[3.2 DID] DPF ciekawy problem |
Autor |
Wiadomość |
znojas
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 DiD 2008 DPF 170 KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sty 2019 Posty: 6 Skąd: Lubasz
|
Wysłany: 08-11-2020, 12:40 [3.2 DID] DPF ciekawy problem
|
|
|
Witam wszystkich. Mam mały problem z wypalaniem się dpfa a jednocześnie prośbę do forumowiczów. Posiadam Pajero4 2008 r z DPF z wersją z trzema czujnikami. Odkąd odebrałem auto od gościa który robił mi cały układ wydechowy mam problem z DPF. Zaczyna cykl wypalania po czym przechodzi w tryb awaryjny(check). Mam podejrzenie że pomylił wężyki z rurkami przy podłączaniu. Filtr po czyszczeniu chemicznym przepustowość praktycznie fabryczna, czujniki ok, błąd na mut3 - przepełnienie. Wykluczam raczej któryś z wtrysków , pali na strzała , nie kopci. Problem pojawia się po 200-300 km po wykasowaniu błędów. Prośba moja to zdjęcie podłączenia wężyków z rurkami. Z góry dziękuję i pozdrawiam |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 10-11-2020, 10:17 Re: DPF ciekawy problem
|
|
|
znojas napisał/a: | Witam wszystkich. Mam mały problem z wypalaniem się dpfa a jednocześnie prośbę do forumowiczów. Posiadam Pajero4 2008 r z DPF z wersją z trzema czujnikami. Odkąd odebrałem auto od gościa który robił mi cały układ wydechowy mam problem z DPF. Zaczyna cykl wypalania po czym przechodzi w tryb awaryjny(check). Mam podejrzenie że pomylił wężyki z rurkami przy podłączaniu. Filtr po czyszczeniu chemicznym przepustowość praktycznie fabryczna, czujniki ok, błąd na mut3 - przepełnienie. Wykluczam raczej któryś z wtrysków , pali na strzała , nie kopci. Problem pojawia się po 200-300 km po wykasowaniu błędów. Prośba moja to zdjęcie podłączenia wężyków z rurkami. Z góry dziękuję i pozdrawiam |
Czy DPF po naprawie został przez komputer wgrany do systemu? Trzeba zaznaczyć funkcję nowy DPF. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
znojas
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 DiD 2008 DPF 170 KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sty 2019 Posty: 6 Skąd: Lubasz
|
Wysłany: 10-11-2020, 20:08
|
|
|
Tak panie Zbyszku zaadaptowany nowy filtr i odznaczono również wymianę oleju. Nie wiem dlaczego ale uczepil bym się tych połączeń ciśnieniowych wężyk rurka, ponieważ jak wiozłem filtr do czyszczenia nie widziałem ani na wezykach ani na rurkach żadnych oznaczeń typu trytka czy cokolwiek innego. No i od tego czasu jest z tym problem nie osądzam mechanika każdy może się pomylić. Dlatego proszę forumowiczów o fotkę abym mógł to wykluczyc bądź informacje jak jest poprawnie. |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 12-11-2020, 14:16
|
|
|
znojas napisał/a: | Tak panie Zbyszku zaadaptowany nowy filtr i odznaczono również wymianę oleju. Nie wiem dlaczego ale uczepil bym się tych połączeń ciśnieniowych wężyk rurka, ponieważ jak wiozłem filtr do czyszczenia nie widziałem ani na wezykach ani na rurkach żadnych oznaczeń typu trytka czy cokolwiek innego. No i od tego czasu jest z tym problem nie osądzam mechanika każdy może się pomylić. Dlatego proszę forumowiczów o fotkę abym mógł to wykluczyc bądź informacje jak jest poprawnie. |
Pod maską sa dwa czujniki dpf róznicy ciśnien jeden moze szwankować. To takie z których wycgodza gumowe rurki |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
znojas
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 DiD 2008 DPF 170 KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sty 2019 Posty: 6 Skąd: Lubasz
|
Wysłany: 12-11-2020, 20:48
|
|
|
Zgadza się są zmostkowane też gumowa rurka, pytanie który z nich? czy mut3 to wyciągnie czy raczej da informacje ogólna do usterki dpfa? W sobotę podjedzie do mnie gość łączyć się z autem zobaczymy co pokaże tym razem. Czy odwrotne połączenie rurek gumowych z rurkami na filtrze DPF nie poda podobnych objawów co uszkodzony któryś z czujników?
[ Dodano: 16-11-2020, 20:06 ]
Błąd P1498 , po wypięciu wtyczek czujników mut3 pokazuje uszkodzony czujnik więc czujniki ok. Ręce opadają z tą ekologia |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 17-11-2020, 08:24
|
|
|
znojas napisał/a: | Zgadza się są zmostkowane też gumowa rurka, pytanie który z nich? czy mut3 to wyciągnie czy raczej da informacje ogólna do usterki dpfa? W sobotę podjedzie do mnie gość łączyć się z autem zobaczymy co pokaże tym razem. Czy odwrotne połączenie rurek gumowych z rurkami na filtrze DPF nie poda podobnych objawów co uszkodzony któryś z czujników?
[ Dodano: 16-11-2020, 20:06 ]
Błąd P1498 , po wypięciu wtyczek czujników mut3 pokazuje uszkodzony czujnik więc czujniki ok. Ręce opadają z tą ekologia |
Czujnik muzę być uszkodzony. Podaje inne wartości. Nie testuje się go przez wypięcie wtyczki bo wtedy komp w ogóle go nie widzi.
Przerabiałem to wiele razy. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
znojas
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 DiD 2008 DPF 170 KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sty 2019 Posty: 6 Skąd: Lubasz
|
Wysłany: 17-11-2020, 19:59
|
|
|
Ok panie Zbyszku oczywiście posłucham praktyka, jutro dzwonię do was i zamawiam.
[ Dodano: 31-01-2021, 19:52 ]
Wymienione czujniki różnicy ciśnienia problem powrócił po przejechaniu 270km. Czy przechodzi to przez jakiś bezpiecznik lub przekaźnik czy leci na czujniki bezpośrednio z modułu silnika? |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 01-02-2021, 13:49
|
|
|
znojas napisał/a: | Ok panie Zbyszku oczywiście posłucham praktyka, jutro dzwonię do was i zamawiam.
[ Dodano: 31-01-2021, 19:52 ]
Wymienione czujniki różnicy ciśnienia problem powrócił po przejechaniu 270km. Czy przechodzi to przez jakiś bezpiecznik lub przekaźnik czy leci na czujniki bezpośrednio z modułu silnika? |
A DPF jest sprawny? I;e przebiegu ma?
najlepiej proszę dzwonić 602673905 |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
znojas
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 DiD 2008 DPF 170 KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sty 2019 Posty: 6 Skąd: Lubasz
|
Wysłany: 14-02-2021, 16:54
|
|
|
Przebieg niecałe120tkm z polskiego salonu, pewny przebieg zakupiony od znajomej. Filtr punktowo pospawalem bo był już delikatnie zjedzony przez ruda jak i reszta. Ostatnie 2 tłumiki wymieniłem na nowe. Filtr DPF zdecydowałem się reanimować ponieważ czujnik temperatury spalin nie do wykręcenia. Po zabiegu został wyczyszczony chemicznie wydruk ze 121 na 67. Czujnik badałem sam poprzez podgrzewanie opalarka i im cieplej wartość spadała więc go wykluczylem a może to błąd. Byc może zaszkodzil mu impuls elektryczny choć filtr nie był spawany w pobliżu czujnikaNie znam wartości jakie powinien wskazywac oporność względem temperatury. |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 15-02-2021, 15:07
|
|
|
znojas napisał/a: | Przebieg niecałe120tkm z polskiego salonu, pewny przebieg zakupiony od znajomej. Filtr punktowo pospawalem bo był już delikatnie zjedzony przez ruda jak i reszta. Ostatnie 2 tłumiki wymieniłem na nowe. Filtr DPF zdecydowałem się reanimować ponieważ czujnik temperatury spalin nie do wykręcenia. Po zabiegu został wyczyszczony chemicznie wydruk ze 121 na 67. Czujnik badałem sam poprzez podgrzewanie opalarka i im cieplej wartość spadała więc go wykluczylem a może to błąd. Byc może zaszkodzil mu impuls elektryczny choć filtr nie był spawany w pobliżu czujnikaNie znam wartości jakie powinien wskazywac oporność względem temperatury. |
Skończy się wymiana DPFu |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
|