Problem z wbiciem biegu R 2.2 did 2013 automat |
Autor |
Wiadomość |
pitter82
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander III 2.2 DI-D 2013
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Mar 2021 Posty: 6 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 03-03-2021, 22:09 Problem z wbiciem biegu R 2.2 did 2013 automat
|
|
|
Witam
MO 3 2.2 did
Miewam problem z biciem biegu R z pozycji P w automacie.
Wchodzi, ale bywa że trzeba użyć do tego trochę siły.
Dzieje się to sporadycznie, zazwyczaj wchodzi bez problemu.
Co może być powodem? |
|
|
|
 |
benicjusz
Forumowicz
Auto: O III 2.2 DiD AT AWD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2019 Posty: 113 Skąd: Warszawa/Kałuszyn
|
Wysłany: 04-03-2021, 09:56
|
|
|
A czy może zdarza się to gdy auto stoi na pochyłościach?
Jeśli tak, to "pręży" skrzynia blokując wajchę, dlatego nie możesz wyjąc z P na R - w takim przypadku, gdyby pierwszy kolejny bieg byłby D, L, czy 3 również miałbyś problem.
Jeśli to nadal to, to procedura (z każdym automatem) jest taka,
parkując na pochyłości,
- zatrzymujesz się,
- trzymasz hamulec,
- na N,
- ręczny,
- na P.
ruszając, spuszczasz ręczny dopiero gdy przełożysz wajchę na D czy na R w zależności.
A gdy nie to to serwis )))) |
|
|
|
 |
pitter82
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander III 2.2 DI-D 2013
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Mar 2021 Posty: 6 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 04-03-2021, 10:03
|
|
|
Faktycznie dzieje się to przy przechyle bo parkuję na górce.
Dziękuję za pomoc.
Podpytam jeszcze czy to normalne w tym modelu, że gdy wrzuca się R to czuć takie lekkie szarpnięcie? Może nawet nie jest to szarpnięcie całym autem ale takie stuknięcie w skrzyni. Zdecydowanie słychać/czuć załączenie biegu. |
|
|
|
 |
benicjusz
Forumowicz
Auto: O III 2.2 DiD AT AWD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2019 Posty: 113 Skąd: Warszawa/Kałuszyn
|
Wysłany: 04-03-2021, 11:31
|
|
|
Zakładam, iż wszelakie zmiany wajchą dokonujesz na postoju wduszając dość mocno hamulec zasadniczy, aby auto nie chciało pełzać na danym biegu przy obrotach jałowych.
Czy stuk jest normalny nie wiem, a moim tego nie ma. |
|
|
|
 |
rajan
Forumowicz
Auto: Outlander III 2.2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Lip 2015 Posty: 416 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 04-03-2021, 12:29
|
|
|
benicjusz napisał/a: | Jeśli to nadal to, to procedura (z każdym automatem) jest taka,
parkując na pochyłości,
- zatrzymujesz się,
- trzymasz hamulec,
- na N,
- ręczny,
- na P.
ruszając, spuszczasz ręczny dopiero gdy przełożysz wajchę na D czy na R w zależności. |
Można trochę uprościć tą procedurę Przecież jak zmieniasz bieg to trzymasz nogę na hamulcu zatem:
- zatrzymujesz się (noga na hamulcu)
- P
- ręczny
Ruszając, znowu noga na hamulcu, puszczasz ręczny i zmieniasz bieg na D.[/quote] |
|
|
|
 |
benicjusz
Forumowicz
Auto: O III 2.2 DiD AT AWD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2019 Posty: 113 Skąd: Warszawa/Kałuszyn
|
Wysłany: 04-03-2021, 13:49
|
|
|
rajan napisał/a: | Można trochę uprościć tą procedurę |
Możesz upraszczać jak chcesz, ja pozostanę przy swojej. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 05-03-2021, 07:29
|
|
|
Cytat: | Można trochę uprościć tą procedurę |
Uproszczenie zadziała pod warunkiem idealnego ręcznego i małego spadku. W realu lepiej nie upraszczać procedury i dać autu stoczyć się kilka cm i dopiero wrzucić P bez żadnych naprężeń w układzie napędowym. |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
benicjusz
Forumowicz
Auto: O III 2.2 DiD AT AWD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2019 Posty: 113 Skąd: Warszawa/Kałuszyn
|
Wysłany: 05-03-2021, 09:27
|
|
|
Bartek napisał/a: | dać autu stoczyć się kilka cm i dopiero wrzucić P bez żadnych naprężeń w układzie napędowym. |
o to to |
|
|
|
 |
rajan
Forumowicz
Auto: Outlander III 2.2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Lip 2015 Posty: 416 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 05-03-2021, 19:30
|
|
|
Bartek napisał/a: | W realu lepiej nie upraszczać procedury i dać autu stoczyć się kilka cm i dopiero wrzucić P bez żadnych naprężeń w układzie napędowym. |
Co Ci da stoczenie? Przecież, jeżeli stoisz na pochyłości, a ręczny trzyma słabo to i tak wszystko stanie na bolcu blokującym skrzynię. Jak się stoczysz będziesz parę zapadek dalej i to tyle. Idea jest taka, żeby ręczny trzymał, a nie skrzynia cały ciężar auta. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 08-03-2021, 11:13
|
|
|
rajan napisał/a: | Idea jest taka, żeby ręczny trzymał, a nie skrzynia cały ciężar auta. |
Dokładnie tak - i dlatego muszą zostać wybrane wszystkie luzy powodujące stoczenie się samochodu po zaciągnięciu ręcznego (przy najsprawniejszym ręcznym to kilka cm przy spadku typu podjazd do garażu pod domem) i dopiero wtedy wrzucasz P. |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
rajan
Forumowicz
Auto: Outlander III 2.2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Lip 2015 Posty: 416 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 08-03-2021, 12:59
|
|
|
Jasne |
|
|
|
 |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 555 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23-10-2022, 12:48
|
|
|
Cały odcinek o automatycznej skrzyni biegów jednak załączam odnośniki, w których mowa o zaciąganiu ręcznego:
Tutaj uszkodzona śruba:
https://youtu.be/E1wRjCfgZYA?t=1140
Tu natomiast kilka słów w tej sprawie:
https://youtu.be/E1wRjCfgZYA?t=2000
Przy parkowaniu na płaskim trzymając hamulec zasadniczy zaciągam ręczny, a następnie wybieram P, bez zbędnych ceregieli.
Natomiast parkując na zauważalnych spadkach terenu, od zawsze wybieram N, zaciągam hamulec ręczny, puszczam zasadniczy żeby ręczny "przejął" obciążenie, a dopiero wtedy wybieram P. |
Ostatnio zmieniony przez To masz 04-11-2022, 11:07, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Fred.X
Forumowicz
Auto: Lancer Sportback + Outlander 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 15 Paź 2017 Posty: 315 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 23-10-2022, 14:45
|
|
|
Przecież nawet w instrukcji jest napisana procedura unieruchomienia pojazdu ... |
|
|
|
 |
benicjusz
Forumowicz
Auto: O III 2.2 DiD AT AWD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2019 Posty: 113 Skąd: Warszawa/Kałuszyn
|
Wysłany: 25-10-2022, 16:55
|
|
|
Fred.X napisał/a: | Przecież nawet w instrukcji jest napisana procedura unieruchomienia pojazdu ... |
prawdziwi faceci nie czytają instrukcji... |
|
|
|
 |
|