Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Po zagrzaniu nie wchodzi na obroty
Autor Wiadomość
xyzadix 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sie 2020
Posty: 6
Skąd: Szczebrzeszyn
Wysłany: 26-10-2020, 23:22   [Cari 1.8 GDI] Po zagrzaniu nie wchodzi na obroty

Cześć wam mam następujący problem z moją carismą a mianowicie na zimnym silniku odpalam jedzie normlanie dopiero po jakimś czasie zaczyna gasnąć nie chce jechać wymieniłem wszystkie filtry pompe w baku pompe WC czujnik ciśnienia w pompie nowy przepustnica wyczyszczona dolot wszystko umyte. Jak zaczyna sie problem ze gaśnie wyłączam samochod na 3 minuty uruchamiam jedzie normalnie i po chwili znowu to samo na evoscanie pokazuje mi błąd "vehicle speed sensor" natomiast ze spinacza pokazuje błąd 56. Ciśnienie w pompie po zgaszeniu utrzymuje się byłem u kilku mechaników ale nikt nie wie co to może byc wrzucam loga z jazdy przed chwilą ustawiłem cisnienie pomiędzy 4.9-5.1 MPa ale dalej to samo bo dochodziło do 6MPa. Ręce opadają nie wiem gdzie szukać juz przyczyny dodam ze kilka dni temu jechała zacinała sie czasami ale jechała a teraz jak już sie zatnie to jechać nie chce

LOG EVOSCAN

EDIT

Problem rozwiązany prosze o zamknięcie tematu i zapraszam do mojego nowego poradnika dotyczącego diagnostyki

Poradnik
 
 
arkadioosz 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 gdi, Carisma 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lis 2020
Posty: 3
Skąd: Wińsko
Wysłany: 02-12-2020, 21:07   

Witam.
Podepnę się do tematu. Moja carisma 98r. 1.8 GDI przy nierozgrzanym silniku wkręca się na obroty. Widać to na dołączonym filmie, czas od 0 do 0.21. Później już coraz gorzej. Druga próba od 0.30 juz tak jakby odciecie zapłonu przy 4 tys obr/min. i spadek voltów na czujniku ciś paliwa nawet poniżej 1 V. I tak im cieplejszy silnik tym gorzej. Od 0.55 na filmiku praca na biegu jałowym przy całkowicie rozgrzanym silniku, pedał gazu wciśnięty na max. Ciś paliwa poniżej 0.7V i odcinanie zapłonu.
Wyczytałem tutaj w innych postach, że przyczyną może być zatkany filtr paliwa. Ponoć w pompie wyś. cis na wejściu paliwa jest jakiś malutki filtr . U mnie go nie ma. Pompa w zbiorniku raczej OK, bo jak odłączyłem przewód powrotów to leci z niego paliwo. Czy przyczyną będzie pompa wyś ciś ? Jeżeli tak to nie daje mi spokoju to, dlaczego na nierozgrzanym silniku jest OK.
Komputer wymrugał ko 56.
Proszę o jakieś podpowiedzi .
https://youtu.be/k8sbHgI_U0M
 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 03-12-2020, 00:15   

powinien być mały filterek paliwa, tak jak w tym temacie:
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=45213
jest od prawie nie widoczny, trzeba się dobrze przyjrzeć.

w carismach przed 2000r główny filtr paliwa jest za lewym kołem przy nadkolu,
a to że leci paliwo na powrót nie oznacza że układ paliwowy jest sprawny, regulator ciśnienia który jest przy głównym filtrze może przepuszczać, albo regulator w pompie wysokiego ciśnienia.
_________________
2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21943
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 06-12-2020, 11:10   

Błąd 56 oznacza z tego co kojarzę awarię przepustnicy.
 
 
arkadioosz 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 gdi, Carisma 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lis 2020
Posty: 3
Skąd: Wińsko
Wysłany: 08-12-2020, 23:56   

MichciuGT,
Racja. Źle popatrzyłem. Nie spodziewałem się, że to aż tak mały filtr. Po przeczytaniu https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109849 sprawdziłem jeszcze raz. Żeby go wyjąć (a właściwie wydłubać) użyłem wkrętu do regipsów. Ma 6mm średnicy. Po usunięciu filterka problem zniknął. Choć dalej nie wiem jak wytłumaczyć to, że na nierozgrzanym silniku było ok.
Zamówię i założę nowy.
Dziękuję za pomoc.
P.S.
Demontażu nie przeżył 😆
https://photos.app.goo.gl/GZa4jK9e4VTnh2Ba9
 
 
Budrys 
Forumowicz


Auto: Astra H
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 390
Skąd: Best
Wysłany: 17-01-2021, 08:53   

Dużo problemów z ciśnieniem wynika z zacinającego się regulatora pompy WC.
Można to naprawić, na zapalonym silniku śrubką od regulacji przekręcić w lewo i w prawo do oporu, czyli od najniższego ciśnienia do najwyższego. Zrobić tak ze dwa razy. Oczywiście zapamiętując wcześniejsze ustawienie.
W moim przypadku pomogło, mogłem zapomnieć o pompie WC.
_________________

 
 
arkadioosz 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 gdi, Carisma 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lis 2020
Posty: 3
Skąd: Wińsko
Wysłany: 17-01-2021, 09:01   

Budrys

A mas może fotkę tej śruby regulacyjnej ?
 
 
Budrys 
Forumowicz


Auto: Astra H
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 390
Skąd: Best
Wysłany: 17-01-2021, 10:28   

arkadioosz napisał/a:
Budrys

A mas może fotkę tej śruby regulacyjnej ?

Spróbuje znaleźć. Parę lat temu to było, ale na pewno jest to śruba na imbus 3-5mm zabezpieczona farbą (chyba żółtą) centralnie z przodu samochodu dostępna na pomie WC
bez rozbierania.
Jednak nie, śruba jest z prawej strony pompy WC, zaraz koło wtyczki, mały imbusik zabezpieczony farbą, innej tam nie ma. Zdjęcie mogę wrzucić na majla jak podasz bo zapomniałem jak dodać na forum.
_________________

 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 17-01-2021, 12:47   

arkadioosz, tylko pamiętaj o wstawieniu nowego filterka, bo filterek nie zatkał się z sam siebie, a zanieczyszczenia mogą uszkodzić pompę wysokiego ciśnienia. regulator ciśnienia z tego co doświadczyłem potrafi się zawiesić, przez co na niskich obrotach jest za niskie ciśnienie, a na wyższych za wysokie, wtedy rozruszanie regulatora pomaga.
_________________
2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.