się wymiana DPFu
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.