Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Pęknięty tłok!
Autor Wiadomość
Wasyl1969 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Parjero 4 3,2 2008r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lut 2017
Posty: 39
Skąd: pomorskie
Wysłany: 26-01-2021, 14:39   Pęknięty tłok!

I niestety, stało się. Przy ostatnim rozruchu silnik zaczął pracować nierówno, tak jakby jeden cylinder nie pracował. Przez otwór korka oleju ucieka wysokie ciśnienie. Zdjęcie głowicy pokazało pęknięty ostatni tłok...Dodatkowo na denku tłoka w okolicach zaworów ssących uwidoczniły się ślady jakby uderzeń... Zaznaczam, że wcześniej nie zauważyłem żadnych niepokojących objawów (dym, stuki, nierówna praca, kłopoty z rozruchem). Jaka przyczyna? Jakieś pomysły?
link do zdjęć
_________________
Troszkę zwariowany (już po pobycie na oddziale newcicowym w Otwocku) posiadacz Pajero IV
 
 
ruks 
Forumowicz


Auto: CCCO, V98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Lut 2015
Posty: 255
Skąd: Kraków
Wysłany: 30-01-2021, 20:37   

Współczuję 😬 Może przegrzany 🤔 Jaki masz przebieg?
_________________
Zapraszam na wyprawy z Tramp wyprawy
 
 
Wasyl1969 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Parjero 4 3,2 2008r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lut 2017
Posty: 39
Skąd: pomorskie
Wysłany: 04-02-2021, 07:50   

ruks napisał/a:
Współczuję 😬 Może przegrzany 🤔 Jaki masz przebieg?

Przebieg około 240 tyś, około 15 tyś temu robiona uszczelka pod głowicą... Samochodu nie katowałem w terenie. Chyba powoli tracę cierpliwość do tego samochodu, za wiele mnie to kosztuje... Obecnie robię cały "dół" silnika.
_________________
Troszkę zwariowany (już po pobycie na oddziale newcicowym w Otwocku) posiadacz Pajero IV
 
 
hlukasz 
Forumowicz

Auto: Pajero IV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sty 2019
Posty: 48
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 04-02-2021, 09:09   

Jak zwory odbiły się na tłokach to coś miałeś grubo nie tak, łańcuch rozrządu wymieniałeś? W moim właśnie przy 250k musiałem wymienić praktycznie cały rozrząd - łańcuch, napinacz, ślizgi.
 
 
ruks 
Forumowicz


Auto: CCCO, V98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Lut 2015
Posty: 255
Skąd: Kraków
Wysłany: 05-02-2021, 17:35   

Dziwne, ja mam ponad 300kkm i rozrządu nie ruszałem poza akcją serwisową. Właściwie to nic nie robiłem przy silniku. Taki przebieg dla tego silnika nie powinien stanowić problemu :shock:
_________________
Zapraszam na wyprawy z Tramp wyprawy
 
 
Daroot 
Forumowicz
Daroot Garage

Auto: Pajero IV, 2010r, 3,2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Gru 2019
Posty: 35
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 05-02-2021, 19:24   

ruks napisał/a:
Dziwne, ja mam ponad 300kkm i rozrządu nie ruszałem poza akcją serwisową. Właściwie to nic nie robiłem przy silniku. Taki przebieg dla tego silnika nie powinien stanowić problemu :shock:


Mam dokładnie tak samo - 280 tyś, była akcja serwisowa na napinacz i pracuje cichutko.
 
 
Wasyl1969 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Parjero 4 3,2 2008r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lut 2017
Posty: 39
Skąd: pomorskie
Wysłany: 09-02-2021, 14:22   

hlukasz napisał/a:
Jak zwory odbiły się na tłokach to coś miałeś grubo nie tak, łańcuch rozrządu wymieniałeś? W moim właśnie przy 250k musiałem wymienić praktycznie cały rozrząd - łańcuch, napinacz, ślizgi.

Napęd rozrządu czyli łańcuch, ślizgi i te wszystkie okoliczne sprawy włącznie z uszczelnieniem głowicy wymieniałam jakieś 15 tyś. km temu... Może mechanik coś źle złożył??? Ale jeździłbym tak tyle kilometrów bez innych objawów? Ale widzicie te zdjęcia z mojego linku? Taki czas od tamtej naprawy i dopiero teraz skutek w postaci peknięcia tłoka? Nie kumam nic!

[ Dodano: 10-02-2021, 12:33 ]
Mam wrażenie że pęknięcie mojego tłoka jest skutkiem historii opisanej przeze mnie w tym wątku:
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109364
PRZEGRZANY SILNIK 🤨
_________________
Troszkę zwariowany (już po pobycie na oddziale newcicowym w Otwocku) posiadacz Pajero IV
 
 
Azz 
Forumowicz

Auto: Pajero Sport I
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sie 2017
Posty: 64
Skąd: Lubliniec
Wysłany: 10-02-2021, 19:54   

Prawdopodobnie, na forum AU większość z pękniętym tłokiem to przegrzany motor, drugie w kolejności są wtryskiwacze. U mnie przy 230 tyś dwa już lekko "przelewały" i zmieniałem wszystkie końcówki.
_________________
PAHERO Sport 2.5 TD 115 '01
PAHERO IV 3.2 DiD 170 '07
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.