Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Klekoczący rozrząd.
Autor Wiadomość
CB4W_00 
Forumowicz

Auto: Grandis 2.4+LPG/Colt 1,3+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Kwi 2011
Posty: 292
Skąd: Złotoryja
Wysłany: 14-08-2019, 12:51   Klekoczący rozrząd.

Witam.

Dzisiaj podczas ustawiania luzów zaworowych zauważyłem że niektóre dżwigienki popychaczy zaworowych poruszają się na boki. Przypuszczam że podczas pracy na wolnych obrotach to one wydają dziwne dźwięki(klekot stukot etc.)
Czy ten rozrząd tak ma ? Zostawić to tak jak jest czy są jakieś metody żeby to wyciszyć.

Auto jeździ normalnie dobrze przyśpiesza, ogólnie ładnie chodzi na wyższych obrotach.
Jednak na biegu jałowym kultura pracy to ogólnie kupa.

Pozdrawiam.
 
 
Adko 
Nowy Forumowicz

Auto: 2,4 Grandis PB Automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Cze 2019
Posty: 20
Skąd: Ka-ce
Wysłany: 12-11-2019, 16:36   

U mnie też tak jest, na ciepłym lepiej , na zimnym jak Dezel
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 08-06-2020, 14:55   

Za ciasne zawory, potrzebna regulacja.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
magicadm 
Forumowicz

Auto: Grandis 2.4 AT, śp Lancer CK1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Gru 2010
Posty: 101
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-01-2021, 10:42   

Odnośnie tego klekotania. Wg moich obserwacji Nie ma on niestety żadnego związku z regulacją zaworów - tym bardziej za ciasno wyregulowanych.
Po lekturze filmu DR Chrisa z zasad działania MIVECA zaczynam podejrzewać ze źródłem hałasu mogą być dodatkowe dźwigienki (CHris wspominał o nich mówiąc że kasują luzy aby coś nie latało jak...) wspomagające układ MIVEC (tam chyba są jakieś małe sprężynki, które mogły sie zwyczajnie wytłuc i zużyć pozostawiając luz w pracy dźwigienki). Tym bardziej, że powyżej 3,5 tys obr u mnie nie słychać tego klekotu (załączenie MIVECa +-)
 
 
CB4W_00 
Forumowicz

Auto: Grandis 2.4+LPG/Colt 1,3+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Kwi 2011
Posty: 292
Skąd: Złotoryja
Wysłany: 17-01-2021, 14:12   

Kupiłem od chrisa tą głowicę z filmiku i przerzuciłem całą klawiaturę. Nic się nie zmieniło.
W tym rozrządzie jest bardzo dużo ruchomych części i możliwe że ten typ tak ma i nie ma co się wkręcać.
 
 
magicadm 
Forumowicz

Auto: Grandis 2.4 AT, śp Lancer CK1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Gru 2010
Posty: 101
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-01-2021, 20:30   

CB4W_00 napisał/a:
możliwe że ten typ tak ma i nie ma co się wkręcać.

Też tak myślałem, ale znajomy ma Otlandera I z tym silnikiem. I tam jest cisza.

Ale on ma przebieg poniżej 200 kkm


PS
Pytanie po jakim przebiegu była ta głowica od Chrisa. Chodzą mi po głowie takie 4 mikro-sprężynki z przodu (nie zaworowe oczywiście :) ) - może to one się już wyklepały i nie kasują luzu na tych dodatkowych dźwigienkach. Fakt, że na wysokich obrotach tego nie słychać mógłby sugerować związek ze zmianą faz.

Pozdrawiam
 
 
CB4W_00 
Forumowicz

Auto: Grandis 2.4+LPG/Colt 1,3+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Kwi 2011
Posty: 292
Skąd: Złotoryja
Wysłany: 20-01-2021, 20:52   

Głowica od chrisa z tego co mówił miała około 10-15kkm i tak wygląda.
Wydaje mi się że odgłos może być od wyklepanych trzonków zaworowych ewentualnie od słabego ciśnienia oleju w górnej części magistrali na wolnych obrotach.
U mnie stukanie słychać do 2000obr. powyżej jest ok. Bardziej słychać stuki jak silnik schodzi z obrotów.

[ Dodano: 03-08-2021, 11:18 ]
Co do outlandera z tym samym silnikiem to rzeczywiście tam nie stuka.
Przysłuchiwałem się u kolegi i zauważyłem że outlander po odpuszczeniu gazu wolniej schodzi do jałowych obrotów, jest tam jakiś śmieszny patent z linką od gazu która spięta jest z potencjometrem gazu pod maską. Outlander 4WD ma jeszcze dodatkowo chłodnicę oleju możliwe że na biegu jałowym jest większe ciśnienie oleju.

[ Dodano: 07-08-2021, 10:00 ]
Wczoraj wymieniałem miskę olejową i przy okazji obejrzałem silnik od dołu.
Na napędzie wałka balansowego z pompy oleju jest luz nie wiem czy jakiś luz tam powinien być ale wydaje mi się że tu jest pies pogrzebany jeżeli chodzi o stukanie w silniku.

https://www.youtube.com/watch?v=ynzCo0ExNt4
 
 
zyx 
Nowy Forumowicz

Auto: było 2 x CA0, jest Grandis 2.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sie 2021
Posty: 6
Skąd: Gliwice
Wysłany: 05-09-2022, 23:02   

Hej jak się skończyła historia z tym stukaniem? Naprawiłeś? Zastanawiam się czy czasem mnie nie dopadło to samo.
 
 
CB4W_00 
Forumowicz

Auto: Grandis 2.4+LPG/Colt 1,3+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Kwi 2011
Posty: 292
Skąd: Złotoryja
Wysłany: 06-09-2022, 15:19   

Nic nie robiłem, jeżdżę obserwuję. Wychodzi na to że ten typ tak ma.
 
 
zyx 
Nowy Forumowicz

Auto: było 2 x CA0, jest Grandis 2.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sie 2021
Posty: 6
Skąd: Gliwice
Wysłany: 07-09-2022, 09:41   

Podobno te wałki można wywalić, w USA sprzedają zestawy do tego. Czy miałeś może objawy takie jak tutaj? https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=114860
 
 
CB4W_00 
Forumowicz

Auto: Grandis 2.4+LPG/Colt 1,3+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Kwi 2011
Posty: 292
Skąd: Złotoryja
Wysłany: 10-09-2022, 21:23   

Dzisiaj mierzyłem ciśnienie oleju i silnik po uruchomieniu ma 4,5Bar-a a po rozgrzaniu około 1,5.
Ten wałek co pokazywałem na filmiku jest napędzany przez pompę oleju, jak ona byłaby wyeksploatowana to by takiego ciśnienia nie było.
Moja żona ma colta 1,3benzyna i tam występuje podobny stukot na wolnych obrotach po rozgrzaniu się silnika a colt nie ma wałków balansowych. Silnik jest w bardzo dobrej formie, łańcuch nie wyciągnięty, pali dobrze nie kopci, zbiera sie prawidłowo.
Najbardziej mi to pasuje do odgłosu z głowicy lub tzw 'piston slap' generalnie póki nic się drastycznie nie nasili nie będe nic z tym robił szkoda czasu i pieniędzy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.