Pęknięty tłok! |
Autor |
Wiadomość |
Wasyl1969
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Parjero 4 3,2 2008r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lut 2017 Posty: 39 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 26-01-2021, 14:39 Pęknięty tłok!
|
|
|
I niestety, stało się. Przy ostatnim rozruchu silnik zaczął pracować nierówno, tak jakby jeden cylinder nie pracował. Przez otwór korka oleju ucieka wysokie ciśnienie. Zdjęcie głowicy pokazało pęknięty ostatni tłok...Dodatkowo na denku tłoka w okolicach zaworów ssących uwidoczniły się ślady jakby uderzeń... Zaznaczam, że wcześniej nie zauważyłem żadnych niepokojących objawów (dym, stuki, nierówna praca, kłopoty z rozruchem). Jaka przyczyna? Jakieś pomysły?
link do zdjęć |
_________________ Troszkę zwariowany (już po pobycie na oddziale newcicowym w Otwocku) posiadacz Pajero IV |
|
|
|
 |
ruks
Forumowicz

Auto: CCCO, V98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Lut 2015 Posty: 255 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 30-01-2021, 20:37
|
|
|
Współczuję 😬 Może przegrzany 🤔 Jaki masz przebieg? |
_________________ Zapraszam na wyprawy z Tramp wyprawy
 |
|
|
|
 |
Wasyl1969
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Parjero 4 3,2 2008r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lut 2017 Posty: 39 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 04-02-2021, 07:50
|
|
|
ruks napisał/a: | Współczuję 😬 Może przegrzany 🤔 Jaki masz przebieg? |
Przebieg około 240 tyś, około 15 tyś temu robiona uszczelka pod głowicą... Samochodu nie katowałem w terenie. Chyba powoli tracę cierpliwość do tego samochodu, za wiele mnie to kosztuje... Obecnie robię cały "dół" silnika. |
_________________ Troszkę zwariowany (już po pobycie na oddziale newcicowym w Otwocku) posiadacz Pajero IV |
|
|
|
 |
hlukasz
Forumowicz
Auto: Pajero IV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sty 2019 Posty: 48 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 04-02-2021, 09:09
|
|
|
Jak zwory odbiły się na tłokach to coś miałeś grubo nie tak, łańcuch rozrządu wymieniałeś? W moim właśnie przy 250k musiałem wymienić praktycznie cały rozrząd - łańcuch, napinacz, ślizgi. |
|
|
|
 |
ruks
Forumowicz

Auto: CCCO, V98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Lut 2015 Posty: 255 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 05-02-2021, 17:35
|
|
|
Dziwne, ja mam ponad 300kkm i rozrządu nie ruszałem poza akcją serwisową. Właściwie to nic nie robiłem przy silniku. Taki przebieg dla tego silnika nie powinien stanowić problemu |
_________________ Zapraszam na wyprawy z Tramp wyprawy
 |
|
|
|
 |
Daroot
Forumowicz Daroot Garage
Auto: Pajero IV, 2010r, 3,2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Gru 2019 Posty: 35 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 05-02-2021, 19:24
|
|
|
ruks napisał/a: | Dziwne, ja mam ponad 300kkm i rozrządu nie ruszałem poza akcją serwisową. Właściwie to nic nie robiłem przy silniku. Taki przebieg dla tego silnika nie powinien stanowić problemu |
Mam dokładnie tak samo - 280 tyś, była akcja serwisowa na napinacz i pracuje cichutko. |
|
|
|
 |
Wasyl1969
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Parjero 4 3,2 2008r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lut 2017 Posty: 39 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 09-02-2021, 14:22
|
|
|
hlukasz napisał/a: | Jak zwory odbiły się na tłokach to coś miałeś grubo nie tak, łańcuch rozrządu wymieniałeś? W moim właśnie przy 250k musiałem wymienić praktycznie cały rozrząd - łańcuch, napinacz, ślizgi. |
Napęd rozrządu czyli łańcuch, ślizgi i te wszystkie okoliczne sprawy włącznie z uszczelnieniem głowicy wymieniałam jakieś 15 tyś. km temu... Może mechanik coś źle złożył??? Ale jeździłbym tak tyle kilometrów bez innych objawów? Ale widzicie te zdjęcia z mojego linku? Taki czas od tamtej naprawy i dopiero teraz skutek w postaci peknięcia tłoka? Nie kumam nic!
[ Dodano: 10-02-2021, 12:33 ]
Mam wrażenie że pęknięcie mojego tłoka jest skutkiem historii opisanej przeze mnie w tym wątku:
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109364
PRZEGRZANY SILNIK 🤨 |
_________________ Troszkę zwariowany (już po pobycie na oddziale newcicowym w Otwocku) posiadacz Pajero IV |
|
|
|
 |
Azz
Forumowicz
Auto: Pajero Sport I
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Sie 2017 Posty: 64 Skąd: Lubliniec
|
Wysłany: 10-02-2021, 19:54
|
|
|
Prawdopodobnie, na forum AU większość z pękniętym tłokiem to przegrzany motor, drugie w kolejności są wtryskiwacze. U mnie przy 230 tyś dwa już lekko "przelewały" i zmieniałem wszystkie końcówki. |
_________________ PAHERO Sport 2.5 TD 115 '01
PAHERO IV 3.2 DiD 170 '07 |
|
|
|
 |
|