[2.8 TD] Po regeneracji pompy wtryskowej pali jak t-34 rudy |
Autor |
Wiadomość |
radagast20
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 2.8TD
Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 16 Skąd: Sosnowiec/Banbury
|
Wysłany: 06-02-2010, 18:52 [2.8 TD] Po regeneracji pompy wtryskowej pali jak t-34 rudy
|
|
|
Witam!!
Ostatnio regenerowałem pompę wtryskową w serwisie adamczyk w piekarach śląskich bo potwornie lała. Po regeneracji wszystko O.K tylko jak lała autko jadło 12 litrów ropy a teraz wcina ich 16 -17. Serwis twierdzi że od ich strony wszystko jest O.K tylko czemu tyle pali?? Sądzę że to wina regulacji jest i jeśli ktoś zna dobrego speca od regulacji z okolic śląska bardzo proszę o pomoc. |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 06-02-2010, 19:59
|
|
|
radagast20 napisał/a: | tylko czemu tyle pali?? | O widzisz ten sam temat przerabiałem tzn po regeneracji 18 palił ale ale z tyłu pompy jest śruba którą reguluje się spalanie trzeba ją wkręcić spróbuj najpierw dwa pełne obroty->> przejedź dystans aby można było określić spalanie->> jeśli za dużo jeszcze pali to jeszcze wkręć i tak do skutku. Zapytasz gdzie jest ta śruba?? No niestety bez zdjęcia,którego nie mam, nie potrafię zlokalizować jej opisowo. Jedno co Ci powiem jest pioruńsko ciężki dostęp i intercoler trzeba zdejmować. Może ktoś podrzuci jakiś rysunek??? |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
radagast20
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 2.8TD
Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 16 Skąd: Sosnowiec/Banbury
|
Wysłany: 07-02-2010, 01:20
|
|
|
Witam cię dziękuję za zainteresowanie a czy to jest ta sama śruba co do obrotów ?? Bo zaraz po zamontowaniu w serwisie mi obroty ustawiali właśnie kręcąc śrubą na pompie bo troszkę za niskie były i gorzej odpalał. Ale i tak bardzo bym prosił jeśli ktoś ma rysunek gdzie ta śrubka z gory dzięki za pomoc pozdrawiam |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 07-02-2010, 13:45
|
|
|
radagast20 napisał/a: | a czy to jest ta sama śruba co do obrotów ?? | nie nie jest to ta śruba |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
radagast20
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 2.8TD
Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 16 Skąd: Sosnowiec/Banbury
|
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 07-02-2010, 18:16
|
|
|
radagast20 napisał/a: | hej a czy mógłbyś zaznaczyc mi na tym rysunku gdzie są te śruby ?? żebym ich nie pomylił ;] |
niestety na żadnym zdjęciu nie widać tyłu pompy.Tył pompy to tam gdzie wychodzą przewody do wtryskiwaczy. Jutro postaram się zlokalizować jakiś namiar na tę śrubę.
[ Dodano: 08-02-2010, 11:20 ]
Tak obrazowo może uda mi się wytłumaczyć która to śruba->>> śruba na śrubokręt z kontrującą nakrętką na klucz 12. Reguluje dawkę paliwa->>aby zmniejszyć należy wkręcić. Może taka podpowiedź Ci pomoże. |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
radagast20
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 2.8TD
Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 16 Skąd: Sosnowiec/Banbury
|
Wysłany: 08-02-2010, 20:29
|
|
|
Dzięki bardzo postaram się jutro za to zabrac zobaczymy co z tego wyjdzie oczywiście dam znac z rezultatów pozdro!! |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 08-02-2010, 20:49
|
|
|
Natomiast ja mam pytanie ->> jak pracuje silnik po wymianie pompy?? U mnie jak by stado bocianów siedziało pod maską no młodych bocianków bo klekotanie jest delikatne ale jest->> wcześniej tzn przed wymianą tego nie było. Co może być przyczyną?? Wtryski też były wymieniane i są ustawione na 160 pompa na 200 no i strasznie kopci przy dodawaniu gazu i to nie na chwilę ale aż do zmiany biegu (automat) szczególnie gdy jadę pod górę i przy przyspieszaniu. Wtryski?? pompa źle ustawiona?? czy coś innego?? |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
sobiech
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5 dti GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Lut 2010 Posty: 8 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 08-02-2010, 21:48
|
|
|
Bawiłem się ostatnio zapłonem i powiem ze kiedy przeholowałem i zbyt mocno przyspieszyłem było słychać tzw. spalanie stukowe (Twoje bociany). Przestaw lekko pompę opóźniając zapłon. Stojąc z lewej strony auta (od pompy wtryskowej) przekręć tak by górna część pompy przesunęła się w Twoim kierunku. Przed przystąpieniem do tej operacji zrób sobie dwie pokrywające się ze sobą kreski, jedna na kołnierzu pompy w pobliżu śruby mocującej zaś drugą na silniku. Przesuń ok 1mm, dokręć nakrętki mocujące i odpal maszynę i posłuchaj, jeżeli nie to jeszcze trochę. Pamiętaj by nie przedobrzyć. Jak to zrobisz to przegazuj silnik z biegu jałowego gwałtowne wduszenie pedału przyspieszacza, jeżeli puścił czarną chmurę to dawka jest zbyt bogata. Mój ostatnio palił więcej z dwóch powodów pierwszy to olany zapłon /źle ustawiony/ i ciągle spięty napęd 4x4 |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 08-02-2010, 22:02
|
|
|
sobiech dzięki za podpowiedź tak też i zrobię a raczej w warsztacie to zrobią. Niestety nie mogę kliknąć Ci że "pomógł" bo
radagast20 zakładał wątek->>> radagast20 mogę Cię prosić w moim imieniu kliknij na pomógł sobiech |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
radagast20
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 2.8TD
Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 16 Skąd: Sosnowiec/Banbury
|
Wysłany: 09-02-2010, 15:10
|
|
|
witam ponownie dzięki za wszystkie podpowiedzi. Nie wiem czy dam radę zając się kłopotem w tym tygodniu, jeśli nie podam wyniki pracy w przyszłym znalazłem jeszcze taką stronkę a raczej angielskie forum na którym czynnośc ta jest fajnie też opisana http://www.pocuk.com/forums/viewtopic.php?t=87844 wraz ze zdjęciami śruby (o ile to ta) pomógł klikam zawsze w podziękowaniu za lekcje jakie tutaj dostaje ;]. Tak jak pisałem wcześniej raczej nie zajmę się autkiem w tym tygodniu ale jak się zabiore za to to postaram się zrobic mało fotostory dla przyszłych pokoleń. Jeśli macie jakieś dodatkowe podpowiedzi lub doświadczenia bardzo prosze pisac pozdrawiam
[ Dodano: 08-03-2010, 14:29 ]
Witam ponownie po dłuższej przerwie dorwałem czas aby się paździochem zając i po sporej gimnastyce dostałem się do śruby od dawki paliwa. Po przykręceniu tej śrubki autko straciło na obrotach spalanie spadło do 12 litrów ale spadła też dynamika samochodu. Na zimnym silniku nie ma ochoty zabardzo ruszyc z miejsca dopiero jak się troszkę zagrzeje to wchodzi na wyzsze obroty, ale też i wtedy rusza jakby z 3 biegu. Dzisiaj zmieniłem ustawienia jak były czyli na wysokie spalanie. Mam ochotę jechac do serwisu adamczyk żeby mi to poustawiali ale oni twierdzą że jest O.K i nic nie będą ustawiac. Problem w tym że przed regeneracją paliwo lało się na drogę auto było mocniejsze i paliło około 12 litrów i tu jest moje pytanie czy jest opcja że podczas składania pompy poprzestawiali coś w środku ? Czy zna ktoś dobrego pompiarza z okolic śląska który znałby się na rzeczy ?? Nie mam czasu zadbac o problem samemu, nie chcę niczego pogorszyc a pseudo fachowców mamy zbyt wielu żeby jeździc i szukac tych prawdziwych.
Z góry dzięki za pomoc
pozdrawiam |
|
|
|
 |
mariozet74
Nowy Forumowicz Mario Mitsu
Auto: Pajero 2.8 turbo d 3 dzwiowy
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lis 2019 Posty: 8 Skąd: Podbeskidzie
|
Wysłany: 05-04-2021, 21:08
|
|
|
jawaldek, witaj Waldku..obserwuje Twoje posty wypowiedzi i widzę że Jesteś w temacie oświecony. Więc tak jestem przed wyjęciem pompy tryskowej w moim twardzielu Misiek 2.8 krótka wersja SS. Pali na strzała na zimnym w ciepłej temperaturze daje rade...jedzie po odpaleniu..jak jest zimny po chwili go zatyka i się dławi po ruszeniu za nim kłeby siwego dymu!...Diagnoza?...po studiowaniu forum i porad telefonów itp itd. Pompa wtryskowa do wyjęcia i wymiana uszczelnień wraz z simmeringiem. Pytyanie do Ciebie i znawców...,jak wygląda samodzielny demontaż pompy i ewentualne uszczelnienie bez stołu probierczego. Pozdrawiam mariozet74 |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 05-04-2021, 22:26
|
|
|
mariozet74 napisał/a: | jawaldek, witaj Waldku..obserwuje Twoje posty wypowiedzi i widzę że Jesteś w temacie oświecony. Więc tak jestem przed wyjęciem pompy tryskowej w moim twardzielu Misiek 2.8 krótka wersja SS. Pali na strzała na zimnym w ciepłej temperaturze daje rade...jedzie po odpaleniu..jak jest zimny po chwili go zatyka i się dławi po ruszeniu za nim kłeby siwego dymu!...Diagnoza?...po studiowaniu forum i porad telefonów itp itd. Pompa wtryskowa do wyjęcia i wymiana uszczelnień wraz z simmeringiem. Pytyanie do Ciebie i znawców...,jak wygląda samodzielny demontaż pompy i ewentualne uszczelnienie bez stołu probierczego. Pozdrawiam mariozet74 |
Jedź do warsztatu. Demontaż jak i wymiana simeringa nie powinna nastręczać kłopotów o ile wałek pod simeringiem nie jest wytarty. Samo ustawienie pompy po montażu na znaki. Ab jak już będziesz w warsztacie to wskazane jest sprawdzić wtryski i uszczelki pod wtryskami no i wymienić filtr paliwowy. |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
mariozet74
Nowy Forumowicz Mario Mitsu
Auto: Pajero 2.8 turbo d 3 dzwiowy
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lis 2019 Posty: 8 Skąd: Podbeskidzie
|
Wysłany: 07-04-2021, 13:26
|
|
|
jawaldek, Jaki warsztat polecasz waldku? w naszym rejonie na południu? Sam może dam rade ją wyciągnąć z amatorskimi umiejętnościami mechanika...2 lata temu robiłem w mim hamulce i słynne koronki absu z przodu które kosztują krocie jako nowe...w Carmoncie u Zbyszka kupiłem używane w dobrej cenie para. Skrzynie SS też wyciągałem z kumplem...uszczelke pod deklem klawiatury też robiłem pare dni temu. Czy jest szansa że podołam temu? Troche widze że jest tam ciężki dostęp do śrub od środka...i sporo tych kabelków kostek przewodów. Jak temu zaradzić najlepiej? Bo z tymi mechanikami to jest różnie w moim rejonie jak im przedstawiłem temat. Najlepiej bym to oddał robote Zbyszkowi Carmont...ale jechać 680 km z południa To SZok moim Pajerkiem na oponach terenowych!
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Lotnik1414
Forumowicz
Auto: Pajero II long 2.8 superselect
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Lis 2018 Posty: 204 Skąd: Strzebiń / Gdańsk
|
Wysłany: 28-04-2021, 11:12
|
|
|
Zapytaj w serwisie diesel-serwis Maciej Mazanek ogarnięty warsztat i to masz w Woźnikach |
|
|
|
 |
|