Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[2.8 TD] Po regeneracji pompy wtryskowej pali jak t-34 rudy
Autor Wiadomość
radagast20 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 2.8TD
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 16
Skąd: Sosnowiec/Banbury
Wysłany: 06-02-2010, 18:52   [2.8 TD] Po regeneracji pompy wtryskowej pali jak t-34 rudy

Witam!!
Ostatnio regenerowałem pompę wtryskową w serwisie adamczyk w piekarach śląskich bo potwornie lała. Po regeneracji wszystko O.K tylko jak lała autko jadło 12 litrów ropy a teraz wcina ich 16 -17. Serwis twierdzi że od ich strony wszystko jest O.K tylko czemu tyle pali?? Sądzę że to wina regulacji jest i jeśli ktoś zna dobrego speca od regulacji z okolic śląska bardzo proszę o pomoc.
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 06-02-2010, 19:59   

radagast20 napisał/a:
tylko czemu tyle pali??
O widzisz :wink: ten sam temat przerabiałem tzn po regeneracji 18 palił ale ale z tyłu pompy jest śruba którą reguluje się spalanie trzeba ją wkręcić spróbuj najpierw dwa pełne obroty->> przejedź dystans aby można było określić spalanie->> jeśli za dużo jeszcze pali to jeszcze wkręć i tak do skutku. Zapytasz gdzie jest ta śruba?? No niestety bez zdjęcia,którego nie mam, nie potrafię zlokalizować jej opisowo. Jedno co Ci powiem jest pioruńsko ciężki dostęp i intercoler trzeba zdejmować. Może ktoś podrzuci jakiś rysunek???
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
radagast20 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 2.8TD
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 16
Skąd: Sosnowiec/Banbury
Wysłany: 07-02-2010, 01:20   

Witam cię dziękuję za zainteresowanie a czy to jest ta sama śruba co do obrotów ?? Bo zaraz po zamontowaniu w serwisie mi obroty ustawiali właśnie kręcąc śrubą na pompie bo troszkę za niskie były i gorzej odpalał. Ale i tak bardzo bym prosił jeśli ktoś ma rysunek gdzie ta śrubka z gory dzięki za pomoc pozdrawiam
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 07-02-2010, 13:45   

radagast20 napisał/a:
a czy to jest ta sama śruba co do obrotów ??
nie nie jest to ta śruba
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
radagast20 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 2.8TD
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 16
Skąd: Sosnowiec/Banbury
Wysłany: 07-02-2010, 15:58   

hej a czy mógłbyś zaznaczyc mi na tym rysunku gdzie są te śruby ?? żebym ich nie pomylił ;]
http://img5.imageshack.us...6833504full.jpg

oraz na tym jeśli nie problem http://img3.imageshack.us...5661083full.jpg
Z góry dzięki za pomoc
pozdro
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 07-02-2010, 18:16   

radagast20 napisał/a:
hej a czy mógłbyś zaznaczyc mi na tym rysunku gdzie są te śruby ?? żebym ich nie pomylił ;]

niestety na żadnym zdjęciu nie widać tyłu pompy.Tył pompy to tam gdzie wychodzą przewody do wtryskiwaczy. Jutro postaram się zlokalizować jakiś namiar na tę śrubę.

[ Dodano: 08-02-2010, 11:20 ]
Tak obrazowo może uda mi się wytłumaczyć która to śruba->>> śruba na śrubokręt z kontrującą nakrętką na klucz 12. Reguluje dawkę paliwa->>aby zmniejszyć należy wkręcić. Może taka podpowiedź Ci pomoże.
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
radagast20 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 2.8TD
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 16
Skąd: Sosnowiec/Banbury
Wysłany: 08-02-2010, 20:29   

Dzięki bardzo postaram się jutro za to zabrac zobaczymy co z tego wyjdzie oczywiście dam znac z rezultatów pozdro!!
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 08-02-2010, 20:49   

Natomiast ja mam pytanie ->> jak pracuje silnik po wymianie pompy?? U mnie jak by stado bocianów siedziało pod maską no młodych bocianków bo klekotanie jest delikatne ale jest->> wcześniej tzn przed wymianą tego nie było. Co może być przyczyną?? Wtryski też były wymieniane i są ustawione na 160 pompa na 200 no i strasznie kopci przy dodawaniu gazu i to nie na chwilę ale aż do zmiany biegu (automat) szczególnie gdy jadę pod górę i przy przyspieszaniu. Wtryski?? pompa źle ustawiona?? czy coś innego??
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
sobiech 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5 dti GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 8
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 08-02-2010, 21:48   

Bawiłem się ostatnio zapłonem i powiem ze kiedy przeholowałem i zbyt mocno przyspieszyłem było słychać tzw. spalanie stukowe (Twoje bociany). Przestaw lekko pompę opóźniając zapłon. Stojąc z lewej strony auta (od pompy wtryskowej) przekręć tak by górna część pompy przesunęła się w Twoim kierunku. Przed przystąpieniem do tej operacji zrób sobie dwie pokrywające się ze sobą kreski, jedna na kołnierzu pompy w pobliżu śruby mocującej zaś drugą na silniku. Przesuń ok 1mm, dokręć nakrętki mocujące i odpal maszynę i posłuchaj, jeżeli nie to jeszcze trochę. Pamiętaj by nie przedobrzyć. Jak to zrobisz to przegazuj silnik z biegu jałowego gwałtowne wduszenie pedału przyspieszacza, jeżeli puścił czarną chmurę to dawka jest zbyt bogata. Mój ostatnio palił więcej z dwóch powodów pierwszy to olany zapłon /źle ustawiony/ i ciągle spięty napęd 4x4
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 08-02-2010, 22:02   

sobiech dzięki za podpowiedź tak też i zrobię a raczej w warsztacie to zrobią. Niestety nie mogę kliknąć Ci że "pomógł" bo
radagast20 zakładał wątek->>> radagast20 mogę Cię prosić w moim imieniu kliknij na pomógł sobiech
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
radagast20 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 2.8TD
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 16
Skąd: Sosnowiec/Banbury
Wysłany: 09-02-2010, 15:10   

witam ponownie dzięki za wszystkie podpowiedzi. Nie wiem czy dam radę zając się kłopotem w tym tygodniu, jeśli nie podam wyniki pracy w przyszłym znalazłem jeszcze taką stronkę a raczej angielskie forum na którym czynnośc ta jest fajnie też opisana http://www.pocuk.com/forums/viewtopic.php?t=87844 wraz ze zdjęciami śruby (o ile to ta) pomógł klikam zawsze w podziękowaniu za lekcje jakie tutaj dostaje ;]. Tak jak pisałem wcześniej raczej nie zajmę się autkiem w tym tygodniu ale jak się zabiore za to to postaram się zrobic mało fotostory dla przyszłych pokoleń. Jeśli macie jakieś dodatkowe podpowiedzi lub doświadczenia bardzo prosze pisac pozdrawiam

[ Dodano: 08-03-2010, 14:29 ]
Witam ponownie po dłuższej przerwie dorwałem czas aby się paździochem zając i po sporej gimnastyce dostałem się do śruby od dawki paliwa. Po przykręceniu tej śrubki autko straciło na obrotach spalanie spadło do 12 litrów ale spadła też dynamika samochodu. Na zimnym silniku nie ma ochoty zabardzo ruszyc z miejsca dopiero jak się troszkę zagrzeje to wchodzi na wyzsze obroty, ale też i wtedy rusza jakby z 3 biegu. Dzisiaj zmieniłem ustawienia jak były czyli na wysokie spalanie. Mam ochotę jechac do serwisu adamczyk żeby mi to poustawiali ale oni twierdzą że jest O.K i nic nie będą ustawiac. Problem w tym że przed regeneracją paliwo lało się na drogę auto było mocniejsze i paliło około 12 litrów i tu jest moje pytanie czy jest opcja że podczas składania pompy poprzestawiali coś w środku ? Czy zna ktoś dobrego pompiarza z okolic śląska który znałby się na rzeczy ?? Nie mam czasu zadbac o problem samemu, nie chcę niczego pogorszyc a pseudo fachowców mamy zbyt wielu żeby jeździc i szukac tych prawdziwych.
Z góry dzięki za pomoc
pozdrawiam
 
 
mariozet74 
Nowy Forumowicz
Mario Mitsu

Auto: Pajero 2.8 turbo d 3 dzwiowy
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lis 2019
Posty: 8
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 05-04-2021, 21:08   

jawaldek, witaj Waldku..obserwuje Twoje posty wypowiedzi i widzę że Jesteś w temacie oświecony. Więc tak jestem przed wyjęciem pompy tryskowej w moim twardzielu Misiek 2.8 krótka wersja SS. Pali na strzała na zimnym w ciepłej temperaturze daje rade...jedzie po odpaleniu..jak jest zimny po chwili go zatyka i się dławi po ruszeniu za nim kłeby siwego dymu!...Diagnoza?...po studiowaniu forum i porad telefonów itp itd. Pompa wtryskowa do wyjęcia i wymiana uszczelnień wraz z simmeringiem. Pytyanie do Ciebie i znawców...,jak wygląda samodzielny demontaż pompy i ewentualne uszczelnienie bez stołu probierczego. Pozdrawiam mariozet74
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 05-04-2021, 22:26   

mariozet74 napisał/a:
jawaldek, witaj Waldku..obserwuje Twoje posty wypowiedzi i widzę że Jesteś w temacie oświecony. Więc tak jestem przed wyjęciem pompy tryskowej w moim twardzielu Misiek 2.8 krótka wersja SS. Pali na strzała na zimnym w ciepłej temperaturze daje rade...jedzie po odpaleniu..jak jest zimny po chwili go zatyka i się dławi po ruszeniu za nim kłeby siwego dymu!...Diagnoza?...po studiowaniu forum i porad telefonów itp itd. Pompa wtryskowa do wyjęcia i wymiana uszczelnień wraz z simmeringiem. Pytyanie do Ciebie i znawców...,jak wygląda samodzielny demontaż pompy i ewentualne uszczelnienie bez stołu probierczego. Pozdrawiam mariozet74

Jedź do warsztatu. Demontaż jak i wymiana simeringa nie powinna nastręczać kłopotów o ile wałek pod simeringiem nie jest wytarty. Samo ustawienie pompy po montażu na znaki. Ab jak już będziesz w warsztacie to wskazane jest sprawdzić wtryski i uszczelki pod wtryskami no i wymienić filtr paliwowy.
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
mariozet74 
Nowy Forumowicz
Mario Mitsu

Auto: Pajero 2.8 turbo d 3 dzwiowy
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lis 2019
Posty: 8
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 07-04-2021, 13:26   

jawaldek, Jaki warsztat polecasz waldku? w naszym rejonie na południu? Sam może dam rade ją wyciągnąć z amatorskimi umiejętnościami mechanika...2 lata temu robiłem w mim hamulce i słynne koronki absu z przodu które kosztują krocie jako nowe...w Carmoncie u Zbyszka kupiłem używane w dobrej cenie para. Skrzynie SS też wyciągałem z kumplem...uszczelke pod deklem klawiatury też robiłem pare dni temu. Czy jest szansa że podołam temu? Troche widze że jest tam ciężki dostęp do śrub od środka...i sporo tych kabelków kostek przewodów. Jak temu zaradzić najlepiej? Bo z tymi mechanikami to jest różnie w moim rejonie jak im przedstawiłem temat. Najlepiej bym to oddał robote Zbyszkowi Carmont...ale jechać 680 km z południa To SZok moim Pajerkiem na oponach terenowych!
Pozdrawiam
 
 
Lotnik1414 
Forumowicz

Auto: Pajero II long 2.8 superselect
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Lis 2018
Posty: 204
Skąd: Strzebiń / Gdańsk
Wysłany: 28-04-2021, 11:12   

Zapytaj w serwisie diesel-serwis Maciej Mazanek ogarnięty warsztat i to masz w Woźnikach
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.