 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Pajero III 3.2 lift 2003 r. |
Autor |
Wiadomość |
Rafal85
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II 3.5 V6 3D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Gru 2020 Posty: 3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 03-05-2021, 21:52 Pajero III 3.2 lift 2003 r.
|
|
|
Witajcie,
Nie mogę odnaleźć informacji a mianowicie. Podczas ostatniej jazdy na mocnym podjeździe 200/300 metrowych podczas jazdy na reduktorze pojawia się sygnał dźwiękowy przerywany. Nie pojawia się żadna kontrolna, temp. „Wody” stabilna. O co chodzi? Alarm zbyt mocnej jazdy / przegrzanie skrzyni?
Po chwili przestaje. Podjazd był 500 m robiony na raty i za każdy razem pod koniec podjazdu był słyszalny.
Pacjent:
Pajero III 3.2 Automat, 2003 r. Lift, 3D, bez blokady.
Dziękuje za odpowiedz |
|
|
|
 |
Olson
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero III 3,2 2006
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Paź 2020 Posty: 30 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 03-05-2021, 22:49
|
|
|
Prawdopodobnie chodzi tutaj o "piszczek", który załącza się, kiedy coś się dzieje z pompą hamulcową. Skoro lift bez blokady, to masz kontrole trakcji, stara się dochamować odpowiednie koło i pompa hamulcowa się przegrzewa lub jest zbytnio wysilona. Daje znać o tym charakterystycznym dźwiękiem.
Niestety mimo, że bardzo ją lubię to kontrola trakcji siada podczas długich podjazdów i blokada 100% by się przydała. |
_________________ Obczaj gruza z fotki.
 |
|
|
|
 |
Rafal85
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II 3.5 V6 3D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Gru 2020 Posty: 3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 04-05-2021, 12:09
|
|
|
Ma to sens 💪
Fakt kontrola trakcji dużo pomaga na czarnym ale w terenie przeszkadza trochę i jednak cały czas tak miga kiedy się włącza.
Pewnie niema opcji jej wyłączenia albo jakiegoś rozwiązania na to po za zmiana samochodu na inny ale z pod tego samego znaku?
Ale to co chciałem wiedzieć już wiem.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Olson
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero III 3,2 2006
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Paź 2020 Posty: 30 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 04-05-2021, 18:55
|
|
|
Znaczy poza tym, że kontrola pomaga na asfalcie, to w terenie również działa na twoją korzyść. Nazywa się to układ aktywnej stabilizacji pojazdu i kontroli trakcji M-ASTC. Jeśli któreś z kół dostanie poślizgu, to układ dochamowywuje te koło, tak aby złapało przyczepność i Pajerka dalej szła w górę. Na wskaźniku napędów koło w poślizgu powinno mrugać, wtedy M-ASTC działa i miga również kontrola trakcji co znaczy, że koło jest dochamowywane. Dodatkowo odłącza funkcję sterowania obrotami silnika. Coś podobnego do Quadra-Drive II montowanego w Jeepach.
Nie ma co myśleć o zmianie samochodu tylko się cieszyć jazdą! Ostatecznie blokadę 100% można dołożyć, kilka postów niżej kolega grskonieczny dokłada, to można podpytać co i jak.
Na tej stronce jest to wyjaśnione z rysunkiem pod nazwą ACTIVE TRACTION CONTROL SYSTEM CONTROL:
http://mmc-autoelectric.o...00005400ENG.HTM |
_________________ Obczaj gruza z fotki.
 |
|
|
|
 |
Rafal85
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II 3.5 V6 3D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Gru 2020 Posty: 3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 04-05-2021, 20:47
|
|
|
Extra i dziękuje za wyczerpująca informacje
Mega przydatna pomoc i masa wiedzy!
Po 4 dniach od zakupu odstawiłem samochód na duży serwis i konserwacje który trwał 4 tygodnie wiec teraz pozostaje się cieszyć
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
|
|